Anonym skriver:
Altså han vil ha jeg sidder ved ham , at jeg løfter ham op når vi skal ud eller ned af trapperne og når farmand holder min taske så hidser han sig op og giver tasken til mig .
Han er nemlig meget morsyg og holder mig i hånden når vi sover . Men så er alt det her ikk fordi jeg har opdraget ham forkert ?
Som jeg læser det du skriver, har I givet jeres lille dreng lov til at bestemme alt for meget.
Vores dreng har også perioder hvor det kun enten er mor eller far der duer, han får et nej, det gør jeg lige og så er det altså sådan. Det er en meget naturlig udvikling at en 2-årig der så småt begynder at finde ud af de kan styre deres omverden med deres måde at reagere på, at ville teste grænser. Hvem ved hvad bedst og hvordan gør de andre når jeg gør det her... Ærlig talt? Så er det noget af det mest provokerende jeg nogensinde har været udsat for, en lille lort på nogen og 90 cm der med fast blik i øjet og hård stemme fortæller mig at det altså er fars tur til at tænde for lyset...
Børn har bedst af helt faste grænser, faste rutiner og en mor og far der ikke er bange fo rat tage kampen og holde fast i et nej. Fremtiden vil byde på mange andre situationer hvor man skal have lært at håndtere en afvisning..
Vil også give andre i tråden ret, sengen er for mor og far. Den kamp kan I sagtens tage, gør det en weekend, så er der mulighed for I voksne kan sove i løbet af dagen. Min bedste råd er at trøste ham når han er ked, få ham op af sin seng når han bliver virkeligt ked og ned med ham igen når han er faldet til ro. Det kan sagtens stå på flere timer den første nat 
Det er jo ikke forkert opdragelse, men der burde være nogen der hviskede os forældre i ørene når de små begyndte at vokse stærkt. Vi snakker jo ganske få måneder fra de ikke kunne noget selv, til at ville det hele... Vores søn kan klare alt selv, tror han da og sikke et temperament når det så ikke går hans vej, men det er jo en (stor) del af livet?

Anmeld