Jeg er verdens værste mor :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2012

Mussen2

Chraz skriver:

jo min søster kunne nok passe dem. men der har været meget stress for os allesammen den sidste tid med mange mennesker der kom rendende og en svoger der boede i vores kælder.. Så synes bare det vil være synd hvis de skal passes..

Kender følelsen og den nagende dårlige samvittighed, over at skal have dem passet for,ja, at for tage sig ingenting eller noget "unødvendigt" som at hygge og pleje sig selv.

Meld ud til din søster at du er ved at blive kvalt, så tror jeg hun sagtens kan følge dig og det gør det nemmere for dig at accepterer at skulle have dem passet.

Jeg håber virkelig du får løst det og får det bedre, det andet æder bare en op og dræner en for energi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Chraz

Mussen2 skriver:

Kender følelsen og den nagende dårlige samvittighed, over at skal have dem passet for,ja, at for tage sig ingenting eller noget "unødvendigt" som at hygge og pleje sig selv.

Meld ud til din søster at du er ved at blive kvalt, så tror jeg hun sagtens kan følge dig og det gør det nemmere for dig at accepterer at skulle have dem passet.

Jeg håber virkelig du får løst det og får det bedre, det andet æder bare en op og dræner en for energi

Mange tak skal du have. Ja jeg håber også snart det bliver bedre. For jeg kan virkelig snart ikke mere. Jeg er kørt helt i sænk..

Anmeld

30. november 2012

lisbethita

Chraz skriver:

Uhhh nu giver du mig en klump i halsen!

Men ja du har rei i jeg trænger til at være MIG.. Kan godt savne bare at gøre lige hvad jeg har lyst til. Her idag f.eks var jeg ude og køre med en kammerat. Og vi kørte bare.. Uden nogle bestemte steder vi skulle være. Og NØJ hvor jeg nød det. Bare at komme lidt væk og få en kold øl men en kammerat. Desværre varede det kun i en times tid.

Men jeg trænger virkelig bare til at få en pause ikke at skulle stå til ansvar overfor nogen..

Nemlig, og der kan du bare se. Du virker netop som "den perfekte mor". Du kan slet ikke give slip men glemmer faktisk lidt dig selv i det hele. Og det skal du faktisk have lidt respekt for. (Nemt for mig at sidde og sige. Jeg har kun et barn) Men jeg oplever alligevel det samme, fordi jeg har et krævende job, hvor jeg rejser meget.

Du SKAL simpelthen bede din mand om at hjælpe dig. Måske har du svært ved det, fordi du får dårlig samvittighed over at tage væk fra dine børn. Men helt ærligt...en HEL dag?? Jeg er ofte væk i 6 dage i træk og det smerter mig indrømmer jeg. Men vi er IKKE dårligere forældre, fordi vi ikke er 24 timer sammen med vores børn. Min mor troede faktisk (og tror vist stadigt) at hun var en bedre mor, fordi hun altid var sammen med os. Men sagen er faktisk, at jeg ville ønske, at hun havde været mere væk. For det første, fordi hun glemte at være nærværende. OG for det andet, fordi vi børn havde godt af at være sammen med andre. På den måde var det jo fantastisk, når hun kom hjem igen de få gange det skete.

At være en super god mor handler altså ikke om, hvor mange timer man er sammen med sine børn, men om at være nærværende. Vi kan ikke forlange af os selv at være nærværende hele tiden med de travle liv vi fører, men vi kan love os selv at prøve at være nærværende - bl.a. ved også at sørge for at passe på os selv - tillade os selv at LEVE og være I LIVE -  at være sig selv. Tro mig, det bliver du også mere glad af. Og det er fanme ok at prioritere sig selv bare en gang imellem.

Jeg er sindsyg dårlig til at prioritere min mand for eksempel. Det er noget, som JEG skal blive bedre til. Men jeg er bevidst om det, og det er det første skridt. Tror du er ved at blive bevidst om, at du ikke er nærværende nok, fordi du simpelthen er træt!! Og så får du dårlig samvittighed og det er sgu ikke fair overfor dig selv.

Tænk over det...og pas så da lige på dig selv! Det fortjener du - supermor til 3, der lige skal lære at give lidt slip :-)

Anmeld

30. november 2012

Mussen2

Chraz skriver:

Mange tak skal du have. Ja jeg håber også snart det bliver bedre. For jeg kan virkelig snart ikke mere. Jeg er kørt helt i sænk..

Er du på arbejdsmarkedet og børnene i pasning? I så fald tag en sygedag eller et par fridage. Måske det kan være en løsning

Anmeld

30. november 2012

Chraz

lisbethita skriver:

Nemlig, og der kan du bare se. Du virker netop som "den perfekte mor". Du kan slet ikke give slip men glemmer faktisk lidt dig selv i det hele. Og det skal du faktisk have lidt respekt for. (Nemt for mig at sidde og sige. Jeg har kun et barn) Men jeg oplever alligevel det samme, fordi jeg har et krævende job, hvor jeg rejser meget.

