Bliver en smule provokeret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2012

Laulund87

Jeg har faktisk ikke tænkt over det da jeg læste det, men jo du har ret!

Jeg havde en skrækkelig graviditet. Altså jeg lå ned alle 9 måneder fordi jeg intet kunne. Det førte til en svær depression fordi jeg ikke kom ud, der var mange der ikke havde forståelse osv. Jeg var indlagt flere gange pga dehydrering og det var så slemt at jeg fik salt- og sukkervand i drop så min arm var følelsesløs.

Det er ikke sjovt at stå op om natten til en baby der skriger, men det er langt at fortrække frem for ovenstående!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2012

Rikke, Liam & Linus

Jeg tror ikke du skal lade dig provokere. 

Det er jo i sidste ende nok "bare" fordi man som oftest tager udgangspunkt i ens egen virkelighed. Og i de fleste tilfælde forløber en graviditet uden de store gener. Og selvfølgelig er der undtagelser, som i dit tilfælde. 

Anmeld

6. december 2012

Muhmi

Hahahaha... Utroligt hvad der skal til for at folk begynder at sidde og formane.... Hold nu kæft altså...

JEG synes absolut ikke det er sjovt at være gravid, jeg synes heller ikke det er sønderligt fedt at føde... MEN hvis jeg vil have børn så er det jo ligesom det jeg må gå igennem også selvom jeg synes det er pisse hårdt at have haft bækkenløsning siden uge 11-12 stykker... Jeg vil sgu have lov til at brokke mig og vil have lov til at genoverveje mine valg, som var at jeg gerne ville have mange børn, måske 4-5 stykker... Men jeg kan jo tydeligt mærke på min krop at den ikke har godt af at være gravid igen så kort tid efter den første og derfor skal jeg have spiral sat i, den varer 5 år! Dvs. at jeg er 33 når den skal tages ud for at vi skal forsøge at lave nummer 3, der er INGEN der siger at det bliver nemt at blive gravid med 5 år ekstra på bagen... Og desuden vil jeg ikke få sidste barn når jeg er i 40'erne, sådan er det bare! Hvis den skulle smutte, jamen så tager vi en efternøler med, men det er bestemt ikke noget jeg stræber efter...

Så shut it, dem der synes at jeg er for meget med at jeg havde en forestilling om hvor mange børn jeg ville have og derefter har genovervejet pga. jeg har det dårligt i mine graviditeter...

Jeg synes det er LANGT mere voksent og modent at man kan ændre sine valg, for også at passe på sig selv....

Anmeld

6. december 2012

wamse

Nu har jeg så ikke skrevet noget i den stil i den omtalte indlæg, men har en holdning, nu du bringer det op.

Jeg har det faktisk på den måde, at ja en graviditet kan være hård, men i min verden er det intet i forhold til det at have børn - sorry, men det er sådan jeg har det med det.

Mine børn er 19, 17 og 6 år, og det at vente dem var trods alt kun 9 mdr, og de 9 måneder er længe overskredet af bekymringer med mere, når man har børnene. Når de har været syge, har jeg da hellere en million gange selv have været det, frem for at de var det.

Jeg mener så godt, at man kan sammenligne/sidestille det at være gravid, og have børn, fordi min rolle som mor/forældre allerede starter i graviditeten.

Anmeld

6. december 2012

FrkZier

Lunae skriver:

Jeg har oprettet en tråd om hvor mange børn folk vil have! Der er flere der har svaret at de havde en forestilling om at skulle have mange børn, men efter at de er blevet gravide, synes de det er virkelig hårdt og tænker derfor at de ikke alligevel skal have så stor en børneflok!

Nu har jeg læst flere, der skriver, at hvis de synes det er hårdt at være gravide, så bliver det langt hårdere når barnet kommer!

Er det bare mig det ikke synes at man kan drage den parrallel?

Personligt havde jeg en hård graviditet sidste gang. Jeg var ramt af kvalme hele graviditeten, sygemeldt med bækkenløsning fra uge 26, indlagt med nyre/bækkenbetændelse osv osv osv. Da min datter kom til verden var alle graviditetsgenerne glemt, men jeg har på intet tidspunkt tænkt at det var nemmere at være gravid end at have hende!

Nu er jeg så gravid igen og denne gang døjer jeg med kraftig kvalme, men derudover stikker jeg mig dagligt i maven med blodfortyndende medicin, så jeg er gul og blå over det hele! Jeg glæder mig til graviditeten er overstået og at jeg får mit normale liv tilbage, dog med to i stedet for ét barn!

