Manden vil til Tyskland nytårsaften - uden mig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg kan ikke se at der er noget problem i forhold til jeres søn. Som du selv skriver - den dag er jo bare en hvilken som helst dag for ham.

Hmm... Jeg synes at det må komme an på hvor meget det betyder for dig at I er sammen den dag. Det virker fair at sende ham afsted med gutterne, det virker også fair at holde nytår sammen.

For mig personligt ville det dreje sig om praktikaliteter. Hvor længe kan bedsterne have sønnen næste dag (jeg går ud fra at du ikke ammer hvis de kan tage ham en hel nat)? Når du at blive udhvilket og ikke have tømmermænd inden du skal hente ham igen? Hvornår er manden hjemme fra Hamburg?

Jeg ville ingen problemer have med at min mand fejrede nytår med nogle venner og jeg festede med mine veninder.

Du har ret. Må nok heller lige sætte mig ned og snakke med ham om alle de ting og ligeledes mine forældre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Men det ville jo ikke ændre noget, om din kæreste var til stede eller ej..?

Og hvis de selv har tilbudt at være barnepiger, har de også sagt ja til risikoen for, at den lille ikke gider sove og vil underholdes hele natten.. Det kan man jo aldrig gradere sig imod.. (:

Nej det har du ret i. I forvejen synes de bare at han går meget i byen og altid er træt når vi bliver inviteret til dem, så han er aldrig med mere. Så de er begyndt at se sig lidt surt på ham..

Anmeld

26. november 2012

M (:

Anonym skriver:

Nej det har du ret i. I forvejen synes de bare at han går meget i byen og altid er træt når vi bliver inviteret til dem, så han er aldrig med mere. Så de er begyndt at se sig lidt surt på ham..

Men er det dit eller deres problem? Nogengange må man bare lade sine forældre tænke sit - og det er da synd, hvis din mand skal blive hjemme, bare fordi dine forældre ikke under ham den bytur (og det ville nok desuden heller ikke være specielt gavnligt for deres forhold!).. 

Anmeld

26. november 2012

Nadia&Daniel

Eliza skriver:

Du siger selv at nytårs aften er li som alle andre for jeres søn. Så om han ik ser ham li netop den dag er vel ik det der skal være afgørende ?? 

Jeg ville gi min man "lov"  Men her betyder nytår heller ik der store. 

Samme her.. Dog tror jeg min svigerforældre vil undre sig over at Deres søn skulle noget med drengene den aften.. Men jeg ser det som en alm. hyggelig aften..

Anmeld

26. november 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Men er det dit eller deres problem? Nogengange må man bare lade sine forældre tænke sit - og det er da synd, hvis din mand skal blive hjemme, bare fordi dine forældre ikke under ham den bytur (og det ville nok desuden heller ikke være specielt gavnligt for deres forhold!).. 

Ja, jeg må vist lade være med at tænke på dem - frem for os og vores forhold. Tak for dine svar 

Anmeld

26. november 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Sagen er den, at min mand og jeg har holdt nytår sammen hvert år i 5 år nu. Nu har vi så fået en søn og til nytår er han 10 måneder. (Han skal bare tidligt i seng og den dag for ham, kunne være hvilken som helst dag) 

Mine forældre har sagt at de gerne ville tage ham, senere på aftenen, så vi kunne få lov til at gå i byen, som vi ikke har været i mange år. Nu spørger min mand mig så igår, om han må tage til HAMBURG! han er blevet inviteret med af en masse gutter og så kunne jeg være sammen med mine veninder. 

Men hvad med vores søn? så ser han slet ikke ham hele dagen. Jeg har lyst til at være sammen med vores søn nytårsaften og så smutte når han sover. 

Ville i give jeres mand lov, hvis det var dig der stod i den situation? 

