start på skemaden resultere i hårdmave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2012

Mor1012

Mettefpigen skriver:

tak for opbakning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

Mettefpigen

Prinsessen<3 skriver:

tak for opbakning

Hver sin mening om tingene, men man skal ikk dirigere andre på den måde

Anmeld

5. december 2012

modesty

Mettefpigen skriver:

Hver sin mening om tingene, men man skal ikk dirigere andre på den måde

Jeg dirigerer ikke. Jeg citerer mig selv:

" Men hvorfor venter I ikke til hun er lidt ældre? I risikerer at hun udvikler allergier når I starter så tidligt."

Det er et spørgsmål og en information.

Det her er et debatforum, altså må man da regne med at få svar der ikke passer ind i ens eget verdensbillede. 

Det er (eller burde være) almen viden at man absolut helst skal vente med at introducere skemad til 6 mdr. Det kan TS så lade være med at rette sig efter, men mener du helt ærligt at man skal holde sådan en viden for sig selv når man læser sådan en tråd her, på et DEBATforum? Det kunne jo være at hun ikke vidste det.

Anmeld

5. december 2012

Rikke, Liam & Linus

Grøntsager er maven som regel mere glad for. 

Og så længe maven er hård så giv 1-2 skefulde sveskemos ved hvert måltid. Og husk at bananer kan give hård mave.

Anmeld

5. december 2012

Mettefpigen

modesty skriver:

" Men hvorfor venter I ikke til hun er lidt ældre? I risikerer at hun udvikler allergier når I starter så tidligt."

Det her er et debatforum, altså må man da regne med at få svar der ikke passer ind i ens eget verdensbillede. 

Det er (eller burde være) almen viden at man absolut helst skal vente med at introducere skemad til 6 mdr. Det kan TS så lade være med at rette sig efter, men mener du helt ærligt at man skal holde sådan en viden for sig selv når man læser sådan en tråd her, på et DEBATforum? Det kunne jo være at hun ikke vidste det.

Jeg synes mere det er måden du skriver tignene på....
TS spurgte ikk om hvad hun "gør forkert" men hvorfor hendes barns afføring er sådan og hvorfor barnet har hård mave.....

Anmeld

5. december 2012

modesty

Jeg synes mere det er måden du skriver tignene på....
TS spurgte ikk om hvad hun "gør forkert" men hvorfor hendes barns afføring er sådan og hvorfor barnet har hård mave.....

Ja, og jeg svarer på spørgsmålet. Eller nej - jeg giver hende et godt råd som har virket for stort set alle jeg har snakket med. Drop stivelsen i maden indtil maden er i orden. Det er en meget bedre måde at rette op på tarmflora end ved at bruge movicol eller laktulose. Og så bringer jeg spørgsmålet om allergier på banen, men jeg kunne selvfølgelig også have formuleret det anderledes og skrevet at der er mange forstoppelser der kunne undgåes hvis man ventede lidt med at introducere skemaden. Nogle babyers maver er først klar til at håndtere fast føde når de når de 6 mdr. - hvilket er grunden til SST anbefaling. Jeg beklager hvis du finder min tone hård, men jeg bakker alle mine udtalelser op med viden og info.

Anmeld

5. december 2012

Mettefpigen

modesty skriver:

Ja, og jeg svarer på spørgsmålet. 

Jeg synes ikk du svarer på spørgsmålet ved at skrive at hendes barn kan få allergi, og at hun skal vente med skemad til barnet er 6 måneder....

Anmeld

5. december 2012

Rikke, Liam & Linus

Det kommer også MEGET an på hvilket barn man har med at gøre, om man skal vente til 6 mdr. alderen eller ej. Heldigvis er børn forskellige.

Min yngste begyndte på skemad da han var 3 mdr. fordi han 

1. Ikke kunne/ville ammes (pga. medfødt handicap)

2. Afviste flasken og derved tabte sig

Han er nu 7 mdr. og trives nu rigtig godt. Og kan tilmed tygge brød, selvom han ingen tænder har. Her har vi ingen problemer og vores SP har aldrig udtrykt bekymring mht. allergier. 

Jeg har godt hørt argumentet med allergier...men tror altså ikke rigtig på at det har en sammenhæng. Herregud, man kan også få kræft af at spise vingummibamser.

Jeg mener at alle mødre er 100 % i stand til selv at vurdere hvad der er bedst for deres børn. Og, ja jeg ved godt det var til info. Din tone kan bare godt virke en smule fordømmende 

Anmeld

5. december 2012

modesty

Mettefpigen skriver:

Jeg synes ikk du svarer på spørgsmålet ved at skrive at hendes barn kan få allergi, og at hun skal vente med skemad til barnet er 6 måneder....

Se min redigering ovenfor.

Anmeld

5. december 2012

Mettefpigen

modesty skriver:

Ja, og jeg svarer på spørgsmålet. Eller nej - jeg giver hende et godt råd som har virket for stort set alle jeg har snakket med. Drop stivelsen i maden indtil maden er i orden. Det er en meget bedre måde at rette op på tarmflora end ved at bruge movicol eller laktulose. Og så bringer jeg spørgsmålet om allergier på banen, men jeg kunne selvfølgelig også have formuleret det anderledes og skrevet at der er mange forstoppelser der kunne undgåes hvis man ventede lidt med at introducere skemaden. Nogle babyers maver er først klar til at håndtere fast føde når de når de 6 mdr. - hvilket er grunden til SST anbefaling. Jeg beklager hvis du finder min tone hård, men jeg bakker alle mine udtalelser op med viden og info.

Det er også rigtigt... Men synes bare du kan være meget hård når du skriver... Den her måde du skrev det på synes jeg lød meget bedre... (min mening)....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.