Konfekt - har du nogle gode ideer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

Muffin_girl

grinny skriver:

Hvis de skal bruges til marcipan vil jeg også helst have dem usaltet, men normalt kan jeg godt lide de saltede

Også mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

L&V

AalborgPigen skriver:

Jeg skal først bruge det søndag. Så det er okay  

Hvorfor har du kvalme? 

Kom lige på nogle hurtige nogle fra nettet

Fordi der hvis gemmer sig en lille bebs i min mave

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

Fenja09 skriver:

Ja, det værste er næsten at jeg aldrig spiser det jeg laver, for er ikke særlig vild med det - men synes det hygger og kæresten elsker det

Nougattoppe:

200 g nougat, smeltet

70 g usaltet pistacier

70 g tørrede tranebær

70 g tørrede abrikoser

Hak pistacier, tranebær og abrikoser groft. Hæld størstedelen af dem i den smeltede nougat. Fordel blandingen på et bagepapir i høje cirkler - ca 3 cm i diameter. Drys resten af de hakkede, tørrede frugter og nødder på toppen. Lad nougaten sætte sig helt inden de spises.

Marcipanbomber:

(ca. 25 stk)

175 g chokolade

2 spsk mælk

1 æggeblomme

30 g smør

200 g marcipan

Pynt: 75 g malede mandler

Smelt chokoladen med mælken over vandbad. Tag den af varmen. Rør æggeblommer og smør i. Rør til det er ensartet. Tilsæt marcipanen, skåret i mindre stykker og rør til det bliver en ensartet masse. Sæt massen i køleskab i ca. to timer. Form massen til kugler på størrelse med valnødder og rul dem i de malede mandler.

Ej det er da fjollet !! men kender det godt. Øj de der marcipan bomber lyder godt ..

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

Månsson skriver:

Kom lige på nogle hurtige nogle fra nettet

Fordi der hvis gemmer sig en lille bebs i min mave

ER DET RIGTIGT ?! 

TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE !!!!!!!!!!!!! 

Nej hvor skønt !!!!!!!!!!! 

Anmeld

29. november 2012

KarinOM

Ved ikke helt om det er konfekt, og det lyder måske også lidt sært, men det her smager sååååå godt: 

Man tager nogle af de der lakridsgramofonplader. Klipper dem i fire stykker, og overtrækker hvert stykke med god mørk chokolade.

Uhmmmm...haps  

Anmeld

29. november 2012

L&V

AalborgPigen skriver:

ER DET RIGTIGT ?! 

TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE !!!!!!!!!!!!! 

Nej hvor skønt !!!!!!!!!!! 

Yeps vi så den sidste torsdag og får lov at se den igen næste torsdag så håber stadig den har det godt til den tid Det er ret vildt

Anmeld

29. november 2012

Fenja09

AalborgPigen skriver:

Ej det er da fjollet !! men kender det godt. Øj de der marcipan bomber lyder godt ..

Ja, lidt fjollet - men synes det pynter når jeg putter alt konfekten i en krystalskål og sætter på bordet - det samme med de glaserede æbler. Det er for synets skyld jeg laver det

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

Månsson skriver:

Yeps vi så den sidste torsdag og får lov at se den igen næste torsdag så håber stadig den har det godt til den tid Det er ret vildt

Ihhh det er altså bare fantastisk !!! Dejlig for jer ... 

Krydser fingre 

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

Månsson skriver:

Ihhh det er altså bare fantastisk !!! Dejlig for jer ... 

Krydser fingre 

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

Fenja09 skriver:

Ja, lidt fjollet - men synes det pynter når jeg putter alt konfekten i en krystalskål og sætter på bordet - det samme med de glaserede æbler. Det er for synets skyld jeg laver det

Jeg elsker bare glaserede æbler.. Men har aldrig lavet det selv.. Hvor lang tid kan de holde sig ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.