modesty skriver:
Man ved jo ikke om ens barns mave er klar til skemad ved de 4 mdr. Så hvorfor løbe risikoen hvis der ikke er nogen reel grund til det? Jeg har efterhånden snakket med SÅ mange hvis børn har fået hård mave fordi de er startet for tidligt på skemad. Og det er bare synd for børnene, synes jeg.
Jeg synes også tonen var lidt hård, og min første tanke var, at du var lidt emsig. Men så tænkte jeg nærmere over dit indslag, og hvor ville jeg dog ønske, at jeg havde fået sådan en oplysning dengang min datter skulle starte op på grød! Hun spiste ½ gang mere end det anbefalede, og da hun omkring de 4 mdr begyndte at vågne meget oftere om natten, vendte vi tanken om grød med SP, som sagde god for, at det kunne vi da godt prøve. Den dag i dag er jeg stadig ærgerlig over, at hun ikke anbefalede os at vente mindst 1 måned mere (og helst 2). Skemaden gjorde kun lidt forskel på søvnen, men selvom jeg overholdte de af Sundhedsstyrelsen angivne anbefalinger, var mådeholden med allergene fødevarer og hun kun fik ganske små mængder komælk, før hun blev 1 år, endte hun alligevel i sidste ende op med at få Movicol til hun var 1 år og har nu både astma og kontaktallergier.
Det kan godt være, at det ingen forbindelse har med opstart af skemad ved de 4 mdr, at hun ikke skulle have haft kartoffel, majs osv....men det kan også godt være, at det har. Kunne jeg lave det om, havde jeg været lykkelig for at få de oplysninger, som Modesty kommer med, for så var der måske en lille mulighed for, at hun ikke havde haft så store problemer med maven. Men jeg må dog indrømme, at jeg nok også var gået lidt i forsvarsposition, hvis den viden blev serveret, som den gjorde i dette tilfælde
Men venlighed kommer man længst, og det skrevne ord kan virke meget hårdere end tiltænkt 
Så til TS: Jeg ville om ikke andet overveje kraftigt at afprøve Modestys råd. Selv hvis du gerne vil starte på grød/mos allerede nu, gør det ingen skade i det mindste at gøre det så stivelsesfrit, som muligt 
Anmeld