Er det kun mig? eller har I det også mega hårdt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Sitrani

Anonym skriver:

Heej piger..

Vi har en skøn søn på 2 år .. men siden vi fik ham er vores hverdag blevet sååå hårdt.. han er nemlig meget krævende og tager meget af vores tid ...

Min mand vil ikke ha flere børn fordi han er skræmt af hvor hårdt det er at ha kun et barn .. Vores søn er dejlig og vi elsker ham utrolig højt og jeg får det dårligt at sidde her og skrive det her til jer .. men jeg har bare stress og er studerende , min mand arbejder fuldtid og vi har et barn men stadigvæk har vi det mega mega hårdt ..

Han sover i vores seng og vil ikke sove i sin egen... farmand bliver sparket ud af sengen, så han sover på madras på gulvet ..

Har vi opdraget ham forkert? eller har I alle det sådan `?

Det lyder lidt som om det er kørt i hårdknude for jer!

For det første -  ja, det er hårdt at have børn, men det skal ikke kun være hårdt, det skal også være dejligt... og nok mest dejligt! Det er det i hvert fald herhjemme, og ellers ville det jo ikke være det værd, at have børn, hvis ikke det positive skyggede for det negative....

For det andet... Han sover i jeres seng????!!! Det vil jeg sige... at ja, det er forkert opdragelse i mine øjne... i hvert fald, hvis det ikke fungere for jer, som det tydeligvis ikke gør..... Han skal vidst lære, at sove i egen seng!! Men det bliver en kamp for jer, og det vil nok varer et stykke tid, før I kan se resultater... Jeg synes det er helt ok at børn sover hos deres forældre engang i mellen, elle rnår de er syge, men ikke hver nat... man sover jo ikke ordentlig på den måde... det lyder i hvert fald ikke sådan.... Jeg synes I skal sige til jeres søn, at nu skal han sove i sin egen seng, og når han så bliver ked af det, når I har lagt ham, så lægger I ham ned igen, og siger godnat og går ud af værelset.. og sådan bliver I ved til han er faldet til ro - det skal nok ske.. men det kan tage lang tid, børn har en vilje der siger spar to, men lad dig ikke "snyde" til, at tage ham ind til jer.... jeg vil våge at påstå, at I kan få ham til at sove i sin egen seng i løbet af ca. en uge! Så på med "arbejdshandsken" og giv den gas.... Så I kan få mere overskud - måske I har det så hårdt, fordi I ikke sover ordentligt, og ikke har jeres seng for jer selv...

det blev langt... sorry

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Syntes også vi af og til har det hårdt, men føler mig sgu så skvattet ved at skrive det
Helt ærligt, to voksne mennesker og et lille barn på 2 1/2 år, det burde da være til at overskue, men hold da op hvor syntes jeg bare jeg er drænet for energi og tålmodighed....
Var sikker på jeg skulle have en hel børne flok, nu tør jeg dårligt overveje en mere.....
Måske er jeg bare ikke så stærk som jeg troede
I hvert fald giver vores datter os kamp til stregen.
Sindssyg viljestærk og temperamentsfuld.
Bliver puttet i egen seng, vågner op alt mellem 23-02 og kommer ind i vores seng, da vores energi (mest min) bare ikke er til at tage kampen....
Hun har aldrig sovet igennem, så 2 1/2 år uden ordenlig nattesøvn gør det virkelig svært at være den super korrekte overskuds mor som jeg drømte om at blive

Så nej, du er ikke den eneste....

Årh jeg ved hvordan du har det :/

Anmeld

8. december 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Jeg skriver VIRKELIG ikkefor a være streng eller lign.

Jeg håber du tager det konstruktivt.

Ja, det lyder som om i har opdraget ham forkert. 8ud fra hvordan vi gør og hvad mine værdier er)

Han skal ud af jeres seng snart, grunden til han stadig ligger der, er sikkert fordi i ikke har orket a tage kampen.

Men der ér kampe med 2 årige, og dem er man nød til at tage. Både for familiens skyld, for andres skyld (der ikke gider have med ens uopdragne barn a gøre) og ikke mindst for barnets skyld.

