start på skemaden resultere i hårdmave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2012

modesty

vi har en på 2 også og der er gået fint med hendes grød dengang og til nu desuden er matilde klar til mere mad end mælk. da hun spiser ca hver 2 time flaske.

okay må lige huske at lave grønsagsmos

For det første ved du jo ikke om jeres 2-årige får allergier. For det andet er det ikke et argument at fordi det gik fint med jeres ældste gør det det også med den yngste. "Min ældste har kørt uden sikkerhedssele i 5 år og er ikke kommet til skade endnu, så derfor skal den yngste heller ikke bruge sikkerhedssele". Overdrivelse fremmer forståelsen, forstå mig ret, men dit argument holder ikke.

Det at en baby har et appetitspring ved 4 mdrs. alderen (hvilket de fleste har) er ikke ensbetydende med at h*n skal have fast føde. Det er en misforståelse som mange forældre laver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2012

Laulund87

modesty skriver:

For det første ved du jo ikke om jeres 2-årige får allergier. For det andet er det ikke et argument at fordi det gik fint med jeres ældste gør det det også med den yngste. "Min ældste har kørt uden sikkerhedssele i 5 år og er ikke kommet til skade endnu, så derfor skal den yngste heller ikke bruge sikkerhedssele". Overdrivelse fremmer forståelsen, forstå mig ret, men dit argument holder ikke.

Det at en baby har et appetitspring ved 4 mdrs. alderen (hvilket de fleste har) er ikke ensbetydende med at h*n skal have fast føde. Det er en misforståelse som mange forældre laver.

Anmeld

4. december 2012

Mor1012

okay , lukker tråden her !

Anmeld

4. december 2012

LSM

modesty skriver:

HHa

Stop med stivelse. Grønsagsmos uden kartofler.

Men hvorfor venter I ikke til hun er lidt ældre? I risikerer at hun udvikler allergier når I starter så tidligt.

M.h.t. næring, er der meget mere næring i grønsager end i grød.

Har jeg forstået det helt forkert?
Mener da bestemt at når man siger man skal amme i 4 måneder i forhold til det med allergien,
Og så mener jeg man siger der er appetit spring ved 3 måneder og ikke 4 måneder.? Men kan da godt være jeg er helt galt på den. Når det så er sagt, synes jeg ikke man skal blande sig i hvornår andre vælger at give sit barn skemad, mon ikke de fleste vender det med deres sundhedsplejerske først.?

Anmeld

4. december 2012

LSM

modesty skriver:

HHa

Stop med stivelse. Grønsagsmos uden kartofler.

Men hvorfor venter I ikke til hun er lidt ældre? I risikerer at hun udvikler allergier når I starter så tidligt.

M.h.t. næring, er der meget mere næring i grønsager end i grød.

Mener da bestemt at når man siger man skal amme i 4 måneder i forhold til det med allergien,
Og så mener jeg man siger der er appetit spring ved 3 måneder og ikke 4 måneder.? Men kan da godt være jeg er helt galt på den. Når det så er sagt, synes jeg ikke man skal blande sig i hvornår andre vælger at give sit barn skemad, mon ikke de fleste vender det med deres sundhedsplejerske først.?

Anmeld

4. december 2012

modesty

SST anbefaler at man fuldammer til 6 mdr. og kun i helt særlige nødstilfælde starter tidligere. Og ved helt særlige nødstilfælde menes der ikke at barnet spiser lidt oftere end før, eller vågnere oftere om natten, men f.eks at barnets vægt stagnerer eller falder.

Anmeld

4. december 2012

Blirnokaldrigfru

LSM skriver:

Anmeld

5. december 2012

Tona

Prinsessen<3 skriver:

vi startede på skemad i søndags. og hvis jeg ikke stoppede hende efter 6-7 skefulde så ku hun sagtens spise mere

men nu presser hun i vildens sky og aff er mørkgrøn ?

Prøv at komme en skefuld sveskegrød ovenpå skemaden 1-2 gange dgl.

Anmeld

5. december 2012

Mettefpigen

LSM skriver:

Anmeld

5. december 2012

Mor1012

LSM skriver:

tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.