RikkeThygesen skriver:
Hej alle! 
Jeg sidder lige nu og tænker om vi skal vælge dagpleje eller vuggestue til vores lille mand, når han engang skal starte - derfor en lille afstemning hvor ALLE bedes skrive fordele og ulemper ved det som DIT barn går i 
Jeg har stemt dagpleje!
Jeg ville til enhver tid vælge dagpleje
Min datter går i dagpleje og det er vi meget glade for fordi,
- Det er SÅ meget mere personlingt, end en vugger
- Min datter skal kun inkluderer 1 ny person, til gengel bliver denne person en del af den lille skare mennesker der er hendes primær personer, hun skal ikke lære at have tillid til en 5-7 forskellige mennesker og skiftende vikarer.
- Mange vælger dagpleje fra pga der er mange skift i hverdagen - de er på tur et par timer om formiddagen 3 dage om ugen, hen i en anden fra DPgruppens have og lege med alle de andre børn, eller en tur på den lokale legeplads. Det er gode, kendte steder kort tid efter barnet er startet.
Det at de er sammen med de andre DP i gruppen 3 dage om ugen gør også at, bliver hun nødt til at komme i gæstepleje, er det hos en person hun kender og sammen med børn hun har leget med før.
- Men hoved pointen er at Dagplejeren har meget bedre mulighed for at tage hensyn til lige nettop mit barns behov, idet dagplejeren kommer tættere på hende og kommer til at kende hende og hendes behov meget godt. Hvilket betyder at jeg med sikkerhed ved at dagplejeren kan fortælle hvordan mit barn har haft det hele dagen og hvad/hvordan netop hun har lavet, spist, drukket og sovet.
Mvh en varm foretaler for tæt personlig kontakt til små børn - de kan hurtig nok komme ud og blive en del af masserne
Anmeld