21 søndag.. abort kontra tvangsfjernelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2012

M (:

Mor til elias og en lille ny til juni:) skriver:

SÅ måske de vudere hun er klar til et barn

Jamen, de opfordrede jo kraftigt til abort alligevel? Hvordan kan de vide, at hun ikke egner sig til at være mor? Hun får jo ikke en gang lov at forsøge!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

bøllen

Amanda Stage skriver:

Fuldstændig enig! Det kan godt være kvinderne havde problemer, men man skal som socialrådgiver ALDRIG true med enten tvangsfjernelse eller abort! Jeg er dybt forarget over at det foregår i et samfund hvor vi har god mulighed for at hjælpe de svage og nej børn er ikke legetøj men det er abort og tvangsfjernelse såsandelig heller ikke! Desuden kan jeg ikke forstå at man kan sidde og sige til en 17-årig som aldrig har været mor før, at hun ikke er i stand til det? Hvordan kan man vide det, bare fordi hun kommer fra et socialt belastet miljø?

Så enig ...

min bror og hans kæreste fik den besked. De er idag forældre til den skønneste lille pige og klarer det til UG +++++ 

kan slet ikke forstå en sagsbehandler kan sige sådan en besked alene på baggrund af forhistorie.

Anmeld

25. november 2012

Christina :-)

M (: skriver:

Jamen, de opfordrede jo kraftigt til abort alligevel? Hvordan kan de vide, at hun ikke egner sig til at være mor? Hun får jo ikke en gang lov at forsøge!

Det kommer altså meget an på hvem man har som sagsbehandlerne meget!! Nu havede jeg en mega go en men har også haft en jeg ved hvis det var imens jeg skulle ha sønnen så hun taget ham på stedet!

Anmeld

25. november 2012

bøllen

Jeg synes, at det mest skræmmende i sagen er, at sagsrådgiverne i de omtalte kommuner kun har opfordret til abort, men tilsyneladende ikke har rådgivet kvinderne om, hvordan de kunne forbedre deres situation og evt. få en revurdering. 

Jeg synes ikke, at det er okay at sige abort eller tvangsfjernelse - kvinderne har, efter min mening, ikke noget reelt valg, hvis det stilles sådan op. 

Det er skræmmende men sagsbehandlerne stiller det sådan op 

Anmeld

25. november 2012

M (:

Amanda Stage skriver:

Fuldstændig enig! Det kan godt være kvinderne havde problemer, men man skal som socialrådgiver ALDRIG true med enten tvangsfjernelse eller abort! Jeg er dybt forarget over at det foregår i et samfund hvor vi har god mulighed for at hjælpe de svage og nej børn er ikke legetøj men det er abort og tvangsfjernelse såsandelig heller ikke! Desuden kan jeg ikke forstå at man kan sidde og sige til en 17-årig som aldrig har været mor før, at hun ikke er i stand til det? Hvordan kan man vide det, bare fordi hun kommer fra et socialt belastet miljø?

Jeg synes også det er forargeligt, og jeg synes bestemt ikke det hører hjemme nogen steder! Jeg synes i stedet de burde oplyse kvinderne om de muligheder, der er for hjælp, og give dem en chance! Bare fordi man er ung og har en uheldig forhistorie betyder det ikke, at man 100% sikkert er ude af stand til at varetage et barn!

Hvis den samme kvinde var blevet gravid som 32-årig, så havde de garanteret rådgivet hende anderledes - og hvem siger, at man bliver en bedre mor af at være ældre? 

Anmeld

25. november 2012

Amanda Stage

Jeg var også 17 med sønnen og sådan er det jeg spurgte dem flere gange er det på grund af mine papir i står med i hånden og hun kiggede på mig og Sage ja sådan er det man bliver frustert ja!

Jeg var også kun 18 år, men kommunen var heldigvis ikke indblandet og de skulle også lige vove! Hold da op hvor var jeg blevet tosset hvis de havde sagt jeg skulle have en abort, bare fordi jeg er ung! Vi unge mødre glæder os da ligeså meget til at blive forældre som alle andre! MEN fordomme og emsige/uvidende socialrådigvere/borgere kan da i dén grad ødelægge det for langt de fleste, især dem med få ressourcer. 

Anmeld

25. november 2012

Christina :-)

Amanda Stage skriver:

Jeg var også kun 18 år, men kommunen var heldigvis ikke indblandet og de skulle også lige vove! Hold da op hvor var jeg blevet tosset hvis de havde sagt jeg skulle have en abort, bare fordi jeg er ung! Vi unge mødre glæder os da ligeså meget til at blive forældre som alle andre! MEN fordomme og emsige/uvidende socialrådigvere/borgere kan da i dén grad ødelægge det for langt de fleste, især dem med få ressourcer. 

Jeg valgte og bide vreden i mig og få den ud på andre måder jeg frukusetede bare på og få min søn med hjem

Anmeld

25. november 2012

M (:

Det kommer altså meget an på hvem man har som sagsbehandlerne meget!! Nu havede jeg en mega go en men har også haft en jeg ved hvis det var imens jeg skulle ha sønnen så hun taget ham på stedet!

Jeg er ikke helt sikker på, hvad vi er uenige om? 

Anmeld

25. november 2012

Amanda Stage

Jeg synes også det er forargeligt, og jeg synes bestemt ikke det hører hjemme nogen steder! Jeg synes i stedet de burde oplyse kvinderne om de muligheder, der er for hjælp, og give dem en chance! Bare fordi man er ung og har en uheldig forhistorie betyder det ikke, at man 100% sikkert er ude af stand til at varetage et barn!

Hvis den samme kvinde var blevet gravid som 32-årig, så havde de garanteret rådgivet hende anderledes - og hvem siger, at man bliver en bedre mor af at være ældre? 

Det er lige præcist dér problemet ligger! Se bare hvor "gamle" forældrene i Brønderslev-sagen var, før de fik børn, og de blev ikke straffet pga. deres alder. Kan det virkelig passe at bare fordi man har nået en alder, som er acceptabel i vores samfund, så skal kommunen ikke længere blande sig eller i hvert fald lade som ingenting, for de skal jo spare. Men en 17-årig hvor de slet ikke aner hvor god en mor hun ville blive, hende truer de! Jeg er faktisk i chok.

Anmeld

25. november 2012

M (:

bøllen skriver:

Det er skræmmende men sagsbehandlerne stiller det sådan op 

Jeg synes det er meget skræmmende. 

Har selv en søster, som har valgt at blive steriliseret, fordi hun godt ved, at hun ikke kan tage sig af et barn, og ikke vil havne i en situation, hvor hun skal vælge mellem abort eller tvangsfjernelse/bortadoption. MEN ikke alle har den indsigt, og der er jo også sommetider nogen, der bryder normen/mønsteret og bliver rigtig gode forældre trods alle odds! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.