Vuggestue vs. dagpleje!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2012

Sara.

Mor til Frederic og Freya skriver:

Det er da utroligt med dig... Sidst jeg også skrev (i en anden tråd for en del mdr siden) at jeg ville anbefale dp frem for vs, var det også dig der stort skrev det samme som nu...

Og afstemningen taler jo for sig selv...

At din dreng trives og fungere i sin vs, er jo flot og godt for jer.

Mht sygdom, så kommer man bare ikke udenom at der er langt større smidte i en vs, end i en dp. Der er langt flere virus'er og bakterier, med så mange børn. Et nys rammer langt flere i en vs.

Dertil kan du ikke med 110% sige at der er flere øjne på mit barn, da du egentlig ikke ved det - men går ud fra det er sådan.

En dp vil meget mere have overskud til at arbejde med det enkelte barn, da det kun er 'dem' og ikke en helt bunke af andre børn der trænger på.

Ofte render vs børn og bh sammen, hvilket igen øger både støj og smidte...

Men der findes brodne kar indenfor både vs og dp.

Kan bare se på vores fætter og kusin der gik i samme instution, den ene i vs og den anden i bh. Tror snart de har været alle sygdomme igennem, da det bare kører rundt og rundt... Har ikke tal på hvor mange gange de har været syge på skift - smidtet hinanden - forældre og om igen.

Vi fik at vide af børnlægen at frederic nok ville begynde at blive mere syg når han started i bh, da han ville blive bombarderet med vira - bakterier osv. Men der har intet været, han ved hvad forkølelser er og ikke til andet. På trods af at  stort set alle børnesygdomme har været der er af flere omgange inkl lus - skoldkopper - lussinge syge - børne orm osv.

Så ud fra vores oplevelser med dp, vil jeg altid sige dp.

Det er utroligt med mig??? Vil snakkes pænt til, ligesom jeg i starten af mit indlæg prøvede at gøre opmærksom på at jeg citeret indlæg for at give mit syn på samme sag. Fra en der synes bedst om vuggestuer. Og ikke for at gøre dit svar mindre værdigt.
At jeg har svaret det samme sidst husker jeg ikke... men jo, giver min mening omkring denne vg / dp debat, fordi jeg synes den er spændende. Grunden til at jeg satte det op i mod hinanden var jo i bund og grund at jeg ville fremhæve hvordan to mødre kan se meget forskelligt på spørgsmålet, men at begge svar kan være rigtige. Afhænger af den enkelte familie og det enkrlte barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Pixi-pigen

RikkeThygesen skriver:

Hej alle!

Jeg sidder lige nu og tænker om vi skal vælge dagpleje eller vuggestue til vores lille mand, når han engang skal starte - derfor en lille afstemning hvor ALLE bedes skrive fordele og ulemper ved det som DIT barn går i

Personligt synes jeg begge valg er fine. Men vi vurderede det udfra hvilket temperament vores søn har? Han er bogstavelig talt en dreng med STORT D. Derfor vurderede vi at en stue med mere end 1 pæd. Og mange børn, ville passe godt ind sammen med ham. og vi har ikke fortrudt en eneste gang. Hvordan er din søn i forhold til mange børn osv?

Anmeld

30. november 2012

Pixi-pigen

Pixi-pigen skriver:

Personligt synes jeg begge valg er fine. Men vi vurderede det udfra hvilket temperament vores søn har? Han er bogstavelig talt en dreng med STORT D. Derfor vurderede vi at en stue med mere end 1 pæd. Og mange børn, ville passe godt ind sammen med ham. og vi har ikke fortrudt en eneste gang. Hvordan er din søn i forhold til mange børn osv?

BUSTET!!! Jeg læste ikke alt hvad du skrev, og var ikke lige OBS på at du ikke har født endnu hihi  Sorry. Men jeg synes bestemt at du skal vurderer det når du har født den lille og sporet dig ind på hvilken størrelse han er held og lykke

Anmeld

30. november 2012

Ciss

Begge mine har gået i vuggestue.

Jeg var lidt betænkelig i begyndelsen, da vi skulle tage valget, for jeg er jo vokset op med, at "alle" gik hos dagplejemor, og så virkede tanken om så mange børn og voksne lidt skræmmende.

Jeg lod mig alligevel overtale af min mand, siden vores lokale vs (integreret) har et fantastisk ry, og alle vi snakkede med var meget begejstrede for at have sine børn der. Modsat var ingen af dem, vi snakkede med, som havde børn i dagplejerne i nærheden, specielt glade for det. Der var altid et eller andet i vejen.

