Jeg er verdens værste mor :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2012

Chraz

B&J skriver:

nej det er det ikke men det tror jeg heller ikke det skal være

men håber den periode snart er slut igen

Mange tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Chraz

Mussen2 skriver:

Sådan havde jeg det lige præcis i sidste uge. Jeg havde lyst til at skrige og var ved at brække mig af den trummerum. Søvn og lidt adspredelse er medicinen her.

Så længe det ikke er den overskyggende følelse igennem lang tid, så skal detnok gå. Og tro mig du er ikke alene

Jeg tror det har stået på et par uger nu og synes det bliver værre og værre.. Men vi har også haft meget stress på og jeg har ikke fået sovet ordentlig også pga ungerne..

Anmeld

30. november 2012

lisbethita

Chraz skriver:

Jeg trænger lige til lidt luft, så på forhånd tak hvis du læser med..

Jeg føler mig som verdens værste mor!! Jeg har 3 børn på 6, 3, og 1 år. Og jeg har bare ingen overskud til dem. Jeg er kørt så meget træt at jeg slet ikke har lyst til at være sammen med dem.

Hvis det ikke er den ene der skriger og skaber sig er det den anden. Min mellemste får nogle raseri anfald hvor h*n virkelig skaber sig, lukker fuldstændig af og man næsten ikke kan komme i kontakt med barnet. Jeg har så svært ved at håndtere det. Jeg bliver så rasende indeni over de ikke bare kan være stille og lade mig være.. Og derefter bliver jeg ked af det. For jeg elsker dem jo over alt.. Men jeg har bare ikke noget overskud til dem.. Jeg synes det er virkelig svært og jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Jeg føler mig så ussel og får følelsen af at både mine børn og kæreste fortjener bedre. Jeg skammer mig over mig selv. Over at jeg ikke kan være den super gode mor de fortjener.. 

Jeg trænge lige til at få luftet lidt.

Tak fordi du læste med

Hejsa,

3 børn - det er altså en mundfuld. Jeg har kun et, og jeg synes det kan være hårdt til tider. Hun får også sådanne anfald, hvor hun totalt går i sig selv. Det er fanme hårdt - og du har altså to børn mere.

Du skal ikke have dårlig samvittighed. Du er træt....og man har som mor lov til at få afreageret. Du trænger til en HEL dag HELT ALENE...hvor du kan gøre præcist som du vil. Hvor du får lov til at sove længe...så gå i bad, give dig al den tid til det bad, som du har lyst til (måske en god ide hvis farmand tager ud af huset med børnene?) og så tage præcist derhen du har lyst til...gå en tur ved stranden....spise frokost med en veninde...og tage i biograften om aftenen. Være DIG og huske, hvad og hvem det nu liiiige er, at DU er - udover at være mor, rengøringsdame, husholderske, madmor, serviceorgan, elskerinde, hustru og alt det vi kvinder skal være. Det vil give dig energi og du vil skulle tvinge dig selv til at give slip. Det vil gøre dig godt :-) Måske tage en tur i wellness med en veninde? Det skal jeg faktisk i morgen. ØJ jeg glæder mig... med en fra min mødregruppe. Tror nok lige, der skal hygges.

Pas på dig selv...og husk dig selv. Det giver dig mere overskud og til en gladere mor. Du gør dit bedste - husk det!

Kram

Anmeld

30. november 2012

Mussen2

Chraz skriver:

Jeg tror det har stået på et par uger nu og synes det bliver værre og værre.. Men vi har også haft meget stress på og jeg har ikke fået sovet ordentlig også pga ungerne..

Manglende søvn er bare det værste..... Har du nogen der kan tageungerne en dag så du kan få sovet?eller hvis du arbejder må du tage en sygedag og melde dig syg.

Og fortsætter det, så tag en snak med lægen.
For mange betyder den mørke tid også noget. Jeg kan selv mærke at en solskins dag giver mig meget mere energi end når det er gråt i gråt.

Anmeld

30. november 2012

Chraz

lisbethita skriver:

Hejsa,

3 børn - det er altså en mundfuld. Jeg har kun et, og jeg synes det kan være hårdt til tider. Hun får også sådanne anfald, hvor hun totalt går i sig selv. Det er fanme hårdt - og du har altså to børn mere.

Du skal ikke have dårlig samvittighed. Du er træt....og man har som mor lov til at få afreageret. Du trænger til en HEL dag HELT ALENE...hvor du kan gøre præcist som du vil. Hvor du får lov til at sove længe...så gå i bad, give dig al den tid til det bad, som du har lyst til (måske en god ide hvis farmand tager ud af huset med børnene?) og så tage præcist derhen du har lyst til...gå en tur ved stranden....spise frokost med en veninde...og tage i biograften om aftenen. Være DIG og huske, hvad og hvem det nu liiiige er, at DU er - udover at være mor, rengøringsdame, husholderske, madmor, serviceorgan, elskerinde, hustru og alt det vi kvinder skal være. Det vil give dig energi og du vil skulle tvinge dig selv til at give slip. Det vil gøre dig godt :-) Måske tage en tur i wellness med en veninde? Det skal jeg faktisk i morgen. ØJ jeg glæder mig... med en fra min mødregruppe. Tror nok lige, der skal hygges.

