Bliver en smule provokeret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.236 visninger
49 svar
0 synes godt om
6. december 2012

Lunae

Jeg har oprettet en tråd om hvor mange børn folk vil have! Der er flere der har svaret at de havde en forestilling om at skulle have mange børn, men efter at de er blevet gravide, synes de det er virkelig hårdt og tænker derfor at de ikke alligevel skal have så stor en børneflok!

Nu har jeg læst flere, der skriver, at hvis de synes det er hårdt at være gravide, så bliver det langt hårdere når barnet kommer!

Er det bare mig det ikke synes at man kan drage den parrallel?

Personligt havde jeg en hård graviditet sidste gang. Jeg var ramt af kvalme hele graviditeten, sygemeldt med bækkenløsning fra uge 26, indlagt med nyre/bækkenbetændelse osv osv osv. Da min datter kom til verden var alle graviditetsgenerne glemt, men jeg har på intet tidspunkt tænkt at det var nemmere at være gravid end at have hende!

Nu er jeg så gravid igen og denne gang døjer jeg med kraftig kvalme, men derudover stikker jeg mig dagligt i maven med blodfortyndende medicin, så jeg er gul og blå over det hele! Jeg glæder mig til graviditeten er overstået og at jeg får mit normale liv tilbage, dog med to i stedet for ét barn!

I min verden kan man ikke sammenligne hvor hårdt det kan være at være gravid, med hvor hårdt det er at være mor! BASTA!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2012

Nettemor

Enig. Det er 2 vidt forskellige ting..

Anmeld

6. december 2012

modesty

Jeg er da enig, men jeg kan ikke forstå hvorfor du bliver provokeret. 

Anmeld

6. december 2012

Tvebakken

Mhm... Også enig. :-)

men tror ikke, jeg ville lade mig provokere af det. Det er til tider mega hårdt at have børn, men på en helt anden måde når de er ude i stedet for inde, om man så må sige.

Det, at skulle være gravid igen, er en af mine 'imod', i forhold til den der nr 4.
Jeg nyder på ingen måde at være gravid, men synes det er vildt fedt (på den hårde måde) at føde!
Så ville gerne springe graviditeten over, og så bare starte ved fødslen, så ville 'imod' listen i forhold til den fjerde være noget kortere.

Anmeld

6. december 2012

Tulle28

Det er jo så nok bl.a. mig du hentyder til!

Og som jeg også skrev, så var det med et glimt i øjet, for nej selvfølgelig er det at være gravid og det at få et barn to vidt forskellige ting! Jeg gider ikke engang uddybe, for tror de fleste (ihvertfald dem, som har fået barn) er med på, hvad jeg mener.

Anmeld

6. december 2012

Lunae

modesty skriver:

Jeg er da enig, men jeg kan ikke forstå hvorfor du bliver provokeret. 

Jeg bliver provokeret, fordi svaret lyder som om at man ikke kan have en slem graviditet!

Altså "hvis du synes det er hårdt at være gravid, så bare vent til barnet kommer"

Man kan ikke skrive det i samme sætning, tænker jeg! Ja selvfølgelig er der perioder hvor det er hårdt at være mor, men det er jo ikke fysiske skavanker!

Anmeld

6. december 2012

Lunae

Tulle28 skriver:

Det er jo så nok bl.a. mig du hentyder til!

Og som jeg også skrev, så var det med et glimt i øjet, for nej selvfølgelig er det at være gravid og det at få et barn to vidt forskellige ting! Jeg gider ikke engang uddybe, for tror de fleste (ihvertfald dem, som har fået barn) er med på, hvad jeg mener.

Nu var den ikke specifikt møntet på nogen - bare en undren over at flere skriver det, som var det det samme!

Jeg har selv et barn og venter nr 2 og jeg er ikke helt med på hvad du mener! Ja selvfølgelig er det hårdt at være mor sommetider, men jeg vil stadig våge at påstå (hvis vi mener at det kan sammenlignes) at for mit vedkommende var det hundrede gange hårde at være gravid end at være mor!

Det kan være at jeg ser anderledes på det, når mit barn bliver ældre (hun er 2,3 år)

Anmeld

6. december 2012

modesty

Lunae skriver:

Jeg bliver provokeret, fordi svaret lyder som om at man ikke kan have en slem graviditet!

Altså "hvis du synes det er hårdt at være gravid, så bare vent til barnet kommer"

Man kan ikke skrive det i samme sætning, tænker jeg! Ja selvfølgelig er der perioder hvor det er hårdt at være mor, men det er jo ikke fysiske skavanker!

Så du bliver ramt fordi dine graviditeter har været hårde og det virker på dig som om andre underkender at det har været hårdt?

Sådan synes jeg ikke at du skal se på det. For det første læser jeg ikke den holdning i de eksempler du kommer med. Folk siger ikke at det ikke kan være hårdt at være gravid - men at det er ENDNU hårdere at få en baby. Hvis du ikke har det sådan, jamen så vær da superglad for at du ikke har det sådan. For et barn er trods alt en del af ens liv i noget længere tid end en graviditet.

Anmeld

6. december 2012

Lunae

Tvebakken skriver:

Mhm... Også enig. :-)

men tror ikke, jeg ville lade mig provokere af det. Det er til tider mega hårdt at have børn, men på en helt anden måde når de er ude i stedet for inde, om man så må sige.

Det, at skulle være gravid igen, er en af mine 'imod', i forhold til den der nr 4.
Jeg nyder på ingen måde at være gravid, men synes det er vildt fedt (på den hårde måde) at føde!
Så ville gerne springe graviditeten over, og så bare starte ved fødslen, så ville 'imod' listen i forhold til den fjerde være noget kortere.

Sådan har jeg det også! Min fødsel var en virkelig god oplevelse og slet ikke noget jeg frygter igen, men graviditeten derimod er et levende mareridt!

Anmeld

6. december 2012

Lunae

modesty skriver:

Så du bliver ramt fordi dine graviditeter har været hårde og det virker på dig som om andre underkender at det har været hårdt?

Sådan synes jeg ikke at du skal se på det. For det første læser jeg ikke den holdning i de eksempler du kommer med. Folk siger ikke at det ikke kan være hårdt at være gravid - men at det er ENDNU hårdere at få en baby. Hvis du ikke har det sådan, jamen så vær da superglad for at du ikke har det sådan. For et barn er trods alt en del af ens liv i noget længere tid end en graviditet.

Jeg har det på ingen måde sådan! Hvis det skal sammenlignes synes jeg at graviditeten er laaangt hårdere end at have børn! Dette på trods af et barn med kolik! Jeg egner mig ikke til at være gravid

Og lige en tilføjelse. Jeg skriver at jeg bliver en smule provokeret, men det er jo blot fordi jeg ikke synes man kan lave sammenligningen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.