Konfekt - har du nogle gode ideer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

GitteC78

Vi plejer at lave marcipan kugler med nougat eller hasselnød i, og dypper marcipan kuglen i smeltet chokolade (hvid eller mørk chokolade).

Eller rul marcipan til en kugle, og sæt en mandel (uden skind) i og dypper i chokolade.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

Fenja09

Jeg plejer at lave det helt traditionelle konfekt med marcipan, nougat, kokos, nødder og smeltet chokolade. I år har vi lavet "juletræer", en opskrift kæresten så i fjernsynet og som er nem at efterligne.

Juletræer:

Læg marcipan og nougat sammen (i lag), skær hver enkelt til en trekant, dyp i smeltet chokolade og rul i kokos.

Derudover skal jeg lave nougattoppe, kokosbarer, glaserede æbler (måske ikke konfekt, men lækkert), marcipanbomber, og den klassiske - havregrynskugler.

/Fenja

Anmeld

29. november 2012

mariesmavse92

Prøv at gå ind på Odense Marcipans hjemmeside, de har nogle gode forslag

Anmeld

29. november 2012

L&V

Odense marcipans hjemmesidde er der mange opskrifter på og de der sprøjtepose nogle hedder kransekage toppe

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

grinny skriver:

Ahhs selvfølgelig, pistacienødder. Det kan godt være det andet bare bliver en tyk dej af kokos 

Det tror jeg i hvert fald ! Man kan i føtex købe en pose til en 20´er mener jeg

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

Månsson skriver:

Tror måske jeg har på den med chokolade, fløde og pistace men ellers google jeg bare og prøver mig frem.. Kan godt li bare og gå og hygge med det og finde på.

Dit lød bare så godt ! Så det tænkte jeg at jeg ville hapse ..

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

GitteC78 skriver:

Vi plejer at lave marcipan kugler med nougat eller hasselnød i, og dypper marcipan kuglen i smeltet chokolade (hvid eller mørk chokolade).

Eller rul marcipan til en kugle, og sæt en mandel (uden skind) i og dypper i chokolade.

Uhm det lyder også dejligt nemt men godt !

Anmeld

29. november 2012

grinny

AalborgPigen skriver:

Det tror jeg i hvert fald ! Man kan i føtex købe en pose til en 20´er mener jeg

Føtex er langt væk fra mig  Men det må kunne købes i kvickly 

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

Fenja09 skriver:

Jeg plejer at lave det helt traditionelle konfekt med marcipan, nougat, kokos, nødder og smeltet chokolade. I år har vi lavet "juletræer", en opskrift kæresten så i fjernsynet og som er nem at efterligne.

Juletræer:

Læg marcipan og nougat sammen (i lag), skær hver enkelt til en trekant, dyp i smeltet chokolade og rul i kokos.

Derudover skal jeg lave nougattoppe, kokosbarer, glaserede æbler (måske ikke konfekt, men lækkert), marcipanbomber, og den klassiske - havregrynskugler.

/Fenja

Opskrift på nougattoppe og marcipanbomber?

Ja jeg så godt den i tv.. de ser jo skide godt ud

Anmeld

29. november 2012

Muffin_girl

mariesmavse92 skriver:

Prøv at gå ind på Odense Marcipans hjemmeside, de har nogle gode forslag

Det vil jeg prøve.. Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.