Bliver en smule provokeret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2012

Miin'Baby'Mus

Lunae skriver:

Jeg har oprettet en tråd om hvor mange børn folk vil have! Der er flere der har svaret at de havde en forestilling om at skulle have mange børn, men efter at de er blevet gravide, synes de det er virkelig hårdt og tænker derfor at de ikke alligevel skal have så stor en børneflok!

Nu har jeg læst flere, der skriver, at hvis de synes det er hårdt at være gravide, så bliver det langt hårdere når barnet kommer!

Er det bare mig det ikke synes at man kan drage den parrallel?

Personligt havde jeg en hård graviditet sidste gang. Jeg var ramt af kvalme hele graviditeten, sygemeldt med bækkenløsning fra uge 26, indlagt med nyre/bækkenbetændelse osv osv osv. Da min datter kom til verden var alle graviditetsgenerne glemt, men jeg har på intet tidspunkt tænkt at det var nemmere at være gravid end at have hende!

Nu er jeg så gravid igen og denne gang døjer jeg med kraftig kvalme, men derudover stikker jeg mig dagligt i maven med blodfortyndende medicin, så jeg er gul og blå over det hele! Jeg glæder mig til graviditeten er overstået og at jeg får mit normale liv tilbage, dog med to i stedet for ét barn!

I min verden kan man ikke sammenligne hvor hårdt det kan være at være gravid, med hvor hårdt det er at være mor! BASTA!

Jeg skrev 2 - men at en efternøler er velkommen 

Har selv en hård graviditet - kan næsten ingenting og er såå træt af at være gravid. Glæder mig sådan til at hun kommer til verden så jeg kan få min dagligdag tilbage og jeg bare skal nyde hende i fulde drag istedet for at gå og sige av hver dag 

Nå det så er sagt, undrede mange af svarene også mig - jeg havde ikke et skund tænkt over hvad jeg MÅSKE skulle igennem igen HVIS det var at vi skulle have flere børn.

Men jeg må sige at det bliver en stor beslutning hvis vi planlægger nummer 2. Jeg har PCO og skal måske igennem endnu en tur på en klinik og jeg ved simpelthen ikke om jeg kan klare sådan en tur mentalt, endnu engang   Det var hårdere psykisk at skulle igennem alt det end det er for mig nu fysisk pga graviditeten.

Men derfor drømmer jeg stadig om 2, måske 3 børn  Håber at de næste kommer på normal vis 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2012

Lunae

MorDk skriver:

Jeg skrev dette i din tråd:

"Smiler jeg havde også en HÅRD graviditet denne gang! Heldigvis en super dejlig og nem fødsel. MEN jeg vil sige en ting er at være gravid og det kan være hårdt! Så vent til du får børn *S* Det kan være SÅ hårdt! MEN GLÆÆÆD DIG! Det er og bliver det BEDSTE i hele verden!

Føler du dig virkelig provokeret af det? Hvorfor? Forstår ikke helt?

Du har ret i at man ikke kan samligne det at have en hård graviditet og have børn... men det er altså noget mere udfordrende at have børn end at være gravid. Det er altså min mening.

Har selv haft en mega hård graviditet... så ved godt hvordan det er... MEN jeg sys på mange områder det er MERE hårdt, krævende og udfordrende at have børn. 

Det som generer mig er at det i min verden ikke har noget med hinanden at gøre! Jeg kan sagtens se at du skriver at det er fantastisk at være forældre, selvom det er hårdt, men synes bare ikke at det har noget at gøre med det andet! Gir det mening?

Anmeld

6. december 2012

Lunae

MorDk skriver:

"Smiler jeg havde også en HÅRD graviditet denne gang! Heldigvis en super dejlig og nem fødsel. MEN jeg vil sige en ting er at være gravid og det kan være hårdt! Så vent til du får børn *S* Det kan være SÅ hårdt! MEN GLÆÆÆD DIG! Det er og bliver det BEDSTE i hele verden!

Du har ret i at man ikke kan samligne det at have en hård graviditet og have børn... men det er altså noget mere udfordrende at have børn end at være gravid. Det er altså min mening.

Har selv haft en mega hård graviditet... så ved godt hvordan det er... MEN jeg sys på mange områder det er MERE hårdt, krævende og udfordrende at have børn. 