Du SKAL simpelthen bede din mand om at hjælpe dig. Måske har du svært ved det, fordi du får dårlig samvittighed over at tage væk fra dine børn. Men helt ærligt...en HEL dag?? Jeg er ofte væk i 6 dage i træk og det smerter mig indrømmer jeg. Men vi er IKKE dårligere forældre, fordi vi ikke er 24 timer sammen med vores børn. Min mor troede faktisk (og tror vist stadigt) at hun var en bedre mor, fordi hun altid var sammen med os. Men sagen er faktisk, at jeg ville ønske, at hun havde været mere væk. For det første, fordi hun glemte at være nærværende. OG for det andet, fordi vi børn havde godt af at være sammen med andre. På den måde var det jo fantastisk, når hun kom hjem igen de få gange det skete.

At være en super god mor handler altså ikke om, hvor mange timer man er sammen med sine børn, men om at være nærværende. Vi kan ikke forlange af os selv at være nærværende hele tiden med de travle liv vi fører, men vi kan love os selv at prøve at være nærværende - bl.a. ved også at sørge for at passe på os selv - tillade os selv at LEVE og være I LIVE -  at være sig selv. Tro mig, det bliver du også mere glad af. Og det er fanme ok at prioritere sig selv bare en gang imellem.

Jeg er sindsyg dårlig til at prioritere min mand for eksempel. Det er noget, som JEG skal blive bedre til. Men jeg er bevidst om det, og det er det første skridt. Tror du er ved at blive bevidst om, at du ikke er nærværende nok, fordi du simpelthen er træt!! Og så får du dårlig samvittighed og det er sgu ikke fair overfor dig selv.

Tænk over det...og pas så da lige på dig selv! Det fortjener du - supermor til 3, der lige skal lære at give lidt slip :-)

Årh tusind tak for de søde ord! Jeg har altid været dårlig til at prioritere mig selv frem for ungerne og kæresten. Tror bare jeg har fået ind i hovedet at det er vigtigere de har det godt. 

Jeg har meget svært ved at give slip på min mor rolle. Og vil heller ikke have at min kæreste skal synes det er træls at sidde alene hjemme med børnene uden rigtig at kunne komme nogen steder (det er kun mig der har kørekort) så derfor tænker jeg nok at jeg ligeså godt kan blive herhjemme

Anmeld

30. november 2012

Chraz

Mussen2 skriver:

Er du på arbejdsmarkedet og børnene i pasning? I så fald tag en sygedag eller et par fridage. Måske det kan være en løsning

Ja det kunne måske være en ide.

Anmeld

30. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Du skal ikke høre et ondt ord herfra !
Sådan har jeg det altså også en gang i mellem, når jeg ikke har fået søvn nok i MANGE dage

Plejer at smide min kæreste, datter og hund ud til svigermor, fra eftermiddag til 8tiden, så jeg kan gå herhjemme alene og gøre som det passer mig rod lader jeg være, roder helst mere når de er afsted, tager et langt bad, ser en skod serie, gør hvad jeg har lyst til

Måske var det en ide ? Hvis svigerfamilien bor tæt på .. Det er en win/win situation - de ser bedsterne/børnebørnene & sønnen + du får alene tid

Anmeld

30. november 2012

LBK

Chraz skriver:

Jo det ville han helt bestemt. Men jeg er en af de der "trælse" mødre der mener at børnene er mere mit ansvar end hans.

Men nu har du brug for hjælp.. Det er ham der er den helt rigtige til at hjælpe

håber du finder dig selv

Anmeld

30. november 2012

lisbethita

Chraz skriver:

Årh tusind tak for de søde ord! Jeg har altid været dårlig til at prioritere mig selv frem for ungerne og kæresten. Tror bare jeg har fået ind i hovedet at det er vigtigere de har det godt. 

Jeg har meget svært ved at give slip på min mor rolle. Og vil heller ikke have at min kæreste skal synes det er træls at sidde alene hjemme med børnene uden rigtig at kunne komme nogen steder (det er kun mig der har kørekort) så derfor tænker jeg nok at jeg ligeså godt kan blive herhjemme

Søde ven altså... du er ALT for god af dig. På den dejlige måde altså...!! Dine børn tager ingen skade af, at du giver dig selv en fridag i ny og næ. Du skal lære at prioritere dig selv og give dig selv lov til at holde fri. Det skal du altså - for både din deres og din kærestes skyld.

Tænk over det...og prøv at øve dig på at blive bedre. Måske starte ud med 3 timer...og så løbende mere og mere ad gangen.

Pas på dig selv

Anmeld

30. november 2012

tarkoflen

Du er ikke en dårlig mor! Men en mor der er kørt helt ned! Du trænger til luft, og dine unger vil hygge sig så meget der hvor de bliver passet! Og bonus så kommer de hjem til en mor med overskud, som har savnet dem og glæder sig til at være sammen med dem!

Hvis det er muligt så skal du ikke være hjemme, men et sted hvor der ikke er vasketøj, rengøring og andre ting der hober sig op, som du også lige burde gøre!

Husk at en god mor er også en mor der passer på sig selv og ikke kun sine børn

Og så skal du skynde dig at fortælle din mand hvordan du har det, det skal du ikke gå med selv!

Stort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.