jeg kaster håndklædet i ringen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2012

Tulle28

Anonym skriver:

Nej, slynge vuggen har jeg lige bestilt, TAK!

Min sundhedsplejerske taler bare så dårligt om begge dele, zoneterapi hvad går det ud på?

GODT så håber jeg den hjælper jer lige så meget som den har hjulpet os

Zoneterapi går ud på at man trykker på nogle punkter under fødderne, som påvirker forskellige steder rundt omkring i kroppen. Jeg tror nu jeg i dit tilfælde ville prøve med kiropraktor eller kranio sakral terapeut i første omgang, hvis hun græder så meget. Min datter bøvlede med umodne tarme (men var slet ikke så ked som din) og det hjalp rigtig meget efter blot et par gange.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Sitrani

Anonym skriver:

Som overskriften lyder, må jeg gi op. Jeg har en del søvnløse nætter, en masse tårer og en del frustration som banker på og vil ud.

Jeg føler mig som verdens dårligtste mor, og må indrømme at jeg tiltider kan få tanken af fortrydelse uden at mene det med hjertet. Jeg havde ikke regnet med at det hele var sukker sødt, men havde dog heller ikke regnet med at det var så ben hårdt

Mit barn på 9 uger, græder og græder, og intet udover hendes mad får hende til at stoppe. Hun spiser mellem 120-150 ml allomin og er mæt når flasken bliver taget væk. Lægger jeg hende til at sove selv, så begynder hun at skrige på ny. Så jeg går enormt mange km for at hun bare skal sove 5 min.

Hun får vand, og afføring hverdag, jeg massere og underholder hende når hun ikke viser tegn på træthed.

Vores dagligdag: vågner KL 7 og får mad, er glad ca en time til hun bliver træt, og så tuder hun hele tiden, hun får derfor ludt vand som ikke altid hjælper og ellers mad (to timer efter viser hun tegn på sult igen)

Og sådan kører den hele dagen, hun sover først når KL er 22 og så til 1-2 tiden.

Min mand tager på arbejde KL 8 og er først hjemme igen KL 20, jeg kan ikke mere

Det synes jeg slet slet ikke lyder unormalt, det som din datter gør eller ikke gør... Hun er altså kun 9 uger gammel - det er jo ingenting!

At hun spiser så tit er kun fint... Det kan også være, at hun er ved at sætte sit mælkeforbrug op, og derfor beder om mad så ofte... eller også er det bare sådan hun spiser! Og fred være med det...

Min datter faldt også først i søvn til natten kl. 22, da hun var lille. Og så vågnede også lige som din datter ved 1-2 tiden, fik mad, og så sov hun videre til ca. kl. 4 og fik mad igen, og sov også til kl. 7... nogle gange fik hun mad oftere om natten... mener hun fik 3 gange da hun var lille....

Det er PISSE hårdt, især i starten, men synes ikke du skal kaste håndklædet i ringen.... Lad din kæreste tage hende, når han kommer hjem, så du kan kan få et pusterum - man  er meget træt og har brug for en pause, når man har sådan en lille bebs  Men hæng i, det skal nok ændre sig... Jeg siger altid til mig selv, når min datter er inde i en dårlig periode med et eller andet.. "Udfordringer med børn er kun i en periode!" Prøv også at sig sådan til dig selv, det hjælper altså at tænke mere positivt, selvoom det er svært....

Mht. at hun ikke vil falde i søvn selv, så synes jeg, at du skal hænge i med, at lægge hende, selvfølgelig når du ved hun er mæt og træt, give hende sutten, sige sov godt, og så gå... Hun vil helt sikket græde, men så går du ud til hende igen, siger sov godt, giver hende sutten, hvis hun har mistet den, og går igen... Hvis du bliver ved med at gentage det, så giver det pote!!! Hun skal jo bare vænnes til, at hun selv skal falde i søvn, og det kræver altså, at du giver hende en chance for, at lære det

Held og lykke med det hele, og så op med hovedet!

Hilsen Sille - mor til en pige på 1½ år

Anmeld

11. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Der er slet ik noget i vejen med at be om hjælp! Og der er heller ik noget unormalt ved dine tanker! Aller der har haft et kolik barn forstår hvordan du har det lige nu!! 

Jeg ved ik om din man hjælper med at gi flaske om natten, men ellers må han ind i kampen, et par natter så du ka få lidt søvn. Og nej det er ik synd for manden, at han ska op om natten, når han ska på arbejde! For dit arbejde lige nu er at passe baby hjemme om dagen, og det kræver altså også lidt søvn! 

Jeg tilslutter mig zoneterapi! Vi brugte det til thea, og efter 3 behandlinger var hun kureret! Hun skreg på en god dag 6 timer om dagen, og jeg var ved at blive bims! Vh stine

Anmeld

11. december 2012

kesuh

I dit tilfælde vil jeg sige du skal søge hjælp! Inden det går op i hat og briller!

Håber din kæreste/mand hjælper dig om natten med at tage sig af barnet.

Vi brugte zoneterapi til vores knægt og nej det er ikke ligegyldigt hvor det er henne! Ikke alle er lige dygtige til zoneterapi på de forskellige klinikker

Zoneterapi. BUM alternativ behandling virker og så er snæversynet sundhedsplejerske noget af det værste der findes!