Det har været fantastisk!

Fordele ved vs:

- Lokaler og udeområder som virkelig er designet med tanke på de små.

- Veluddannet personale.

- Flere kendte voksne, så om en er syg en dag er det intet problem.

- Flere børn = flere chancer for at børnene finder sig en ven de går virkelig godt sammen med.

- Mere åbne forhold = den voksne kan ikke ikke udvikle dårlige vaner/gøre ting i skjul uden at andre ved om det og evn kan gribe ind, hvis det ikke er godt for børnene.

-  Om telefonen ringer eller den voksne må på toilettet eller lign betyder det ikke at børnene bliver uden opsyn.

Anmeld

30. november 2012

christina92

Overvejer i vg gør i jer selv en tjeneste ved at undersøge de pædagogiske handleplaner, forhøre jer hod andre der kender til vg'en osv.  en vg kan være en fantastisk ide men de forkerte kan også gøre det til en rigtig træls oplevelse

Anmeld

30. november 2012

Ciss

christina92 skriver:

Overvejer i vg gør i jer selv en tjeneste ved at undersøge de pædagogiske handleplaner, forhøre jer hod andre der kender til vg'en osv.  en vg kan være en fantastisk ide men de forkerte kan også gøre det til en rigtig træls oplevelse

Helt enig!

Der er store lokale forskelle både hos vs'er og dp'er. Jeg tror, noget af det smarteste, man gør, er at forhøre sig om forholdene og gerne også snakke med forældre, som har sine børn der.

Anmeld

30. november 2012

emsaroto

Oskar har været begge steder, og jeg vil KLART anbefale en vuggestue!

Anmeld

30. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Sara. skriver:

Det er utroligt med mig??? Vil snakkes pænt til, ligesom jeg i starten af mit indlæg prøvede at gøre opmærksom på at jeg citeret indlæg for at give mit syn på samme sag. Fra en der synes bedst om vuggestuer. Og ikke for at gøre dit svar mindre værdigt.
At jeg har svaret det samme sidst husker jeg ikke... men jo, giver min mening omkring denne vg / dp debat, fordi jeg synes den er spændende. Grunden til at jeg satte det op i mod hinanden var jo i bund og grund at jeg ville fremhæve hvordan to mødre kan se meget forskelligt på spørgsmålet, men at begge svar kan være rigtige. Afhænger af den enkelte familie og det enkrlte barn.

Ja det er utroligt med dig...

Burde måske have sat en smileys ind, da det ikke skulle forståes som negativt - ihvertfald ikke det jeg mente med at skrive det...

Det er et forum og der kan være forskel i hvordan jeg skrev det - min mening med det og til hvordan du forstod det.

Anmeld

30. november 2012

Lotus86

Min søn går i vuggestue, men jeg har alligevel stemt blankt, da jeg ikke mener man kan sige hvad der er bedst.

Jeg tror det er meget individuelt for barn til barn hvad der fungerer bedst. Personligt ville jeg helst have min søn i dagpleje da vi nærmede os, men det var for min egen skyld, jeg havde lidt svært ved at overskue tanken om, at han skulle i en stor institution med mange børn, kunne bedre lide tanken om en rolig dagpleje, med få børn og hygge, men det var bare ikke det der ville være bedst for min søn, der er fuld knald på ham, og der skal ske noget, så for hans vedkommende tror jeg ikke en dagpleje ville være udfordrenende nok. Til gengæld er jeg så super glad for i dag, at vi valgte vuggestuen, han er SÅ glad for at være der, og jeg er meget tryg ved pædagogerne dernede, så det var heldigvis det rigtige valg

Men lyt til dig selv, hvad tiltaler dig mest, og hvad tror du er det mest optimale for dit barn? Evt. kan du tage ud og besøge de vuggestuer og dagplejere der ligger i jeres nærområde, og så beslutte dig derefter

Anmeld

30. november 2012

Sara.

Mor til Frederic og Freya skriver:

Ja det er utroligt med dig...

Burde måske have sat en smileys ind, da det ikke skulle forståes som negativt - ihvertfald ikke det jeg mente med at skrive det...

Det er et forum og der kan være forskel i hvordan jeg skrev det - min mening med det og til hvordan du forstod det.

Jamen så forstår jeg ikke din mening med det?

Jeg synes nemlig det lød nedladende, men er glad for hvis det ikke sku forståes sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.