Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
grinny skriver: Hvis de skal bruges til marcipan vil jeg også helst have dem usaltet, men normalt kan jeg godt lide de saltede
Hvis de skal bruges til marcipan vil jeg også helst have dem usaltet, men normalt kan jeg godt lide de saltede
Også mig
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
AalborgPigen skriver: Jeg skal først bruge det søndag. Så det er okay Hvorfor har du kvalme?
Jeg skal først bruge det søndag. Så det er okay
Hvorfor har du kvalme?
Fenja09 skriver: Ja, det værste er næsten at jeg aldrig spiser det jeg laver, for er ikke særlig vild med det - men synes det hygger og kæresten elsker det Nougattoppe: 200 g nougat, smeltet 70 g usaltet pistacier 70 g tørrede tranebær 70 g tørrede abrikoser Hak pistacier, tranebær og abrikoser groft. Hæld størstedelen af dem i den smeltede nougat. Fordel blandingen på et bagepapir i høje cirkler - ca 3 cm i diameter. Drys resten af de hakkede, tørrede frugter og nødder på toppen. Lad nougaten sætte sig helt inden de spises. Marcipanbomber: (ca. 25 stk) 175 g chokolade 2 spsk mælk 1 æggeblomme 30 g smør 200 g marcipan Pynt: 75 g malede mandler Smelt chokoladen med mælken over vandbad. Tag den af varmen. Rør æggeblommer og smør i. Rør til det er ensartet. Tilsæt marcipanen, skåret i mindre stykker og rør til det bliver en ensartet masse. Sæt massen i køleskab i ca. to timer. Form massen til kugler på størrelse med valnødder og rul dem i de malede mandler.
Ja, det værste er næsten at jeg aldrig spiser det jeg laver, for er ikke særlig vild med det - men synes det hygger og kæresten elsker det
Nougattoppe:
200 g nougat, smeltet
70 g usaltet pistacier
70 g tørrede tranebær
70 g tørrede abrikoser
Hak pistacier, tranebær og abrikoser groft. Hæld størstedelen af dem i den smeltede nougat. Fordel blandingen på et bagepapir i høje cirkler - ca 3 cm i diameter. Drys resten af de hakkede, tørrede frugter og nødder på toppen. Lad nougaten sætte sig helt inden de spises.
Marcipanbomber:
(ca. 25 stk)
175 g chokolade
2 spsk mælk
1 æggeblomme
30 g smør
200 g marcipan
Pynt: 75 g malede mandler
Smelt chokoladen med mælken over vandbad. Tag den af varmen. Rør æggeblommer og smør i. Rør til det er ensartet. Tilsæt marcipanen, skåret i mindre stykker og rør til det bliver en ensartet masse. Sæt massen i køleskab i ca. to timer. Form massen til kugler på størrelse med valnødder og rul dem i de malede mandler.
Ej det er da fjollet !! men kender det godt. Øj de der marcipan bomber lyder godt ..
Månsson skriver: Kom lige på nogle hurtige nogle fra nettetFordi der hvis gemmer sig en lille bebs i min mave
Kom lige på nogle hurtige nogle fra nettetFordi der hvis gemmer sig en lille bebs i min mave
ER DET RIGTIGT ?!
TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE !!!!!!!!!!!!!
Nej hvor skønt !!!!!!!!!!!
Ved ikke helt om det er konfekt, og det lyder måske også lidt sært, men det her smager sååååå godt:
Man tager nogle af de der lakridsgramofonplader. Klipper dem i fire stykker, og overtrækker hvert stykke med god mørk chokolade.
Uhmmmm...haps
AalborgPigen skriver: ER DET RIGTIGT ?! TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE !!!!!!!!!!!!! Nej hvor skønt !!!!!!!!!!!
AalborgPigen skriver: Ej det er da fjollet !! men kender det godt. Øj de der marcipan bomber lyder godt ..
Ja, lidt fjollet - men synes det pynter når jeg putter alt konfekten i en krystalskål og sætter på bordet - det samme med de glaserede æbler. Det er for synets skyld jeg laver det
Månsson skriver: Yeps vi så den sidste torsdag og får lov at se den igen næste torsdag så håber stadig den har det godt til den tid Det er ret vildt
Yeps vi så den sidste torsdag og får lov at se den igen næste torsdag så håber stadig den har det godt til den tid Det er ret vildt
Ihhh det er altså bare fantastisk !!! Dejlig for jer ...
Krydser fingre
Fenja09 skriver: Ja, lidt fjollet - men synes det pynter når jeg putter alt konfekten i en krystalskål og sætter på bordet - det samme med de glaserede æbler. Det er for synets skyld jeg laver det
Jeg elsker bare glaserede æbler.. Men har aldrig lavet det selv.. Hvor lang tid kan de holde sig ?
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128