Danske kvinder føder færre børn, chok!! :o

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2012

Giraffen

Gardenia skriver:

Jeg synes det er fint. Vi er alt, alt for mange til at kloden kan forsørge os og det fortæller mig at vi som kvinder finder mere og mere ud af vi har egen magt over livet og mænd lærer at børn er også et tilvalg de kan råde over.

Fordelene for mig er utallige. Overbefolkning er bare et af problemerne der kan løses og derigennem også fattigdomsproblemer i andre dele af Verden.

På det rent personlige plan, så elsker jeg at der ikke bliver gloet underligt på mig fordi jeg kun her 1 barn i en alder af start 30-erne, min mormor havde kun 2 børn og alle naboerne hviskede om at hun sikkert var ufrugtbar og min morfar sikkert havde en rigtigt familie et andet sted. Jeg ville blive vanvittig hvis min primære opgave i livet var at poppe unger ud

det er lidt skruen uden ende, men problemet med for få børn fra resourcestærke dele af verden er, at der så bliver færre til at bære byrden for de ældre + svage i resten af verden, som der kommer flere og flere af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

Gardenia

Månsson skriver:

Joh men på et eller andet tidspunkt kan der da ikke blive ved med at være danskere hvis kurven fortsætter som den gør nu.. Det er en fremtid der er noget langt fremme men derfor er det jo ikke utænkelig.. Vil da i grunden os håbe at du tænker at vi skal være mere end en mil på jorden ellers er det da et ekstrem mandefald der skal til..

Jeg synes jo det er et underligt begreb, "danskere", "tyskere", "palæstinenser". Vi er mennesker og vi er altså i den her suppedas sammen, noget af det absolut dummeste vi nogensinde har fundet på som samlet flok; er landegrænser. For der stoppede vi med at se på det store hele og startede at se indad. Og du er med i hylekoret - burde vi ikke bekymre os mere om overbefolkning og en klode der i den grad har kapaciteten til at få os udryddet på meget kort tid, end om der findes danskere om X antal år?

Jo, jeg mener vi burde kun være det antal som kan forsørges. Som det ser ud nu er der millioner der må leve med 1-barns-politik, leve for under 5 kr om dagen, uden uddannelse, fremtid eller nogen form for håb. Det vi har nu er på ingen måde en succes.

Ekstremt mandefald? Jae, eller at vi begyndte at se realistisk på vores muligheder. Og Starwars er ikke en gangbar strategi - i min ydmyge mening

Anmeld

25. november 2012

Gardenia

Giraffen skriver:

det er lidt skruen uden ende, men problemet med for få børn fra resourcestærke dele af verden er, at der så bliver færre til at bære byrden for de ældre + svage i resten af verden, som der kommer flere og flere af...

Ja og det vil skabe vild panik indtil vi får fundet på en løsning der også løser det problem. Og siden vi endnu ikke har opfundet robotter eller kloner så er den mest åbenlyse mulgihed at få transporteret så mange som muligt ind i stillinger der står åbne.

Jeg er klar over jeg laver det meget mere simpelt end det vil være faktisk, jeg er bare ikke så panisk ved tanken om mindre generationer, jeg nægter at hoppe med på bølgen - når mennesket har overlevet flere tusinde år på kloden, så løser vi nok også det her.

Jeg synes bare ikke løsningen er at vi laver flere og flere.

Anmeld

25. november 2012

L&V

Gardenia skriver:

Jeg synes jo det er et underligt begreb, "danskere", "tyskere", "palæstinenser". Vi er mennesker og vi er altså i den her suppedas sammen, noget af det absolut dummeste vi nogensinde har fundet på som samlet flok; er landegrænser. For der stoppede vi med at se på det store hele og startede at se indad. Og du er med i hylekoret - burde vi ikke bekymre os mere om overbefolkning og en klode der i den grad har kapaciteten til at få os udryddet på meget kort tid, end om der findes danskere om X antal år?

Jo, jeg mener vi burde kun være det antal som kan forsørges. Som det ser ud nu er der millioner der må leve med 1-barns-politik, leve for under 5 kr om dagen, uden uddannelse, fremtid eller nogen form for håb. Det vi har nu er på ingen måde en succes.

Ekstremt mandefald? Jae, eller at vi begyndte at se realistisk på vores muligheder. Og Starwars er ikke en gangbar strategi - i min ydmyge mening

Kald det et hylekor hvis du vil men ja jeg er dansker og syntes godt om det danske samfund og de danske værdier og dem vil jeg da kæmpe for at bevare..

Men så gætter jeg på du har taget en for "holdet" og valgt ikke at formere dig så du ik yder til overbefolkningen..