I min verden kan man ikke sammenligne hvor hårdt det kan være at være gravid, med hvor hårdt det er at være mor! BASTA!

jeg har selv skrevet i din tråd at jeg ville have mange børn - men pga. jeg synes det er MEGA hårdt at være gravid, er jeg ikke engang sikker på jeg skal have flere.. og der er også nogen der har skrevet at det hårde først starter når jeg bliver mor - og jo kan da sagtens se det er hårdt, men det bare som om det er to forskellige ting. og bare fordi det er endnu mere hårdt at være mor, er det jo ikke ens betydning med at det ikke også er hårdt at være gravid, nogen har jo også hårdere graviditeter end andre

Anmeld

6. december 2012

L&V

Kan sagtens følge dig. Jeg hader at være gravid syntes det var frygteligt og pisse hårdt og kan ikke lige komme i tanke om noget ved at være mor der er lige så hårdt , jo måske de første 4 uger men ellers syntes jeg nu ikke det er nær så hårdt som graviditeten

Anmeld

6. december 2012

MorDk

Jeg skrev dette i din tråd:

"Smiler jeg havde også en HÅRD graviditet denne gang! Heldigvis en super dejlig og nem fødsel. MEN jeg vil sige en ting er at være gravid og det kan være hårdt! Så vent til du får børn *S* Det kan være SÅ hårdt! MEN GLÆÆÆD DIG! Det er og bliver det BEDSTE i hele verden!

Føler du dig virkelig provokeret af det? Hvorfor? Forstår ikke helt?

Du har ret i at man ikke kan samligne det at have en hård graviditet og have børn... men det er altså noget mere udfordrende at have børn end at være gravid. Det er altså min mening.

Har selv haft en mega hård graviditet... så ved godt hvordan det er... MEN jeg sys på mange områder det er MERE hårdt, krævende og udfordrende at have børn. 

Anmeld

6. december 2012

MorDk

Månsson skriver:

Kan sagtens følge dig. Jeg hader at være gravid syntes det var frygteligt og pisse hårdt og kan ikke lige komme i tanke om noget ved at være mor der er lige så hårdt , jo måske de første 4 uger men ellers syntes jeg nu ikke det er nær så hårdt som graviditeten

I har ret i det IKKE kan samlignes... men der er altså andre udfordringer ved at være MOR og skulle tage vare på et barn og opdrage mm. At være gravid kan være hård ja... har selv prøvet det. Og hvis man har en dårlig graviditet samtidig med men også skal være MOR så er det endnu værre.

Anmeld

6. december 2012

Tulle28

MorDk skriver:

Jeg skrev dette i din tråd:

"Smiler jeg havde også en HÅRD graviditet denne gang! Heldigvis en super dejlig og nem fødsel. MEN jeg vil sige en ting er at være gravid og det kan være hårdt! Så vent til du får børn *S* Det kan være SÅ hårdt! MEN GLÆÆÆD DIG! Det er og bliver det BEDSTE i hele verden!

Føler du dig virkelig provokeret af det? Hvorfor? Forstår ikke helt?

Du har ret i at man ikke kan samligne det at have en hård graviditet og have børn... men det er altså noget mere udfordrende at have børn end at være gravid. Det er altså min mening.

Har selv haft en mega hård graviditet... så ved godt hvordan det er... MEN jeg sys på mange områder det er MERE hårdt, krævende og udfordrende at have børn. 

Nemmerlig. Dermed ikke sagt at det ikke er hårdt at være gravid, jo.

Anmeld

6. december 2012

Frk. Himmelblå

Lunae skriver:

Jeg har oprettet en tråd om hvor mange børn folk vil have! Der er flere der har svaret at de havde en forestilling om at skulle have mange børn, men efter at de er blevet gravide, synes de det er virkelig hårdt og tænker derfor at de ikke alligevel skal have så stor en børneflok!

Nu har jeg læst flere, der skriver, at hvis de synes det er hårdt at være gravide, så bliver det langt hårdere når barnet kommer!

Er det bare mig det ikke synes at man kan drage den parrallel?

Personligt havde jeg en hård graviditet sidste gang. Jeg var ramt af kvalme hele graviditeten, sygemeldt med bækkenløsning fra uge 26, indlagt med nyre/bækkenbetændelse osv osv osv. Da min datter kom til verden var alle graviditetsgenerne glemt, men jeg har på intet tidspunkt tænkt at det var nemmere at være gravid end at have hende!

Nu er jeg så gravid igen og denne gang døjer jeg med kraftig kvalme, men derudover stikker jeg mig dagligt i maven med blodfortyndende medicin, så jeg er gul og blå over det hele! Jeg glæder mig til graviditeten er overstået og at jeg får mit normale liv tilbage, dog med to i stedet for ét barn!

I min verden kan man ikke sammenligne hvor hårdt det kan være at være gravid, med hvor hårdt det er at være mor! BASTA!

Enig i, det er to vidt forskellige ting.

Men jeg tror, at hvis man har en forholdvist uproblematisk graviditet, så vil det være en større udfordring at få en nyfødt, end at bære livet i maven... 

Men giver ikke mening at sammenligne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.