Man gør (efter min mening) børnene  en bjørnetjeneste ved at stå til og lade dem få lov.

De skal vide hvem der bestemmer og man skal være 'hård' i mange situationer, men det er jo den måde de skal lærer hvordan verden er indrettet på. Det er jo en del af de sociale kompetencer.

Jeg synes det blev nemmere og nemmere dag for dag og han er blevet sødere og sødere siden min dreng blev 2 år. Han får hvad andre vil kalde en 'hård' opdragelse. Her bliver der rettet ind og sagt noget hvis man ikke opføre sig ordenligt, man skal høre efter og gøre hvad der bliver sagt.

Og det gør han!

- fordi han altid har fået det afvide og fået vejledning og er blevet guidet til hvordan man begår sig (SELVFØLGELIG er alt opdragelse i forhold til hans alder)

Nu beskriver du ikke helt hvad der går det hårdt, men ud fra det ene eksempel med a han stadig sover i jeres seng, kan tyde på at i har nogen daglige kampe som i skal igang med, men tro mig... det giver altså VIRKELIG pote, når man er konsekvent og sætter nogen rammer for børnene.

Spørg hvis der er mere du vil vide

Hilsen den 'hårde mor'

Du har ret

Jeg tror bare vi har været dovne og har sagt han får lov denne gang og til sidst så er det blevet en vane og det ikke godt

Hvordan begynder kampen med at han skal sove i sin egen seng? :/

Anmeld

8. december 2012

LR85

Puha ja det er svært. Det kommer an på ens barn. Men det vigtigste er at gøre det bestemt men kærligt!

jeg ville fortælle mit barn i løbet a dagen, at i mat skal h*n sove i sin ejen seng. Så ville jeg gøre projektet en weekend og aftale en 'arbejdsfordeling' først, så man har klare aftaler, kan hjælpe og støtte hinanden. 

når jeres barn kalder eller kommer ind ville jeg følge tilbage og så tror jeg faktisk jeg ville lægge mig på en madras på gulvet i værelset. Tror det kunne være en god indgangsvinkel til at det er 'her' man sover. Og så må man langsomt komme ud derfra. I vores tilfælde tror jeg en dag, når han begyndte a sove igennem derinde, jeg ville blive i min ejen seng og så bare gå ind og trøste hvis han alligevel skulle vågne. 

Hva tænker du om det? 

Anmeld

8. december 2012

Lunae

Anonym skriver:

Heej piger..

Vi har en skøn søn på 2 år .. men siden vi fik ham er vores hverdag blevet sååå hårdt.. han er nemlig meget krævende og tager meget af vores tid ...

Min mand vil ikke ha flere børn fordi han er skræmt af hvor hårdt det er at ha kun et barn .. Vores søn er dejlig og vi elsker ham utrolig højt og jeg får det dårligt at sidde her og skrive det her til jer .. men jeg har bare stress og er studerende , min mand arbejder fuldtid og vi har et barn men stadigvæk har vi det mega mega hårdt ..

Han sover i vores seng og vil ikke sove i sin egen... farmand bliver sparket ud af sengen, så han sover på madras på gulvet ..

Har vi opdraget ham forkert? eller har I alle det sådan `?

Jeg tror det er meget almindeligt at have perioder, hvor det bare er virkelig hårdt at være forældre!

Personligt har vi et virkelig nemt barn, hvis man kan sige sådan, og hun passer bare rigtig godt ind i vores livsstil! Selvfølgelig ønsker man sig da nogen gange bare at kunne gøre hvad man vil, besøge sine veninder og sove længe, men derudover så synes jeg ikke at det er "hårdt"

Jeg tror det er vigtigt for jer, at i tager kampen op og får jeres søn ind på sit eget værelse - det kan ødelægge et hvert ægteskab, hvis i aldrig har tid til at være kærester mere! Det bliver hårdt at få ham vænnet til at skulle sove på sit eget værelse, men det er det hele værd når det lykkedes!

