jeg kaster håndklædet i ringen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2012

Mom2

Anonym skriver:

Som overskriften lyder, må jeg gi op. Jeg har en del søvnløse nætter, en masse tårer og en del frustration som banker på og vil ud.

Jeg føler mig som verdens dårligtste mor, og må indrømme at jeg tiltider kan få tanken af fortrydelse uden at mene det med hjertet. Jeg havde ikke regnet med at det hele var sukker sødt, men havde dog heller ikke regnet med at det var så ben hårdt

Mit barn på 9 uger, græder og græder, og intet udover hendes mad får hende til at stoppe. Hun spiser mellem 120-150 ml allomin og er mæt når flasken bliver taget væk. Lægger jeg hende til at sove selv, så begynder hun at skrige på ny. Så jeg går enormt mange km for at hun bare skal sove 5 min.

Hun får vand, og afføring hverdag, jeg massere og underholder hende når hun ikke viser tegn på træthed.

Vores dagligdag: vågner KL 7 og får mad, er glad ca en time til hun bliver træt, og så tuder hun hele tiden, hun får derfor ludt vand som ikke altid hjælper og ellers mad (to timer efter viser hun tegn på sult igen)

Og sådan kører den hele dagen, hun sover først når KL er 22 og så til 1-2 tiden.

Min mand tager på arbejde KL 8 og er først hjemme igen KL 20, jeg kan ikke mere

Tænker lidt om det måske er hendes mme hun ikke kan tåle?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Frk. Himmelblå

Lyder som om, du skal have fat i en slynge. Du har et barn, der som de fleste, helst vil være hos dig hele tiden. Slyngen kan hjælpe jer.

Håber, I får det bedre snart.

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Har du overvejet en slyngevugge? Den er virkelig en life saver her - det kan tælles på een hånd, hvor mange gange vi har gået rundt og vugget, for istedet for at du skal gå rundt og vugge, vugger du bare vuggen istedet Du kan prøve den gratis i 14 dage hos sneglehuset.com, så hvis den ikke virker, sender du den bare retur.

Ja det der med rytme var og er alfa og omega hos begge mine piger. De har den jo som regel ikke selv når de er så små, men du kan se om du kan læse træthedssignalet - hos min yngste er det en time, og så putter jeg hende. Som regel får hun helt røde øjenbryn, så ved man det er puttetid Så kan det være hun sover 1 time eller 3, men jeg ved, at når der så ca. er gået 1 time, så er hun putteklar igen. Min store datter kunne max. holde 45 minutter og var fuldstændig hysterisk og umulig at få ro på, hvis hun blev overtræt. Det har givet mig lidt respekt for det med at overholde puttetiden her med nr. 2

Kiropraktor eller zoneterapi - er det også prøvet?

Nej, slynge vuggen har jeg lige bestilt, TAK!

Min sundhedsplejerske taler bare så dårligt om begge dele, zoneterapi hvad går det ud på?

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Mor010711 skriver:

Det er mega hårdt. Og tror det er de færreste mødre der ikke har tudet i frustration.

Da min datter var omkring 1 måned begyndte hun også at græde helt vanvittigt. Intet kunne gøre hende tilfreds. Hun sov 5-10 min af gangen og var umulig at putte igen da hun så vågnede. Så var hun vågen 10-30 min og så forfra med putningen. Det var dræbende hårdt. Og vi anede ikke hvad der var galt.

Læger og sundhedsplejersker var ikke helt enige om det var kolik. Men mente at så længe at hun så sund og rask ud, så måtte vi vente og se tiden an. Men det stoppede ikke. Da hun var omkring 6 mdr fandt vi ud af at hun havde børneeksem/atopisk eskem. Vi fik noget til at behandle med og hun blev bare en helt anden glad lille baby. Sov pludselig igennen hele natten og tog længere og længere lure.

Jeg siger ikke at det er det, I er ude i. Men det er da en mulighed. Lyder som vores dagligdag dengang. Så hold øje med dit barns hud. Hvis den virker tør og irriteret, kan det jo godt være det.

Håber under alle omstændigheder at det snart kommer til at gå bedre

Tak  jeg syntes det er så nemt at feje det af med kolik

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

SaNiNa skriver:

Det lyder til det er hårdt ramt.

Jeg ville forslå jer at tage hende til en kiropraktor det hjalp rigtig meget på vores datter da hun græd og græd hele tiden.

Det viste sig hun hvad noget i klemme i nakken og i hoften.

Efter få behandlinger fik vi en dejlig glad pige som stadig er glad og kun græder hvis hun slår sig eller er træt.

Håber jeres guldklump også holder op med at græde

TAk for råd.

Hvor kan jeg finde en god en, er det bare på nettet? Og hvad er prisen ca?

