Chraz skriver:
Jeg trænger lige til lidt luft, så på forhånd tak hvis du læser med..
Jeg føler mig som verdens værste mor!! Jeg har 3 børn på 6, 3, og 1 år. Og jeg har bare ingen overskud til dem. Jeg er kørt så meget træt at jeg slet ikke har lyst til at være sammen med dem.
Hvis det ikke er den ene der skriger og skaber sig er det den anden. Min mellemste får nogle raseri anfald hvor h*n virkelig skaber sig, lukker fuldstændig af og man næsten ikke kan komme i kontakt med barnet. Jeg har så svært ved at håndtere det. Jeg bliver så rasende indeni over de ikke bare kan være stille og lade mig være.. Og derefter bliver jeg ked af det. For jeg elsker dem jo over alt.. Men jeg har bare ikke noget overskud til dem.. Jeg synes det er virkelig svært og jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Jeg føler mig så ussel og får følelsen af at både mine børn og kæreste fortjener bedre. Jeg skammer mig over mig selv. Over at jeg ikke kan være den super gode mor de fortjener..
Jeg trænge lige til at få luftet lidt.
Tak fordi du læste med
Hejsa,
3 børn - det er altså en mundfuld. Jeg har kun et, og jeg synes det kan være hårdt til tider. Hun får også sådanne anfald, hvor hun totalt går i sig selv. Det er fanme hårdt - og du har altså to børn mere.
Du skal ikke have dårlig samvittighed. Du er træt....og man har som mor lov til at få afreageret. Du trænger til en HEL dag HELT ALENE...hvor du kan gøre præcist som du vil. Hvor du får lov til at sove længe...så gå i bad, give dig al den tid til det bad, som du har lyst til (måske en god ide hvis farmand tager ud af huset med børnene?) og så tage præcist derhen du har lyst til...gå en tur ved stranden....spise frokost med en veninde...og tage i biograften om aftenen. Være DIG og huske, hvad og hvem det nu liiiige er, at DU er - udover at være mor, rengøringsdame, husholderske, madmor, serviceorgan, elskerinde, hustru og alt det vi kvinder skal være. Det vil give dig energi og du vil skulle tvinge dig selv til at give slip. Det vil gøre dig godt :-) Måske tage en tur i wellness med en veninde? Det skal jeg faktisk i morgen. ØJ jeg glæder mig... med en fra min mødregruppe. Tror nok lige, der skal hygges.
Pas på dig selv...og husk dig selv. Det giver dig mere overskud og til en gladere mor. Du gør dit bedste - husk det!
Kram
Anmeld