Herhjemme var vi helt bevidste om situationen fra starten og allerede da vores datter var 4 mdr, kom hun ind til sig selv! Vi har aldrig haft hende til at sove en helt nat hos os siden. Nogen gange når hun vågner rigtig tidligt, kan hun godt tage et par timer i vores seng, men hun ved at hun sover i sin egen seng!

Har i faste strukturer i hjemmet? Det kan nemlig give en masse frihed, hvis der er faste rammer omkring alt derhjemme!

Anmeld

8. december 2012

Nadia&Daniel

Loa skriver:

Her sover Isabella som sådan også, men sindssygt uroligt, sparker og slår i søvne, og faktisk også jævnligt vågner grædende med mareridt
Håber sgu snart det går over, for fuck det er hårdt ikke at få sin nattesøvn

Laura sover tilgengæld som en sten og rør sig meget sjælden.. Nogle dage putter hun mere end til mig (det er "sjovt" nok et tegn på sygdom)

Lille update fra i nat: Laura vågnede 4 gange imellem kl. 23.30-00.30 og kl. 02.02 kom hun ind til os..

Anmeld

8. december 2012

Loa

Nadia&Daniel skriver:

Laura sover tilgengæld som en sten og rør sig meget sjælden.. Nogle dage putter hun mere end til mig (det er "sjovt" nok et tegn på sygdom)

Lille update fra i nat: Laura vågnede 4 gange imellem kl. 23.30-00.30 og kl. 02.02 kom hun ind til os..

Årh hvor det bare lyder som vores nætter

Ved dog ikke lige hvad der skete i nat. Vågen en gang kl.01, og så sov hun ellers i sin egen seng indtil kl.06........... Men det er med garanti mere undtagelsen end reglen....

Anmeld

8. december 2012

Nadia&Daniel

Loa skriver:

Årh hvor det bare lyder som vores nætter

Ved dog ikke lige hvad der skete i nat. Vågen en gang kl.01, og så sov hun ellers i sin egen seng indtil kl.06........... Men det er med garanti mere undtagelsen end reglen....

Laura har ikke sovet til middag i dag - har haft besøg fra Jylland.. Så hun gik i gulvet kl. 19.20 i egen seng.. Hun kaldte en gang efter mig, men nåede ikke derind, og så hørte vi ikke mere.. Så tror faktisk vi er heldige i nat... Men okay - klokken er kun slået 20.26

Anmeld

8. december 2012

Loa

Nadia&Daniel skriver:

Laura har ikke sovet til middag i dag - har haft besøg fra Jylland.. Så hun gik i gulvet kl. 19.20 i egen seng.. Hun kaldte en gang efter mig, men nåede ikke derind, og så hørte vi ikke mere.. Så tror faktisk vi er heldige i nat... Men okay - klokken er kun slået 20.26

Det er jo tortur..... Det er jo umenneskeligt med den slags søvn.... Håber virkelig det snart ændrer sig, ellers bliver Isabella da helt sikkert enebarn....
Glæder mig virkelig til den dag, hvor en hel nattesøvn bare er alm hverdag igen ....

Anmeld

8. december 2012

Faith

VIPpigen skriver:

Her hjemme er Lilje lige fyldt 2 for en måned siden, og vi har ingen problemer... Hun er stædig som en i pokker, og er kommet i den 2 årlige trodsalder, men den kamp tager vi med. Hun sover i sin egen seng, putter sig 9 ud af 10 gange, hvis ikke det er 9 1/2 ud af 10 gange når hun bliver puttet i sin seng... Så kdesigne genkende det du siger helt.

Dog vil hun gerne heletiden lave noget sammen med os, eller vi skal lave noget med hende, men tror det er fordi det er hyggeligt... 

Sætter i grænser og tager kampen når der opstår problemer... Hvis i giver efter, efter lidt tid, så ved han jo at hvis han gør "sådan" så får han sin vilje

Bliver simpelthen så ked af det når folk bruger ordet "trodsalder". For trods er bare slet ikke hvad det handler om.

Brug i stedet ordet "selvstændighedsfase". Så er der garanteret rigtig mange ting der pludselig giver en helt anden mening mht. barnets opførsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.