Amanda Stage skriver:
Fuldstændig enig! Det kan godt være kvinderne havde problemer, men man skal som socialrådgiver ALDRIG true med enten tvangsfjernelse eller abort! Jeg er dybt forarget over at det foregår i et samfund hvor vi har god mulighed for at hjælpe de svage og nej børn er ikke legetøj men det er abort og tvangsfjernelse såsandelig heller ikke! Desuden kan jeg ikke forstå at man kan sidde og sige til en 17-årig som aldrig har været mor før, at hun ikke er i stand til det? Hvordan kan man vide det, bare fordi hun kommer fra et socialt belastet miljø?
Jeg synes også det er forargeligt, og jeg synes bestemt ikke det hører hjemme nogen steder! Jeg synes i stedet de burde oplyse kvinderne om de muligheder, der er for hjælp, og give dem en chance! Bare fordi man er ung og har en uheldig forhistorie betyder det ikke, at man 100% sikkert er ude af stand til at varetage et barn!
Hvis den samme kvinde var blevet gravid som 32-årig, så havde de garanteret rådgivet hende anderledes - og hvem siger, at man bliver en bedre mor af at være ældre?
Anmeld