Pas på dig selv...og husk dig selv. Det giver dig mere overskud og til en gladere mor. Du gør dit bedste - husk det!

Kram

Uhhh nu giver du mig en klump i halsen!

Men ja du har rei i jeg trænger til at være MIG.. Kan godt savne bare at gøre lige hvad jeg har lyst til. Her idag f.eks var jeg ude og køre med en kammerat. Og vi kørte bare.. Uden nogle bestemte steder vi skulle være. Og NØJ hvor jeg nød det. Bare at komme lidt væk og få en kold øl men en kammerat. Desværre varede det kun i en times tid.

Men jeg trænger virkelig bare til at få en pause ikke at skulle stå til ansvar overfor nogen..

Anmeld

30. november 2012

foto på lærred

Kæreste du, ingen grund til Anonymitet, for jeg er helt sikker på, at langt de fleste forældre (specielt med 3) føler sådan en gang i mellem, også fordi de jo ikke er så gamle, så er man jo "på" hele tiden.

Du skriver, at du nogle gange tænker, at de ville være bedre tjent uden dig. Sådan må du ALDRIG tænke. Dine børn ville ALDRIG i livet have det bedre hvis de ikke havde dig. Deres mor.

1 år og 3 år kan virkelig være nogle aldre som hiver tænder ud og vinteren er altid lige en hård værre fordi man ikke kan være så meget ude som når det er sol og sommer og man lige kan tage en lang dag på legepladsen. Jeg tænker, at I bliver nød til at finde en en anden løsning på hvordan hverdagen kommer til at glide lidt nemmere. Måske det kan være nemt rygbrødsmad et par gange til aften, så der ikke er så meget ulvetime, måske kan det være, at dele ungerne lidt op i weekenden så de måske ikke kører hinanden så meget op eller få familien med ind over i weekenderne (hvis det er muligt)?

Anmeld

30. november 2012

Chraz

Mussen2 skriver:

Manglende søvn er bare det værste..... Har du nogen der kan tageungerne en dag så du kan få sovet?eller hvis du arbejder må du tage en sygedag og melde dig syg.

Og fortsætter det, så tag en snak med lægen.
For mange betyder den mørke tid også noget. Jeg kan selv mærke at en solskins dag giver mig meget mere energi end når det er gråt i gråt.

jo min søster kunne nok passe dem. men der har været meget stress for os allesammen den sidste tid med mange mennesker der kom rendende og en svoger der boede i vores kælder.. Så synes bare det vil være synd hvis de skal passes..

Anmeld

30. november 2012

LBK

Chraz skriver:

Jo jeg har tænkt på det. Men har ikke samvittighed til han skal være alene hjemme med dem i et døgn.

tror du ikke han ville forstå hvis du fortalte ham hvad du følte??

Du ville da sikkert gøre det samme for ham

Anmeld

30. november 2012

Chraz

foto på lærred skriver:

Kæreste du, ingen grund til Anonymitet, for jeg er helt sikker på, at langt de fleste forældre (specielt med 3) føler sådan en gang i mellem, også fordi de jo ikke er så gamle, så er man jo "på" hele tiden.

Du skriver, at du nogle gange tænker, at de ville være bedre tjent uden dig. Sådan må du ALDRIG tænke. Dine børn ville ALDRIG i livet have det bedre hvis de ikke havde dig. Deres mor.

1 år og 3 år kan virkelig være nogle aldre som hiver tænder ud og vinteren er altid lige en hård værre fordi man ikke kan være så meget ude som når det er sol og sommer og man lige kan tage en lang dag på legepladsen. Jeg tænker, at I bliver nød til at finde en en anden løsning på hvordan hverdagen kommer til at glide lidt nemmere. Måske det kan være nemt rygbrødsmad et par gange til aften, så der ikke er så meget ulvetime, måske kan det være, at dele ungerne lidt op i weekenden så de måske ikke kører hinanden så meget op eller få familien med ind over i weekenderne (hvis det er muligt)?

Mange tak.

Ja de hiver virkelig tænder ud. Nogle gange har jeg bare lyst til at sætte mig på gulvet og stor tude midt i det hele. Jeg synes virkelig det er hårdt, og ved også godt jeg piver rigtig meget. 

Men nu vil vi prøve at julehygge lidt her i weekenden og se om ikke det kan hjælpe lidt på det. Om ikke andet vil jeg nok bede min kæreste kigge efter dem og køre en tur.

Anmeld

30. november 2012

Chraz

LBK skriver:

tror du ikke han ville forstå hvis du fortalte ham hvad du følte??

Du ville da sikkert gøre det samme for ham

Jo det ville han helt bestemt. Men jeg er en af de der "trælse" mødre der mener at børnene er mere mit ansvar end hans.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.