Anmeld

11. december 2012

SaNiNa

Anonym skriver:

TAk for råd.

Vi fik en henvisning ved lægen til en som var rigtig god til baby/børn.

Så prøv at ring til din læge og høre de ved ofte hvem der er gode

Anmeld

11. december 2012

vitapigen

Anonym skriver:

TAk for råd.

Prøv at søg på nettet hvor der er en kiropraktor i nærheden af dig der har speciale i børn. Det koster ca. 550 kr den første gang og billigere 2. og 3. gang.

Det kan virkelig godt anbefales. Kan ikke forstå at din SP er modstander af det. Her i vores kommune råder SP til at besøge en kiropraktor hvis der er det mindste med ens baby.

Jeg har selv god erfaring med kiropraktor hos min pige.

Anmeld

11. december 2012

tarkoflen

Puha det lyder bare mega hårdt! Har du ikke en veninde, der kan gå en tur med baby?

Hvis du bor i Århus, vil jeg gerne tilbyde, at tage hende et par timer i barnevognen, så du kan få sovet uden at skulle tænke på, at hun vågner! Jeg har passet mange skrigende børn, og det skræmmer mig ikke

Hvis du har mod på, at lade mig gå med hende og bor i nærheden af mig, så skriv en pb

Det dur ikke, at du bliver helt kørt i bund! Du skal have fat i din læge, hvis din sp ikke kommer med gode råd! Det burde hun, hvis du spørger mig, men det hjælper jo ikke, hvis du ikke får den hjælp!

Har du prøvet at skifte mme? Måske hendes mave ikke er helt god til den slags som hun får? Jeg ved ikke om det kan være en årsag, men det var i hvert fald en tanke

Anmeld

11. december 2012

LR85

Anonym skriver:

Har aldrig prøvet noget så hårdt før. Det skær bare så dybt i hjertet når hun græder, og alligevel får jeg lysten til at løbe langt væk.

Har kontakten hende, hun siger det nok er kolik men syntes bare det er så nemt at blive fejet af med, hun burde gi mig noget at arbejde med.

Ja ENIG! 

Det svar kan du ikke bruge. 

Nu skriver du til 'eksperten' herinde, Lisbeth Jess. Hun har altid givet gode svar. 

Og dernæst ringer du enten til lægen for at få en tid til en snak og tjekket dit barn igennem. 

Ellers ringer du og beder om en ny sundhedsplejerske. 

Jeg gør gerne alle delene for dig for det er VANVITTIGY hårdt a blive mor, og specielt i din situation. 

Jeg synes også det var hårdt og havde ønsket jeg havde bedt om hjælp. 

Anmeld

11. december 2012

Lunae

Anonym skriver:

Som overskriften lyder, må jeg gi op. Jeg har en del søvnløse nætter, en masse tårer og en del frustration som banker på og vil ud.

Jeg føler mig som verdens dårligtste mor, og må indrømme at jeg tiltider kan få tanken af fortrydelse uden at mene det med hjertet. Jeg havde ikke regnet med at det hele var sukker sødt, men havde dog heller ikke regnet med at det var så ben hårdt

Mit barn på 9 uger, græder og græder, og intet udover hendes mad får hende til at stoppe. Hun spiser mellem 120-150 ml allomin og er mæt når flasken bliver taget væk. Lægger jeg hende til at sove selv, så begynder hun at skrige på ny. Så jeg går enormt mange km for at hun bare skal sove 5 min.

Hun får vand, og afføring hverdag, jeg massere og underholder hende når hun ikke viser tegn på træthed.

Vores dagligdag: vågner KL 7 og får mad, er glad ca en time til hun bliver træt, og så tuder hun hele tiden, hun får derfor ludt vand som ikke altid hjælper og ellers mad (to timer efter viser hun tegn på sult igen)

Og sådan kører den hele dagen, hun sover først når KL er 22 og så til 1-2 tiden.

Min mand tager på arbejde KL 8 og er først hjemme igen KL 20, jeg kan ikke mere

Puha, det lyder som en virkelig hård omgang! Jeg tror det er vigtigt at du får snakket med nogen om det inden du knækker nakken helt!

Når det så er sagt, synes jeg at du skal opsøge en kiropraktor! Det kan være at din datter har ondt et eller andet sted i kroppen efter fødslen. Vores datter græd også meget og vi prøvede at skifte mme, tage hende til zoneterapi osv osv. Til sidst prøvede vi kiropraktor og det vidste sig at hun under fødslen var blevet vredet for meget i, hvilket gjorde at hun havde ondt i nakken. Efter to besøg hos kiropraktor græd hun ikke mere!

Ellers kan du få tjekket hendes ører!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.