Vuggestue vs. dagpleje!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Sara. skriver:

Jamen så forstår jeg ikke din mening med det?

Jeg synes nemlig det lød nedladende, men er glad for hvis det ikke sku forståes sådan.

En sætning kan have flere slags betydninger, alt efter hvordan læser'n opfatter den...

At jeg har skrevet det med et smil i tankerne (og tænkt, nu dig igen), er jo ikke sikkert at du opfanger det sådan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Clisolka

MoarHvidovre skriver:

Man skal huske på, at børn er forskellige og har forskellige behov. Nogen passer til vs og andre til dagpleje.

Begge vores har gået i vs. Det har vi ikke fortrudt. Det har været det rigtige for vores børn.

Der er både fordele og ulemper ved vs og dagpleje. Det kommer meget an på, hvad man lægger vægt på.

Vi valgte helt bevist en intregeret institution, så der var ikke noget større skift, da de startede i bh. De skulle bare gå til venstre i stedet for højre. De kendte huset og personalet, så ingen ny indkøring.

Kan svare det samme 

Min datter går i vuggestue - og jeg har ikke fortrudt et sekund  Hun er det fødte vuggestuebarn. Fordelen er at hun ikke skal lære nogle nye pædagoger når hun skal videre til børnehaven til sommer, for det er de samme ædagoger der er i huset - det er en integreret institution 

Anmeld

30. november 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

RikkeThygesen skriver:

Hej alle!

Jeg sidder lige nu og tænker om vi skal vælge dagpleje eller vuggestue til vores lille mand, når han engang skal starte - derfor en lille afstemning hvor ALLE bedes skrive fordele og ulemper ved det som DIT barn går i

Dagpleje fordi hjemmelig miljø giver mest tryghed.

Dagpleje fordi kun een person har ansvar for dit barn.

Privat dagplejer fordi der kommer ingen gæstebørn.

Privat dagpleje fordi du selv kan vælge hvem skal passe dit barn.

Kh

Ella

Legehuset Hertug Abel

Anmeld

30. november 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Camilla.. skriver:

Dagpleje - Dagpleje - Dagpleje

Jeg aflevere til den samme person hverdag. ( nu har vi været med heldige med vores dagpleje mor, hun har aldrig været syg, imens Malik har været dernede)

Jeg henter hos den sammen person, så hun kan fortælle mig præcis hvordan dagen er gået.

Mindre sygedomme.

Meget hyggerlige end vuggestue.

og jeg kunne blive ved.

Anmeld

30. november 2012

Blirnokaldrigfru

Nu er mit barn ikke startet endnu, men i starten syntes jeg vuggestue fordi jeg mente barnet havde godt af at lære at være sammen i større forsamlinger, og at blive selvstændig.. men nu.. nu synes jeg hun skal i dagpleje, fordi i min barsel pusser og nusser jeg om hende hele tiden, og når far kommer hjem, gør han det.. så tænker at dagpleje er en mere "glidende" overgang op til børnehave, hvor der vil være flere børn..

Anmeld

30. november 2012

Saram

Hej Rikke mus !

Jeg har faktisk valgt at stemme blankt, da jeg ikke synes man kan vælge det ene frem for det andet, udfra hvad andre mener. Jeg synes det handler MEGET om hvordan dit barn er - da jeg blev gravid var jeg overbevist om at hun skulle i DP, da det er meget mere trykt osv..

Men da jeg fik hende var jeg ikke ét sekundt i tvivl om at en vuggestue var det rigtige for hende. Hun ersimpelthen så udadvendt og i en dp ville hun overumlpe alle unger incl. dp mor.

Anmeld

30. november 2012

AnthonsMor

Saram skriver:

Hej Rikke mus !

Jeg har faktisk valgt at stemme blankt, da jeg ikke synes man kan vælge det ene frem for det andet, udfra hvad andre mener. Jeg synes det handler MEGET om hvordan dit barn er - da jeg blev gravid var jeg overbevist om at hun skulle i DP, da det er meget mere trykt osv..

Men da jeg fik hende var jeg ikke ét sekundt i tvivl om at en vuggestue var det rigtige for hende. Hun ersimpelthen så udadvendt og i en dp ville hun overumlpe alle unger incl. dp mor.

Ligner hun sin mor?

Ja, jeg har også læst mig lidt frem til, at det nok ikke er noget jeg rigtig kan bruge andres erfaringer til, fordi det jo kommer an på hvordan vores barn bliver - og det har jeg altså ingen idé om endnu

Anmeld

30. november 2012

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
RikkeThygesen skriver:

Hej alle!

Jeg sidder lige nu og tænker om vi skal vælge dagpleje eller vuggestue til vores lille mand, når han engang skal starte - derfor en lille afstemning hvor ALLE bedes skrive fordele og ulemper ved det som DIT barn går i

Min store pige gik i vuggestue og det var helt klart det rigtige til hende. Hun går nu i børnehave det samme sted og det var klart en fordel at hun allerede kendte pædagogerne, så det blev en nem overgang. Tror den kan være lidt hårde for dp-børn nogle gange. Har kun positive ting at sige om vores børnehus, de er søde, opmærksomme og altid klar til at trøste, hvis det er lidt svært at sige farvel til mor/får.

Lillesøster er skrevet op til samme sted.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

30. november 2012

Ciss

RikkeThygesen skriver:

Ligner hun sin mor?

Ja, jeg har også læst mig lidt frem til, at det nok ikke er noget jeg rigtig kan bruge andres erfaringer til, fordi det jo kommer an på hvordan vores barn bliver - og det har jeg altså ingen idé om endnu

Det handler også lidt om, hvad I som forældrer er komfortable med. Det er det dyrebareste man har, som man pludselig skal overlade til en/flere fremmed/e hver dag. Det er virkelig vigtigt, at det er en person/et system, som man har tiltro til.

Nogen lægger vægt på små, overskuelige forhold i en dp, andre lægger vægt på trygheden ved flere kendte voksne og det sociale i en vs. (Forøvrig kan der fint være rolig hygge i en vs også ). I skal føle jer trygge ved den pasning og de udviklingsmuligheder jeres barn får. Ellers bliver det meget vanskeligt for både jer og barnet.

Anmeld

30. november 2012

AnthonsMor

Ciss skriver:

Det handler også lidt om, hvad I som forældrer er komfortable med. Det er det dyrebareste man har, som man pludselig skal overlade til en/flere fremmed/e hver dag. Det er virkelig vigtigt, at det er en person/et system, som man har tiltro til.

Nogen lægger vægt på små, overskuelige forhold i en dp, andre lægger vægt på trygheden ved flere kendte voksne og det sociale i en vs. (Forøvrig kan der fint være rolig hygge i en vs også ). I skal føle jer trygge ved den pasning og de udviklingsmuligheder jeres barn får. Ellers bliver det meget vanskeligt for både jer og barnet.

Jeg har været i praktik i en børnehave, hvor der var "tilhørende" vuggestue - kun delt af legepladsen.. I vuggestuen gik min venindes to piger - og der var jeg da tit med ovre og hente dem - ALLE ungerne virkede til at stortrives, og der om eftermiddagen var der jo nærmest en pædagog til hvert barn så de kunne få en stille afslutning på dagen..

Jeg har selvfølgelig også job at skulle tænke på, for der er vidst umiddelbart større fleksibilitet i en vuggestue mht. hvornår man henter og bringer - men tror det er noget vi skal vurdere når han er ved at skulle afsted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.