Er det kun mig? eller har I det også mega hårdt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.366 visninger
41 svar
0 synes godt om
7. december 2012

Anonym trådstarter

Heej piger..

Vi har en skøn søn på 2 år .. men siden vi fik ham er vores hverdag blevet sååå hårdt.. han er nemlig meget krævende og tager meget af vores tid ...

Min mand vil ikke ha flere børn fordi han er skræmt af hvor hårdt det er at ha kun et barn .. Vores søn er dejlig og vi elsker ham utrolig højt og jeg får det dårligt at sidde her og skrive det her til jer .. men jeg har bare stress og er studerende , min mand arbejder fuldtid og vi har et barn men stadigvæk har vi det mega mega hårdt ..

Han sover i vores seng og vil ikke sove i sin egen... farmand bliver sparket ud af sengen, så han sover på madras på gulvet ..

Har vi opdraget ham forkert? eller har I alle det sådan `?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

VIPpigen

Her hjemme er Lilje lige fyldt 2 for en måned siden, og vi har ingen problemer... Hun er stædig som en i pokker, og er kommet i den 2 årlige trodsalder, men den kamp tager vi med. Hun sover i sin egen seng, putter sig 9 ud af 10 gange, hvis ikke det er 9 1/2 ud af 10 gange når hun bliver puttet i sin seng... Så kdesigne genkende det du siger helt.

Dog vil hun gerne heletiden lave noget sammen med os, eller vi skal lave noget med hende, men tror det er fordi det er hyggeligt... 

Sætter i grænser og tager kampen når der opstår problemer... Hvis i giver efter, efter lidt tid, så ved han jo at hvis han gør "sådan" så får han sin vilje

Anmeld

7. december 2012

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Her hjemme er Lilje lige fyldt 2 for en måned siden, og vi har ingen problemer... Hun er stædig som en i pokker, og er kommet i den 2 årlige trodsalder, men den kamp tager vi med. Hun sover i sin egen seng, putter sig 9 ud af 10 gange, hvis ikke det er 9 1/2 ud af 10 gange når hun bliver puttet i sin seng... Så kdesigne genkende det du siger helt.

Dog vil hun gerne heletiden lave noget sammen med os, eller vi skal lave noget med hende, men tror det er fordi det er hyggeligt... 

Sætter i grænser og tager kampen når der opstår problemer... Hvis i giver efter, efter lidt tid, så ved han jo at hvis han gør "sådan" så får han sin vilje

Okay , ja hvornår er trodsalder forbi?

Jamen han vil også lege med os hele tiden og vi skal være med. Det er self hyggeligt ..

Men vi putter ham i hans egen seng, han vågner op midt om natten og vil over til os, ellers sover han ikke og græder hele natten..

Jeg føler jeg bruger alle mine krafter på ham .. og jeg troede det sku blive nemmere når de blev så gamle .. men han har været meget krævende siden fødslen... og det har ramt mig hårdt.

Anmeld

7. december 2012

Ciss

Lige sådan har vi ikke haft det - men så har vi haft andre ting, som har været vanskelige at håndtere.

Jeg mærker, at vores lille dreng, som lige er blevet tre år, kræver grænser og tester grænser på en helt anden måde end storesøsteren. Til gengæld virker det, som om han godt kan lide, at der er faste regler og rutiner i hverdagen.

Hvis jeres søn er samme type, kan det jo godt være, at det er på tide at lave nogle regler og meget faste rutiner a la:

- Alle sover i egen seng

- kl ... børste vi tænder

- én godnathistorie på sengekanten

Vores lille fyr tester og tester grænserne, men det pågår i en periode, og efter det er der nul problemer. Han virker glad og fornøjet over at vide, hvordan verden omkring ham fungerer.

Hos os har vi også arbejdet med at få rutiner på, at altid sætte skoene på hyllen, når vi kommer ind, lægge huen på plads osv.

Anmeld

7. december 2012

Ciss

Anonym skriver:

Jamen han vil også lege med os hele tiden og vi skal være med. Det er self hyggeligt ..

Men vi putter ham i hans egen seng, han vågner op midt om natten og vil over til os, ellers sover han ikke og græder hele natten..

Jeg føler jeg bruger alle mine krafter på ham .. og jeg troede det sku blive nemmere når de blev så gamle .. men han har været meget krævende siden fødslen... og det har ramt mig hårdt.

Har du fået hans ører kontrolleret? Problemer i det område kan virkelig ødelægge nattesøvnen - og det behøver ikke at være ørebetændelse, der er snak om.

