Konfekt - har du nogle gode ideer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

Muffin_girl

grinny skriver:

I år skal vi prøve at lave de der juletræer med marcipan og nougat, en reklame der er i fjernsynet lige i øjeblikket fra odense marcipan (mener jeg) Det er dejligt nemt 

Ellers plejer vi at købe mandler, hasselnødder, flæsk (mener jeg det hedder) nougat, marcipan, chokoladeknapper med krymmel, smelte chokolade og så går vi bare i gang  Kun fantasien sættet grænser

Ja det er de der juletræer ikk ? Dem har jeg set De ser faktisk gode ud syntes jeg.. Og dejligt nemt..  

Jeg gider bare ikke have en masse marcipan med nougat dyppet i chokolade . Og thats it.. Det syntes jeg er lidt kedeligt..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

grinny

AalborgPigen skriver:

Ja det er de der juletræer ikk ? Dem har jeg set De ser faktisk gode ud syntes jeg.. Og dejligt nemt..  

Jeg gider bare ikke have en masse marcipan med nougat dyppet i chokolade . Og thats it.. Det syntes jeg er lidt kedeligt..  

Jo det er lige præcis dem  Og så drysset med kokos, tænkte egentlig på om man kan farve kokos med grøn frugtfarve?

Vi plejer at lave dem over nogle dage for til sidst klatter man bare noget sammen og det gider jeg heller ikke

Anmeld

29. november 2012

lhn89

Jeg elsker hjemmelavet Bounty! Godt nok er de ikke specielt julet, men lækre og nemme at lave  

Eks. på en opskrift:

http://ulla-lullaby.blogspot.dk/2012/06/hjemmelavet-bounty-uden-sukker.html

Anmeld

29. november 2012

L&V

AalborgPigen skriver:

Uh cornflakes er ikke lige mig.. 

Hvad for noget forskelligt chokolade laver i? Og hvad for noget forskelligt med nødder ?

Hvad for noget bager du ?

Laver marcipan kugler med hakkede hasselnødder, Ren chokolade med fløde og hakket pistace nødder pistace, nougat marcipan kugler med en walnød på. Har både hvid, mørk og lys chokolade også ser jeg hvor meget jeg gider. Jamen det hedder det det bare det er marcipan, sukker og æggehvider mener jeg også sprøjter jeg dem ud med sprøjtepose også i ovnen også drypper jeg bunden i chokolade

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

grinny skriver:

Jo det er lige præcis dem  Og så drysset med kokos, tænkte egentlig på om man kan farve kokos med grøn frugtfarve?

Vi plejer at lave dem over nogle dage for til sidst klatter man bare noget sammen og det gider jeg heller ikke

Du kan jo drysse hakkede pistacienødder ? De er jo grønne Så er det da et grønt træ.. Tror det andet er noget værre grissefy !

Nej det gider jeg nemlig heller ikke.. Så skal det bare bruges.. Det syntes jeg er lidt klamt! 

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

Månsson skriver:

Laver marcipan kugler med hakkede hasselnødder, Ren chokolade med fløde og hakket pistace nødder pistace, nougat marcipan kugler med en walnød på. Har både hvid, mørk og lys chokolade også ser jeg hvor meget jeg gider. Jamen det hedder det det bare det er marcipan, sukker og æggehvider mener jeg også sprøjter jeg dem ud med sprøjtepose også i ovnen også drypper jeg bunden i chokolade

Har du opskrifter på noget af det der ? Jeg er fatsvag .. ! Og bliver forvirret ..

Aner ikke hvad jeg skal lave og how ! 

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

lhn89 skriver:

Jeg elsker hjemmelavet Bounty! Godt nok er de ikke specielt julet, men lækre og nemme at lave  

Eks. på en opskrift:

http://ulla-lullaby.blogspot.dk/2012/06/hjemmelavet-bounty-uden-sukker.html

Dem tjekker jeg lige ud ! TAK

Anmeld

29. november 2012

Studerendemor

Lidt presset appelsin eller cognac æltet ind i marcipanen kan jeg rigtig godt lide... 

Anmeld

29. november 2012

grinny

AalborgPigen skriver:

Du kan jo drysse hakkede pistacienødder ? De er jo grønne Så er det da et grønt træ.. Tror det andet er noget værre grissefy !

Nej det gider jeg nemlig heller ikke.. Så skal det bare bruges.. Det syntes jeg er lidt klamt! 

Ahhs selvfølgelig, pistacienødder. Det kan godt være det andet bare bliver en tyk dej af kokos 

Anmeld

29. november 2012

L&V

AalborgPigen skriver:

Har du opskrifter på noget af det der ? Jeg er fatsvag .. ! Og bliver forvirret ..

Aner ikke hvad jeg skal lave og how ! 

Tror måske jeg har på den med chokolade, fløde og pistace men ellers google jeg bare og prøver mig frem.. Kan godt li bare og gå og hygge med det og finde på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.