Donorsæd eller forsøge videre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2012

tarkoflen

Laulund87 skriver:

Vil bare sige jeg er enig i det du skriver, det indlæg var yderst usympatisk 

Er 100% sikker på at ingen andre kan sætte sig ind i hvor svært det er for jer og man skal skal stå der selv for at vide hvordan det er. Så jeg synes det svar hun kom med var unødvendigt og slet ikke brugbart

Kunne ikke være mere enig!

Jeg blev faktisk ret overrasket over den tilgang til den situation l står l! Hvis man ikke kan skrive noget der giver mening, så lad være!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

foto på lærred

Putomanen skriver:

Jeg har nok taget lidt for givet, at de personer i denne gruppe kender min baggrund, derfor har jeg ikke skrevet mere

Min mand har meget dårlig sædkvalitet, hvilket vil sige ca. et par mio. sædceller og en meget lav mobilitet. Vi var derfor ikke egnede til IUI, men gik direkte til ICSI. Vi har været igennem 4. ICSI forsøg, 3 lange og 1 kort samt 1. fryseforsøg. Da vi ikke selv har været gennem insemination, vil insemination med en donor være gratis, og vi vil få 3-6 forsøg.

Jeg er lidt usikker på det du skriver om nervøsitet omkring det offentlige? Mener du det private? Vi er nemlig lidt nervøse for hvilken rådgivning en privatklinik vil give os, da de kan have penge for øje.

Angående det offentlige, så er vi nervøse for, om lægens vurdering "passer", da de ikke har direkte beviser på, at det er min mands sædkvalitet vi har været igennem. Vi havde i et af forsøgene æg nok til at forsøge blastocyst dyrkning, hvilket desværre ikke lykkes.

ja undskyld havde skrevet forkert. Mente, at jeg ikke tror I skal være alt for nervøse for at det private "kun" har penge for øje. Jeg har hørt flere gange på LFUB at der er personer de afviser hvis de ikke tror der er en chance. Men heldigvis så bliver 75 procent at alle ufrivillige barnløse gravide så mange gange kan det private se på sagen med nye øjne. Hvis jeg var jer, ville jeg få en tid til det private og få det hele tjekket igen, og så høre hvad de anbefaler.

Held og lykke med det hele

Anmeld

13. december 2012

Laulund87

tarkoflen skriver:

Jeg blev faktisk ret overrasket over den tilgang til den situation l står l! Hvis man ikke kan skrive noget der giver mening, så lad være!

Jeg synes godt man kunne have noget situationsfornemmelse her

Anmeld

13. december 2012

Putomanen

sus73 skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig.

Donor leverer nogle celler til hjælp - det handler ikke om at du i så fald "bærer en anden mands barn". Det løber mig koldt ned af ryggen, når nogen har den opfattelse.

Jeg selv forsøger at blive gravid - både med donoræg og donorsæd, da jeg er alene, og mine egne æg ikke dur. Det var pivhårdt at få den besked at der ikke var noget at gøre med mine æg - men idag har jeg det fint, og har det også godt med min beslutning om dobbeltdonation. Det vil på ingen måde gøre mig mindre til mor til det barn, jeg forhåbentlig snart får.

Snak det godt igennem, og drøft det med en eller flere privatklinikker. Lad det synke ind, så I er afklarede med jeres valg - uanset hvad det måtte blive.

Held og lykke

Jeg tror at du har helt ret i, at det vil være vores begges barn, lige meget hvad. Jeg ved, at min kæreste vil være den bedste far for barnet, lige meget hvilken løsning vi vælger!

Jeg bliver ked af det, når nogle ser det som værende en anden mands barn. Desværre vil vi nok også støde på dem ude i virkeligheden, hvis vi vælger en donor. Men jeg er ret sikker på, at det ikke vil være et problem for mig, hvis vi først har taget beslutningen.

Vi har bestilt en kopi af vores journal, som vi tager med til en privatklinik i det nye år. Så kan vi også selv sidde og kigge dne lidt igennem.

Held og lykke til dig. Jeg håber, at det snart lykkes dig at blive gravid med den skønneste spirre.

Anmeld

13. december 2012

Putomanen

Laulund87 skriver:

Vil bare sige jeg er enig i det du skriver, det indlæg var yderst usympatisk 

Er 100% sikker på at ingen andre kan sætte sig ind i hvor svært det er for jer og man skal skal stå der selv for at vide hvordan det er. Så jeg synes det svar hun kom med var unødvendigt og slet ikke brugbart

Mange tak! Jeg var usikker på, om jeg overreagerede fordi følelserne helt naturligt sidder udenpå tøjet. Men i forhold til hvor vi står, kan jeg ikke bruge sådan en kommentar til andet end at blive ked af det.

Anmeld

13. december 2012

Putomanen

tarkoflen skriver:

Som jeg har skrevet til den anden bruger, så var usikker på, om jeg overreagerede fordi følelserne helt naturligt sidder udenpå tøjet. Men i forhold til hvor vi står, kan jeg ikke bruge sådan en kommentar til andet end at blive ked af det.

Anmeld

13. december 2012

Putomanen

foto på lærred skriver:

ja undskyld havde skrevet forkert. Mente, at jeg ikke tror I skal være alt for nervøse for at det private "kun" har penge for øje. Jeg har hørt flere gange på LFUB at der er personer de afviser hvis de ikke tror der er en chance. Men heldigvis så bliver 75 procent at alle ufrivillige barnløse gravide så mange gange kan det private se på sagen med nye øjne. Hvis jeg var jer, ville jeg få en tid til det private og få det hele tjekket igen, og så høre hvad de anbefaler.

Held og lykke med det hele

Okay, så forstår jeg det bedre

Vi ønsker ikke at få stukket blår i øjnene, men derimod en realistisk vurdering af vores situation, så vi kan træffe den rigtige beslutning. Det er rart at høre om nogle gode erfaringer med det private. Det gør mig mere rolig med hensyn til en samtale.

Vi har bedt om en kopi af vores journal fra vores nuværende klinik, og dem tager vi med til en samtale i det nye år. Det bliver rart med yderligere vurdering af det hele.

Anmeld

13. december 2012

Laulund87

Putomanen skriver:

Mange tak! Jeg var usikker på, om jeg overreagerede fordi følelserne helt naturligt sidder udenpå tøjet. Men i forhold til hvor vi står, kan jeg ikke bruge sådan en kommentar til andet end at blive ked af det.

Jeg blev faktisk vred på dine vegne Og nej det kan jeg godt forstå du ikke kan

Anmeld

13. december 2012

Putomanen

Laulund87 skriver:

Jeg blev faktisk vred på dine vegne Og nej det kan jeg godt forstå du ikke kan

Tak

Anmeld

13. december 2012

tarkoflen

Putomanen skriver:

Som jeg har skrevet til den anden bruger, så var usikker på, om jeg overreagerede fordi følelserne helt naturligt sidder udenpå tøjet. Men i forhold til hvor vi står, kan jeg ikke bruge sådan en kommentar til andet end at blive ked af det.

Du overreagerer på ingen måde søde! Jeg blev både ked af det og vred på dine vegne da jeg læste de to beskeder!

Mere mangel på situationsfornemmelse skal man vist lede længe efter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.