Anmeld

7. december 2012

VIPpigen

Anonym skriver:

Haha... Jeg ved ikke hvornår trodsalderen er forbi, desværre, ellers ville jeg se frem til det

åhh, så han sover fint nok i sin egen seng til at starte med, men vågner så om natten... Har i prøvet at give en tør ble, og putte ham igen, det gør vi nogen gange med Lilje, og så sover hun igen bagefter. Og så har vi selvfølgelig også nætter hvor hun sover mellem os, og ofte flytter far på sofa, fordi han skal tidligt op og på job. 

Mit eneste bud er at kæmpe videre, eller prøve og lade andre tage ham en weekend, kender nogen som havde samme problem, og hun afleverede barnet til mormor en weekend, og så kunne han sove i egen seng da han kom hjem... Mormor var mere stædig, og havde kræfterne til kampen, det er ikke altid vi mødre har det, for det skær vidst lidt for meget i hjertet på os når de græder....

Anmeld

7. december 2012

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Haha... Jeg ved ikke hvornår trodsalderen er forbi, desværre, ellers ville jeg se frem til det

åhh, så han sover fint nok i sin egen seng til at starte med, men vågner så om natten... Har i prøvet at give en tør ble, og putte ham igen, det gør vi nogen gange med Lilje, og så sover hun igen bagefter. Og så har vi selvfølgelig også nætter hvor hun sover mellem os, og ofte flytter far på sofa, fordi han skal tidligt op og på job. 

Mit eneste bud er at kæmpe videre, eller prøve og lade andre tage ham en weekend, kender nogen som havde samme problem, og hun afleverede barnet til mormor en weekend, og så kunne han sove i egen seng da han kom hjem... Mormor var mere stædig, og havde kræfterne til kampen, det er ikke altid vi mødre har det, for det skær vidst lidt for meget i hjertet på os når de græder....

hehe det ku godt være man vidste det

Okay ja måske sku jeg skifte hans ble og lægge ham igen ..

Anmeld

7. december 2012

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Har du fået hans ører kontrolleret? Problemer i det område kan virkelig ødelægge nattesøvnen - og det behøver ikke at være ørebetændelse, der er snak om.

Hmmm tror du det er øret ?

For selvom når han sover i vores seng, så sover han meget uroligt .. og piver meget ..

vi har altid troede han drømte ... men har aldrig tænkt på hans øre ..

måske sku vi hos lægen med det..

Anmeld

7. december 2012

4xGreve

Anonym skriver:

Hmmm tror du det er øret ?

For selvom når han sover i vores seng, så sover han meget uroligt .. og piver meget ..

vi har altid troede han drømte ... men har aldrig tænkt på hans øre ..

måske sku vi hos lægen med det..

Nu kommenter jeg kun lige på det med ørene da jegikke er den rette at spørger til råds! 

Hvis i vil ha ørene tjekket vil jeg klart anbefale en ørelæge frem for jeres egen læge da lægen tit ikke kan se det samme som ørelægen

Anmeld

7. december 2012

Tulle28

Vi havde det meget som dig og var også enige om at vente længe med flere børn, hvis vi overhovedet skulle have flere! Vi syntes også det var SÅ hårdt Da min datter var 18 mdr. blev jeg så selvfølgelig uplanlagt gravid og vi var helt sikre på at vi ikke ville have barnet. Men... Man får jo ikke bare sådan lige en abort. Så vi valgte at beholde barnet, og det er jeg (selvfølgelig) SÅ glad for den dag idag.

Min store datter er idag 2,8 år og jeg vil sige at der er sket RIGTIG meget inden for det sidste halve år. Hun kan stadig bliver hidsig og få raserianfald, men ikke i samme grad som tidligere. Der er jo forskel på børn og alle børn bliver sure og kede af det, men jeg har endnu ikke mødt et barn i vores vennekreds, der bliver det i helt så kraftigt omfang som vores datter. Hun har et temperament der siger spar 2 og er oven i hatten ekstremt stædig.

Hun kommer også ind og sover hos os, men istedet for at se på det som en problematisk adfærd har vi valgt at se på det som et udtryk for behov for tryghed og nærhed og det skal hun selvfølgelig have opfyldt, også selvom det betyder at vi sover lidt dårligere. Vi taler tit for sjov om at få en seng på 90 cm til at sætte op af dobbeltsengen, men jeg tror helt ærligt at vi gør det, hvis det fortsætter. Kunne I ikke gøre det samme?

Mht. ørerne, så kan det godt være dem der driller uden at det nødvendigvis ses som feber eller MØB. Men HUSK at gå til en rigtig ørelæge fra starten, det kræver ikke henvisning fra lægen. Lægen har som oftest ikke det rigtige udstyr til at tjekke ører med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.