Vuggestue vs. dagpleje!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2012

Gardenia

Jeg har stemt dagpleje.

Jeg bryder mig ikke om store institutioner til helt små liv, de skal have ro og tid omkring sig til at kunne fokusere på de virkeligt vigtige ting: Tale, gå, balance, social kontakt, afsavn, mor/far kommer tilbage og henter. Det tror jeg bare ikke på der er plads til i et stort rum med mange børn og få voksne.
Jeg synes fordelene ved en dagplejer er mange, det er i et privat hjem, de lærer noget om daglige rutiner, hvordan man færdes som gæst og senere som fast inventar. Der er et særligt venskab børnene imellem hos en dagplejer.

Men jeg er så også helt forelsket i drengens dagplejer.. Måske det også har en indvirkning, gad godt jeg havde lavet een til der kunne starte hos hende, nu hvor drengen snart hopper over i børnehaven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
Gardenia skriver:

Jeg har stemt dagpleje.

Jeg bryder mig ikke om store institutioner til helt små liv, de skal have ro og tid omkring sig til at kunne fokusere på de virkeligt vigtige ting: Tale, gå, balance, social kontakt, afsavn, mor/far kommer tilbage og henter. Det tror jeg bare ikke på der er plads til i et stort rum med mange børn og få voksne.
Jeg synes fordelene ved en dagplejer er mange, det er i et privat hjem, de lærer noget om daglige rutiner, hvordan man færdes som gæst og senere som fast inventar. Der er et særligt venskab børnene imellem hos en dagplejer.

Men jeg er så også helt forelsket i drengens dagplejer.. Måske det også har en indvirkning, gad godt jeg havde lavet een til der kunne starte hos hende, nu hvor drengen snart hopper over i børnehaven

Ej, mener du virkelig, at børn ikke kan udvikle sig i en vuggestue?? Jeg kan da ikke være mere uenig!! Jeg har arbejdet flere år i vs, men mine egne børn har gået i dp, da der ikke er andre tilbud hvor vi bor. Det har været gode dagplejere, men havde jeg haft valget, havde jeg valgt vs! Det er jo en smagssag!

Jeg synes, at alle bør have valget mellem dp eller vs, for det er ikke alle børn (eller deres forældre!!) der passer til vs - men at sige at der ikke er nærhed osv i en vs er ganske simpelt ikke korrekt!!!

Og hvem siger i øvrigt at vuggestuer alle er store??

/ Taco78 

Anmeld

30. november 2012

Gardenia

Taco78 skriver:

Ej, mener du virkelig, at børn ikke kan udvikle sig i en vuggestue?? Jeg kan da ikke være mere uenig!! Jeg har arbejdet flere år i vs, men mine egne børn har gået i dp, da der ikke er andre tilbud hvor vi bor. Det har været gode dagplejere, men havde jeg haft valget, havde jeg valgt vs! Det er jo en smagssag!

Jeg synes, at alle bør have valget mellem dp eller vs, for det er ikke alle børn (eller deres forældre!!) der passer til vs - men at sige at der ikke er nærhed osv i en vs er ganske simpelt ikke korrekt!!!

Og hvem siger i øvrigt at vuggestuer alle er store??

Nu blev der spurgt til min personlige holdning til forskellen mellem dagpleje og vuggestue og den fik ts?

Jeg siger ikke at du som vuggestue-pædagog ikke er et nærværende menneske der kan dit fag. Jeg bryder mig bare ikke om tanken, institutioner til små børn, det er vuggestuer og børnehaver. Jeg tror der er flere der bliver tabt jo større et rum er, flere vil bliver overset fordi der vil være flere der kræver særlig opmærksomhed.

Men ja, heldigvis har vi hver vores valg

Anmeld

30. november 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
Gardenia skriver:

Nu blev der spurgt til min personlige holdning til forskellen mellem dagpleje og vuggestue og den fik ts?

Jeg siger ikke at du som vuggestue-pædagog ikke er et nærværende menneske der kan dit fag. Jeg bryder mig bare ikke om tanken, institutioner til små børn, det er vuggestuer og børnehaver. Jeg tror der er flere der bliver tabt jo større et rum er, flere vil bliver overset fordi der vil være flere der kræver særlig opmærksomhed.

Men ja, heldigvis har vi hver vores valg

Så hvis en dagplejemor har en stor stue (stort rum), så bliver barnet tabt?? Ej undskyld, jeg ved godt det ikke er det du mener, men jeg forstår bare ikke din argumentation! Det må vel være dagplejeren/pædagogerne der er den vigtigste faktor.

Og lad os bare være enige om at være uenig

/ Taco78 

Anmeld

30. november 2012

helle85

RikkeThygesen skriver:

Hej alle!

Jeg sidder lige nu og tænker om vi skal vælge dagpleje eller vuggestue til vores lille mand, når han engang skal starte - derfor en lille afstemning hvor ALLE bedes skrive fordele og ulemper ved det som DIT barn går i

jeg ville mene at det kommer meget and på barnet nu har jeg 2 børn og lucas på 6 ville under ingen omstændigheder kunne fungere i en vuggestue da han altid har værert meget senstiv. også har jeg Freja på 5 som også gik i dagpleje men som nok ville have haft bedre af at gå i vuggestue da hun bedst kan lig der sker meget omkring hende

Anmeld

30. november 2012

Mor til Ella

Hej alle!

Jeg sidder lige nu og tænker om vi skal vælge dagpleje eller vuggestue til vores lille mand, når han engang skal starte - derfor en lille afstemning hvor ALLE bedes skrive fordele og ulemper ved det som DIT barn går i

Ella er i vuggestue. 

Og hun er bare så glad for det Hun har været der en måned, og hun trives bare så fint.....

Hun er vild med de andre børn, og forguder personalet.

Ja, det kan da godt være en stor mundfuld at starte i vuggestue i forhold til dagpleje, men omvendt er jeg glad for at hun lærer at forholde sig til flere personer, og så bliver det ikke en stor omvæltning at starte i BH da hun bare skal ud på den anden side af lågen 

Det er for skelligt hvad der passer til ens barn, men trods at jeg har en stille meget trygheds søgende pige på 9 mdr, har det været det helt rigtige for hende og os. 

Og så vil jeg da også lige sige at børn i vuggestue ikke behøver at være mere syge, det afhænger også af barnet, ikke kun omgivelser....

Håber i finder det helt rigtige til jeres barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.