Chraz skriver:
Uhhh nu giver du mig en klump i halsen!
Men ja du har rei i jeg trænger til at være MIG.. Kan godt savne bare at gøre lige hvad jeg har lyst til. Her idag f.eks var jeg ude og køre med en kammerat. Og vi kørte bare.. Uden nogle bestemte steder vi skulle være. Og NØJ hvor jeg nød det. Bare at komme lidt væk og få en kold øl men en kammerat. Desværre varede det kun i en times tid.
Men jeg trænger virkelig bare til at få en pause ikke at skulle stå til ansvar overfor nogen..
Nemlig, og der kan du bare se. Du virker netop som "den perfekte mor". Du kan slet ikke give slip men glemmer faktisk lidt dig selv i det hele. Og det skal du faktisk have lidt respekt for. (Nemt for mig at sidde og sige. Jeg har kun et barn) Men jeg oplever alligevel det samme, fordi jeg har et krævende job, hvor jeg rejser meget.
Du SKAL simpelthen bede din mand om at hjælpe dig. Måske har du svært ved det, fordi du får dårlig samvittighed over at tage væk fra dine børn. Men helt ærligt...en HEL dag?? Jeg er ofte væk i 6 dage i træk og det smerter mig indrømmer jeg. Men vi er IKKE dårligere forældre, fordi vi ikke er 24 timer sammen med vores børn. Min mor troede faktisk (og tror vist stadigt) at hun var en bedre mor, fordi hun altid var sammen med os. Men sagen er faktisk, at jeg ville ønske, at hun havde været mere væk. For det første, fordi hun glemte at være nærværende. OG for det andet, fordi vi børn havde godt af at være sammen med andre. På den måde var det jo fantastisk, når hun kom hjem igen de få gange det skete.
At være en super god mor handler altså ikke om, hvor mange timer man er sammen med sine børn, men om at være nærværende. Vi kan ikke forlange af os selv at være nærværende hele tiden med de travle liv vi fører, men vi kan love os selv at prøve at være nærværende - bl.a. ved også at sørge for at passe på os selv - tillade os selv at LEVE og være I LIVE - at være sig selv. Tro mig, det bliver du også mere glad af. Og det er fanme ok at prioritere sig selv bare en gang imellem.
Jeg er sindsyg dårlig til at prioritere min mand for eksempel. Det er noget, som JEG skal blive bedre til. Men jeg er bevidst om det, og det er det første skridt. Tror du er ved at blive bevidst om, at du ikke er nærværende nok, fordi du simpelthen er træt!! Og så får du dårlig samvittighed og det er sgu ikke fair overfor dig selv.
Tænk over det...og pas så da lige på dig selv! Det fortjener du - supermor til 3, der lige skal lære at give lidt slip :-)