Anmeld

11. december 2012

Muffinmus

Mange babyer bliver trykket ved fødslen. dvs at de har noget der klemmer. Derfor kan det være en god ide at tage ens baby med til f.eks en kiropraktor for at se om det er det der er sket. For kolik er ikke bare kolik. 

Mange babyer skirger fordi de har ondt i meget andet end lige maven. Flere er låst i f.eks nakke eller bækken og uvidende forældre tror det er maven den er gal med. For de får netop af vide det er kolik som strak bliver sat sammen med mavepine af en uforklarlig årsag.

Synes i første omgang du skal prøve det og ellers kan zoneterapi osv nogle gange hjælpe også hvis det f.eks er maven den er gal med.:-)

Og ja, de første 3 mdr gik mine unger også først i seng mellem 22-23 men så var de klar til en bdre rytme som jeg kørte dem ind i lidt af gangen:-)

Pøj med det.

Anmeld

11. december 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Som overskriften lyder, må jeg gi op. Jeg har en del søvnløse nætter, en masse tårer og en del frustration som banker på og vil ud.

Jeg føler mig som verdens dårligtste mor, og må indrømme at jeg tiltider kan få tanken af fortrydelse uden at mene det med hjertet. Jeg havde ikke regnet med at det hele var sukker sødt, men havde dog heller ikke regnet med at det var så ben hårdt

Mit barn på 9 uger, græder og græder, og intet udover hendes mad får hende til at stoppe. Hun spiser mellem 120-150 ml allomin og er mæt når flasken bliver taget væk. Lægger jeg hende til at sove selv, så begynder hun at skrige på ny. Så jeg går enormt mange km for at hun bare skal sove 5 min.

Hun får vand, og afføring hverdag, jeg massere og underholder hende når hun ikke viser tegn på træthed.

Vores dagligdag: vågner KL 7 og får mad, er glad ca en time til hun bliver træt, og så tuder hun hele tiden, hun får derfor ludt vand som ikke altid hjælper og ellers mad (to timer efter viser hun tegn på sult igen)

Og sådan kører den hele dagen, hun sover først når KL er 22 og så til 1-2 tiden.

Min mand tager på arbejde KL 8 og er først hjemme igen KL 20, jeg kan ikke mere

Årh Ida skreg oz helt sindsygt og vi var kun ramt om aftenen i 5-6 timer, men det var dælme hårdt! Kiropraktor virker! Anbefaler gerne en i Holbæk hvis du bor tæt på!

Og ellers så har en gyngestol været lykken herhjemme! Terapi for både mor/far og baby fordi man kan vugge uden at gå rundt og blive helt skæv i skulder og ryg!

Anmeld

11. december 2012

EnGodMor

jeg forstår dig søde...

her sover lillemanden kl 23 24 stykker, og vågner hver time.

var ved kiropraktoren i går med ham og han sov super fint i nat

prøv nu ham carsten nøddeskou i sorø.

Anmeld

11. december 2012

DitteMarie

Pyha- det er rigtig hårdt og synd for dig at din første tid somMoore ødelægges af gråd og udmattelse. Det er dit lod og du må få detmedste ud af det. Vi har haft stor glæde f at lade bebse falde i søvn i liften på sansegyngen - og vi har været så desperate at vi har siddet og vugget ham med ørebøffer på, fordi vi blev sindssyge af gråden der kunne vare uafbrudt i 7-8 timer. Krydser fingre for at din prinsesse snart bliver glad igen

Anmeld

11. december 2012

Fenja09

Jeg kan føle din frustration, vores datter græd også de første 3 måneder af sit liv og det var SÅ hårdt. De sagde også at hun havde kolik efter vi havde været på børneafd. en nat, hvor hun havde skreget i 3 timer i streg. Det viste sig så at være noget mere alvorligt, nemlig en hjertefej som skulle opereres. Dette skriver jeg ikke fordi jeg tror der er noget alvorligt galt med dit barn, men jeg ville som det første få egen læge til at tjekke barnet i hoved og rumpem og når alt som f.eks MØB er udelukket, så kan du begynde at overveje alternative måder at afhjælpe det på.

Kan også være at dit barn er et meget sensitivt barn og trænger til at være ved sin mor 24/7, så en slynge ville nok være alletiders. Derudover håber jeg at din mand hjælper til når han kommer hjem fra arbejde. Bare så du kan få sovet nogle timer i træk. Det er søvnunderskuddet der gør at man til sidst ikke hænger sammen længere.

Lad være med at kaste håndklædet i ringen, lover dig at det kun bliver bedre som tiden går. Men det er hårdt at blive mor og det er hårdt når de skriger meget.

Din sp skal mere på banen og hjælper dig når du ikke har andre i hverdagene og ellers må du bede om en ny sp med det samme.

Mange  herfra

/Fenja

Anmeld

11. december 2012

raca

måske har dit barn bare behov for at mærke dig... så hvis hun sover på dig, og sover bedre på dig så led hende gøre det,

hvis du kan få en til at lære dig at bruge en slynge så gør det, så er dine hænder fri..

ladvær og forvent et spædbarn kan sove alene, nogle børn tror det er døden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.