Vuggestue vs. dagpleje!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

Tip!

man skal vælge det som passer til ens barn.. 

Jeg kunne se en tydelig forskel fra at min søn gik i en dp (ikke uddannet pædagog) og så at han kom i en vuggestue med pædagoger. Der var her fokus på motorik, sprog, udvikling osv.. Frem for en dp der synes at det var yderst spændende for børnene med en daglig gåtur i byen og handle privat  

Jeg er fløjtende ligeglad med hvad man vælger, men en dagpleje der er uddannet pædagog er altså at foretrække. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

AnthonsMor

Når nu jeg læser jeres alle sammens indlæg kan jeg sgu egentlig godt se, at det er en vurderings sag - og en personlig sag, om man vælger det ene eller det andet..

jeg har ikke født endnu, men sad nu med tankerne derom alligevel

Men tusind tak for alles svar, det var dejligt lige at få sat et andet syn på

Anmeld

29. november 2012

Deaktiveret profil

RikkeThygesen skriver:

Hej alle!

Jeg sidder lige nu og tænker om vi skal vælge dagpleje eller vuggestue til vores lille mand, når han engang skal starte - derfor en lille afstemning hvor ALLE bedes skrive fordele og ulemper ved det som DIT barn går i

Vi har kun skrevet vores pige op til dagpleje, da jeg ønsker få børn & at der bliver taget hensyn til hvert enkelt barn, hvor det i en vuggestue kan virke lidt uoverskueligt med mange børn og voksne som ikke sætter sig 100% ind i sit barns behov.. ;-)

Anmeld

29. november 2012

MortilCilas

RikkeThygesen skriver:

Hej alle!

Jeg sidder lige nu og tænker om vi skal vælge dagpleje eller vuggestue til vores lille mand, når han engang skal starte - derfor en lille afstemning hvor ALLE bedes skrive fordele og ulemper ved det som DIT barn går i

Jeg har altid gået ind for Dagplejer og ikke vuggestuer. Men jeg ville have byens bedste Børnehave til Cilas, og måtte så tage vuggestuen med, da det ellers er møg svært at få plads i børnehaven. Det er det bedste jeg nogen sinde har gjort for Cilas.

Fordele for Vuggestue:- Han kommer altid til de vandte omgivelser
- Han kommer ud at lege formiddag og eftermiddag (hvis vejret er til det)
- Fællesskabet med en masse børn, fra alderen 6 måneder til 5-6 år.

Efter jeg har fået Cilas, går jeg ikke vildt meget ind for dagplejer, da jeg har hørt mange dårlige ting om dem. Men det kommer også an på barnet, Cilas skal have der sker noget, vildt og voldsomt. Hvor hans kusine er meget forsigtig og på ingen måde bille fungere i en vuggestue

Anmeld

29. november 2012

Dorthe1986

Fordelen ved dp som jeg ser det er at det ikke er dp voldsomt et spring fra at have gået hjemme på barsel med mor.

Og ja den hjemlige atmosfære... Synes ikke vældig meget om institutionsatmosfæren til så små børn.

Jeg er vokset op i et dagplejerhjem og nej min mor er ikke uddannet pædagog... Til gengæld har hun opfostret 6 børn selv. Og det finder jeg da mere troværdigt, end en ung nyuddannet gog, der ikke selv har børn. Og ja så er der snak om pædagogik osv... Men kan der ikke også gå lige lovlig meget pædagogik i den nogen gange?

Jeg har på et tidspunkt været pædagogmedhjælper i en vs og det var det, der gjorde at jeg besluttede at mine børn aldrig skulle i vs...
oisesituationen var en mærkelig omgang og havde en fornemmelse af st de ikke rigtig havde styr på børnene. Selvfølgelig var der sanglege osv, men resten af tiden brugte pædagogerne ikke sammen med børnene omkring leg.... Synes det virkede meget rodet den måde det var organiseret og det er bare ikke mig.

Selvfølgelig er der også dårlige dp'ere.... Men ja jeg siger stadig dp!

Anmeld

29. november 2012

Camillee

Vuggestue

Anmeld

29. november 2012

Frejsmor

Jeg har stemt dagpleje! Min søn går i dagpleje og vi er SÅ glade for det og for vores dagplejemor..

Vores dp har tit besøg af de andre dp'ere eller er selv på besøg, så børnene omgåes lidt mere end bare de faste børn.. Samtidig er de en fast dag om ugen i legestue med 5 andre dp'ere, så de får et trygt forhold til alle de voksne i dp-gruppen og får lov at lege med mange børn i lidt forskellige aldre.. Og de laver masser af aktiviteter og går masser af ture..

Min holdning er, at de i en dp i langt højere grad kan tage vare på de enkelte børns behov og danne trygge og stabile bånd med dem.. Jeg har hørt alt for mange grimme historier om vuggestuer og skiftende personale og alt for mange børn pr. pædagog pga. diverse sygdom mm..

Det eneste jeg er lidt ked af, er at de i min kommune vil til at lave et gæstehus i stedet for at have børn i gæst hos en fast dp, og det er i virkeligheden kun fordi jeg så synes det mere og mere kommer til at ligne en vuggestue..

Anmeld

30. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har stemt blankt, da jeg syntes det kommer meget an på barnet.

Vi valgte dp til thea, da hun havde det bedst i små grupper. Det var det perfekte valg til hende. 

Jeg tror alberte vil være mere ligeglad, når den tid kommer for hende. Vh stine

Anmeld

30. november 2012

Camilla..

Dagpleje - Dagpleje - Dagpleje

Jeg aflevere til den samme person hverdag. ( nu har vi været med heldige med vores dagpleje mor, hun har aldrig været syg, imens Malik har været dernede)

Jeg henter hos den sammen person, så hun kan fortælle mig præcis hvordan dagen er gået.

Mindre sygedomme.

Meget hyggerlige end vuggestue.

og jeg kunne blive ved.

Anmeld

30. november 2012

PernilleogLouis

Helt klart vuggestue.

Der er uddannet personale og det synes jeg er rigtig vigtigt - jeg synes det er rart at der er flere - i en dagpleje er der jo intet "opsyn" i løbet af dagen fx hvordan bliver der snakket til børnene osv. Flere jævnalderende børn. Syns altså heller ikke man kan sige at der er god nomering i en dagpleje - 3-4 børn til en voksen - det er da ikke fantastisk. Arbejder selv i en vuggestue 7 børn til 3 faste voksne - ved godt det ikke er sådan alle steder men nogen steder er der bedre nomereret end andre

ville til en hver tid vælge vuggestue - min dreng blev hjemme 5 ekstra mdr da jeg ellers ville skulle have ham i en dagpleje. 

Hvis det er muligt ville jeg vælge et sted der ikke er så stort

Held og lykke med beslutningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.