Konfekt - har du nogle gode ideer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

Muffin_girl

Månsson skriver:

Odense marcipans hjemmesidde er der mange opskrifter på og de der sprøjtepose nogle hedder kransekage toppe

Det vil jeg prøve.. Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

Muffin_girl

grinny skriver:

Føtex er langt væk fra mig  Men det må kunne købes i kvickly 

Ja da ! De skal gerne være usaltede efter min mening .. 

Anmeld

29. november 2012

L&V

AalborgPigen skriver:

Dit lød bare så godt ! Så det tænkte jeg at jeg ville hapse ..

Skal se hva jeg kan finde søde. Skal lave det her på lørdag så der kan jeg finde opskrifter er det ok. Har nemlig monster lang dag imorgen og kvalme til over begge øre

Anmeld

29. november 2012

o1Mutte

grinny skriver:

Jo det er lige præcis dem  Og så drysset med kokos, tænkte egentlig på om man kan farve kokos med grøn frugtfarve?

Vi plejer at lave dem over nogle dage for til sidst klatter man bare noget sammen og det gider jeg heller ikke

Du kan godt farve kokos med frugtfarve Det er nemmest (syntes jeg) at hælde kokos i en frysepose og så lidt frugtfarve og blande/ryste posen

Anmeld

29. november 2012

MomInTheMaking

AalborgPigen skriver:

Jeg mangler opskrifter på konfekt !  

Hvad er din ynglings ? Eller noget du altid laver ?  

Jeg plejer at lave en masse forskelligt, men en vinder herhjemme er klementiner dyppet i mørk chokolade.

Ellers er cornflakes, müsli, rice crispies overtrukket med chokolade/nougat virkelig lækkert.

Anmeld

29. november 2012

grinny

o1Mutte skriver:

Du kan godt farve kokos med frugtfarve Det er nemmest (syntes jeg) at hælde kokos i en frysepose og så lidt frugtfarve og blande/ryste posen

Det må afprøves, tak 

Anmeld

29. november 2012

grinny

AalborgPigen skriver:

Ja da ! De skal gerne være usaltede efter min mening .. 

Hvis de skal bruges til marcipan vil jeg også helst have dem usaltet, men normalt kan jeg godt lide de saltede

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

Månsson skriver:

Skal se hva jeg kan finde søde. Skal lave det her på lørdag så der kan jeg finde opskrifter er det ok. Har nemlig monster lang dag imorgen og kvalme til over begge øre

Jeg skal først bruge det søndag. Så det er okay  

Hvorfor har du kvalme? 

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

Mom In The Making skriver:

Jeg plejer at lave en masse forskelligt, men en vinder herhjemme er klementiner dyppet i mørk chokolade.

Ellers er cornflakes, müsli, rice crispies overtrukket med chokolade/nougat virkelig lækkert.

Altså friske clemetiner dyppet i chokolade eller hvordan ?

Anmeld

29. november 2012

Fenja09

Opskrift på nougattoppe og marcipanbomber?

Ja jeg så godt den i tv.. de ser jo skide godt ud

Ja, det værste er næsten at jeg aldrig spiser det jeg laver, for er ikke særlig vild med det - men synes det hygger og kæresten elsker det

Nougattoppe:

200 g nougat, smeltet

70 g usaltet pistacier

70 g tørrede tranebær

70 g tørrede abrikoser

Hak pistacier, tranebær og abrikoser groft. Hæld størstedelen af dem i den smeltede nougat. Fordel blandingen på et bagepapir i høje cirkler - ca 3 cm i diameter. Drys resten af de hakkede, tørrede frugter og nødder på toppen. Lad nougaten sætte sig helt inden de spises.

Marcipanbomber:

(ca. 25 stk)

175 g chokolade

2 spsk mælk

1 æggeblomme

30 g smør

200 g marcipan

Pynt: 75 g malede mandler

Smelt chokoladen med mælken over vandbad. Tag den af varmen. Rør æggeblommer og smør i. Rør til det er ensartet. Tilsæt marcipanen, skåret i mindre stykker og rør til det bliver en ensartet masse. Sæt massen i køleskab i ca. to timer. Form massen til kugler på størrelse med valnødder og rul dem i de malede mandler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.