Mor til Frederic og Freya skriver:
Det er da utroligt med dig... Sidst jeg også skrev (i en anden tråd for en del mdr siden) at jeg ville anbefale dp frem for vs, var det også dig der stort skrev det samme som nu...
Og afstemningen taler jo for sig selv...
At din dreng trives og fungere i sin vs, er jo flot og godt for jer.
Mht sygdom, så kommer man bare ikke udenom at der er langt større smidte i en vs, end i en dp. Der er langt flere virus'er og bakterier, med så mange børn. Et nys rammer langt flere i en vs.
Dertil kan du ikke med 110% sige at der er flere øjne på mit barn, da du egentlig ikke ved det - men går ud fra det er sådan.
En dp vil meget mere have overskud til at arbejde med det enkelte barn, da det kun er 'dem' og ikke en helt bunke af andre børn der trænger på.
Ofte render vs børn og bh sammen, hvilket igen øger både støj og smidte...
Men der findes brodne kar indenfor både vs og dp.
Kan bare se på vores fætter og kusin der gik i samme instution, den ene i vs og den anden i bh. Tror snart de har været alle sygdomme igennem, da det bare kører rundt og rundt... Har ikke tal på hvor mange gange de har været syge på skift - smidtet hinanden - forældre og om igen.
Vi fik at vide af børnlægen at frederic nok ville begynde at blive mere syg når han started i bh, da han ville blive bombarderet med vira - bakterier osv. Men der har intet været, han ved hvad forkølelser er og ikke til andet. På trods af at stort set alle børnesygdomme har været der er af flere omgange inkl lus - skoldkopper - lussinge syge - børne orm osv.
Så ud fra vores oplevelser med dp, vil jeg altid sige dp.
Det er utroligt med mig??? Vil snakkes pænt til, ligesom jeg i starten af mit indlæg prøvede at gøre opmærksom på at jeg citeret indlæg for at give mit syn på samme sag. Fra en der synes bedst om vuggestuer. Og ikke for at gøre dit svar mindre værdigt.
At jeg har svaret det samme sidst husker jeg ikke... men jo, giver min mening omkring denne vg / dp debat, fordi jeg synes den er spændende. Grunden til at jeg satte det op i mod hinanden var jo i bund og grund at jeg ville fremhæve hvordan to mødre kan se meget forskelligt på spørgsmålet, men at begge svar kan være rigtige. Afhænger af den enkelte familie og det enkrlte barn.