Hmm.... ja hvis han vil det, så må han jo det. Du har vel ikke tænkt dig at sige at han ikke må? Eller? Men kan godt forstår du synes det er ærgerligt med nytårs middagen. Kunne i ikke holde en middag aftenen inden han tager med gutterne i stedet for? Og så kunne du evt huske ham på at når knægten bliver ældre og vil holde nytår med sin mor OG FAR, så kan han altså ikke lige stikke til Hamburg. Tror det er hvad jeg ville have sagt :-)

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

Jeg ville være lidt ærgelig over at være uden min kæreste nytårsaften, men tror måske det er fordi jeg, inden vi mødte hinanden, ikke havde en kæreste nytårsaften i 7 år og følte mig lidt udenfor når alle havde en at kysse på kl. 12

Men hvis du skal hygge med veninder, så er det jo ikke noget problem..

Der var snak om, at min kæreste skulle til Norge i år, det bliver så ikke til noget, da to af drengene ikke lige havde kalkuleret med, at deres kærester har termin henholdsvis den 7/12 og 9/1 men var de taget afsted, så var min kæreste taget med!

Jeg synes du skal sige til ham, at hvis han gerne vil afsted, så er det fint, men så må han stramme sig lidt an, når l ellers har aftaler med mine forældre, hvis det er årsagen til at du ikke vil lade ham tage afsted!

Som du selv skriver er din søn ligeglad med nytåret

Og dine forældre vil vel lige så gerne passe ham om l skal være sammen eller hver for sig

Ellers læg det op som at du har lyst til at holde nytår med veninderne og l derfor har aftalt at dele jer op i år...så sætter du ikke kæresten i dårligt lyst

Anmeld

26. november 2012

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Hmm.... ja hvis han vil det, så må han jo det. Du har vel ikke tænkt dig at sige at han ikke må? Eller? Men kan godt forstår du synes det er ærgerligt med nytårs middagen. Kunne i ikke holde en middag aftenen inden han tager med gutterne i stedet for? Og så kunne du evt huske ham på at når knægten bliver ældre og vil holde nytår med sin mor OG FAR, så kan han altså ikke lige stikke til Hamburg. Tror det er hvad jeg ville have sagt :-)

Jeg kunne ikke finde på at sige - DET MÅ DU IKKE. Men kunne finde på at sige at det synes jeg godt nok var ægerligt, at han ikke har lyst til at holde nytår med os. Hvis jeg sagde sådan, jamen så blev han helt sikkert hjemme, det er jeg slet ikke i tvivl om. Men jeg har det sådan, hvis han har lyst til mere, at holde nytår med dem, ind hans familie, jamen så er det jo det han må gøre. Men så vil jeg også fortælle ham, at det er nok sidste år at det bliver sådan, da vores søn til næste år, så næsten er 2 år. 

Anmeld

26. november 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg ville være lidt ærgelig over at være uden min kæreste nytårsaften, men tror måske det er fordi jeg, inden vi mødte hinanden, ikke havde en kæreste nytårsaften i 7 år og følte mig lidt udenfor når alle havde en at kysse på kl. 12

Men hvis du skal hygge med veninder, så er det jo ikke noget problem..

Der var snak om, at min kæreste skulle til Norge i år, det bliver så ikke til noget, da to af drengene ikke lige havde kalkuleret med, at deres kærester har termin henholdsvis den 7/12 og 9/1 men var de taget afsted, så var min kæreste taget med!

Jeg synes du skal sige til ham, at hvis han gerne vil afsted, så er det fint, men så må han stramme sig lidt an, når l ellers har aftaler med mine forældre, hvis det er årsagen til at du ikke vil lade ham tage afsted!

Som du selv skriver er din søn ligeglad med nytåret

Og dine forældre vil vel lige så gerne passe ham om l skal være sammen eller hver for sig

Ellers læg det op som at du har lyst til at holde nytår med veninderne og l derfor har aftalt at dele jer op i år...så sætter du ikke kæresten i dårligt lyst

Det var virkelig en god ide! Tror jeg vil fortælle ham, at hvis han rigtig gerne vil, så må han tage afsted, men så vil jeg også at han i fremtiden, overholder andre aftaler med min familie. (Han har ingen familie, måske derfor det kan være svært til tider) 

Tak for dit forslag 

Anmeld

26. november 2012

M (:

Anonym skriver:

Ja, jeg må vist lade være med at tænke på dem - frem for os og vores forhold. Tak for dine svar 

Held og lykke med beslutningen (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.