Det som generer mig er at det i min verden ikke har noget med hinanden at gøre! Jeg kan sagtens se at du skriver at det er fantastisk at være forældre, selvom det er hårdt, men synes bare ikke at det har noget at gøre med det andet! Gir det mening?

Anmeld

6. december 2012

Loa

På sin vis er jeg enig, da man kan have en super nem graviditet og så et lidt mere krævende barn (som mig) eller en hård graviditet og et super nemt barn. Tingene hænger ikke sammen og kan selvfølgelig ikke sammenlignes.
Nu har jeg ikke læst din tråd, men tænker at det måske har lydt som om dem med hårde graviditeter glædede sig til barnet kom så det hårde var overstået? Og hvis det er sådan nogle har tolket det så forstår jeg godt sammenligningen og det der bliver sagt.
Men nej som udgangspunkt kan man selvfølgelig ikke sige at hvis man ikke magter en hård graviditet så magter man heller ikke barnet...

Anmeld

6. december 2012

Sildefisk

Laulund87 skriver:

Jeg har faktisk ikke tænkt over det da jeg læste det, men jo du har ret!

Jeg havde en skrækkelig graviditet. Altså jeg lå ned alle 9 måneder fordi jeg intet kunne. Det førte til en svær depression fordi jeg ikke kom ud, der var mange der ikke havde forståelse osv. Jeg var indlagt flere gange pga dehydrering og det var så slemt at jeg fik salt- og sukkervand i drop så min arm var følelsesløs.

Det er ikke sjovt at stå op om natten til en baby der skriger, men det er langt at fortrække frem for ovenstående!

havde næsten samme forløb dog pga meget forkortet LH og var ved at miste i uge 25, udviklede fødselsdep bagefter

Anmeld

6. december 2012

Laulund87

Sildefisk skriver:

havde næsten samme forløb dog pga meget forkortet LH og var ved at miste i uge 25, udviklede fødselsdep bagefter

Det er jeg ked af at høre

Jeg blev atter en gang indlagt i uge 28 med meget kraftig blærebetændelse der satte veer i gang. Med alt det andet og nu det her, så måtte jeg bare tude ud ved sygeplejerskerne for jeg følte ikke jeg kunne mere.

Anmeld

6. december 2012

Mettefpigen

Nej synes heller ikk at man kan sammenligne de 2 ting.... Men jeg havde en nem graviditet og en pisse hård start....

Anmeld

6. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes ikke, det er noget at lade sig provokere af. Det er jo bare subjektive holdninger, baseret på folks egne erfaringer. Og selvfølgelig er der stor forskel på, hvordan vi oplever hhv. graviditeter og det at have børn. 

Jeg har haft lette graviditeter og nemme babyer og småbørn, men det har virkelig trukket tænder ud at være mor til tre teenagere - for mig. Og jeg synes, at det at være mor er et kolossalt ansvar og en kæmpe opgave - livet ud, for bekymringerne stopper jo aldrig helt. Skulle en besværet gravid kvinde så sige, at hun til enhver tid vil opfatte graviditet som langt hårdere end at være mor, vil jeg altså ikke blive provokeret af det, men blot tænke, at hun har andre oplevelser med sig end jeg har - eller at hun kan komme igen, når hun har tre teens i huset. Det er i hvert fald ikke noget, der vil kunne hidse mig op. 

Anmeld

6. december 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
Mor og meget mere skriver:

Jeg synes ikke, det er noget at lade sig provokere af. Det er jo bare subjektive holdninger, baseret på folks egne erfaringer. Og selvfølgelig er der stor forskel på, hvordan vi oplever hhv. graviditeter og det at have børn. 

Jeg har haft lette graviditeter og nemme babyer og småbørn, men det har virkelig trukket tænder ud at være mor til tre teenagere - for mig. Og jeg synes, at det at være mor er et kolossalt ansvar og en kæmpe opgave - livet ud, for bekymringerne stopper jo aldrig helt. Skulle en besværet gravid kvinde så sige, at hun til enhver tid vil opfatte graviditet som langt hårdere end at være mor, vil jeg altså ikke blive provokeret af det, men blot tænke, at hun har andre oplevelser med sig end jeg har - eller at hun kan komme igen, når hun har tre teens i huset. Det er i hvert fald ikke noget, der vil kunne hidse mig op. 

Helt enig

/ Taco78 

Anmeld

6. december 2012

Clisolka

Enig! 

Forstår heller ikke helt hvorfor TS føler sig provokeret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.