Hvor er det lige vi kan se i vores samfund at kloden er ved at kapitulere og at der kun er plads til 1 million mennesker?? Hvordan vil du nå dertil?? Ska vi bare udpege nogle som må få børn også må resten ikke??

Anmeld

25. november 2012

Giraffen

Gardenia skriver:

Ja og det vil skabe vild panik indtil vi får fundet på en løsning der også løser det problem. Og siden vi endnu ikke har opfundet robotter eller kloner så er den mest åbenlyse mulgihed at få transporteret så mange som muligt ind i stillinger der står åbne.

Jeg er klar over jeg laver det meget mere simpelt end det vil være faktisk, jeg er bare ikke så panisk ved tanken om mindre generationer, jeg nægter at hoppe med på bølgen - når mennesket har overlevet flere tusinde år på kloden, så løser vi nok også det her.

Jeg synes bare ikke løsningen er at vi laver flere og flere.

den mest kontroversielle, uempatiske, men logiske løsning, ville være at de resourcesvage lavede færre børn og de resourcestærke lavede flere børn (end de gør nu) - fakta er nok bare desværre at tallene er lige omvendte

Men ja - en masse robotter ville være en go løsning

Anmeld

26. november 2012

Gardenia

Månsson skriver:

Kald det et hylekor hvis du vil men ja jeg er dansker og syntes godt om det danske samfund og de danske værdier og dem vil jeg da kæmpe for at bevare..

Men så gætter jeg på du har taget en for "holdet" og valgt ikke at formere dig så du ik yder til overbefolkningen..

Hvor er det lige vi kan se i vores samfund at kloden er ved at kapitulere og at der kun er plads til 1 million mennesker?? Hvordan vil du nå dertil?? Ska vi bare udpege nogle som må få børn også må resten ikke??

Må jeg gætte, du stemmer DF?

I min Verden er "danske værdier" ikke så langt fra "Iranske værdier" - vi sætter allesammen pris på familie, ro, tryghed, uddannelse, en legeplads til ungerne, et otium til mormor, nok penge til at betale regninger, holde en lille fest, rejse lidt... Resten - det du sikkert omtaler som "danske værdier" - er i mine ører bare støj. Ligegyldigt støj på linjen der igen tager fokus fra vores ægte problem: At vi er for mange.

Njah, nu tog vores dreng jo røven på mig, masterplanen var at jeg ikke skulle have børn, men da jeg så var 14 uger henne Januar 2010 så livet jo radikalt anderledes ud. Jeg er ikke sikker på jeg skal have en til, men omvendt, så skulle jeg jo heller ikke have ham jeg har nu

Jeg taler altså ikke om offentlig aflivning på det lokale torv. Der tales her om især de absolut fattigste dele af kloden der ville have godt af vi der har mere end vi kan bære, begyndte at dele lidt ud. Af velstand, muligheder og vores "områder" hvis det er det der skal til. Det kan ikke være andet end simpel matematik...

Anmeld

26. november 2012

Lulle25

Den er vist ikke myntet på mig den der.

Men har flere veninder oppe i 30érne der ikke har fået børn endnu. Det er ikke altid det økonomiske der spiller ind, vil jeg bare lige sige. Jeg synes flere og flere mennesker bliver mere egoistiske, flere af dem jeg kender kan slet ikke forestille sig, der skal komme en og bestemme over deres hverdag, og ødelægge deres søvn. Jeg går faktisk i klasse med en fyr på 33 der er sterelliseret, fordi han ikke vil have børn. Så det er selvfølgelig ikke kun kvindernes skyld.

Og så er der selvfølgelig det økonomiske problem. Vi bruger rigtig mange penge på at leve, samtidig skal vi jo betale et kæmpe skattebeløb både pga lønnen og ejendomsskatter osv. Selvfølgelig går vores børn i dk gratis i skole, gratis lægehjælp og sygehushjælp, div. tilskud til arb.løse og kontanthjælpsmodtagere, så i princippet skal vi ikke brokke os, men menneskesynet er der jo, når jeg søger arbejde og har 4 børn, er der jo rigtig mange der tænker sygefravær pga børnene. Min mand selv som er selvstændig har dog ansat flere kvinder med 3 børn, men som han siger, havde han nok ikke ansat dem hvis han ikke selv havde mange børn ( det ved man jo aldrig) der bliver bare set hårdt på os med børn, fordi det kan give en masse dårlige løsninger, både at vi ikke kan være ligeså effektive hvis vores børn er syge og de skal jo på samme tid betale løn til os...

Anmeld

26. november 2012

Miin'Baby'Mus

Lulle25 skriver:

Den er vist ikke myntet på mig den der.

Men har flere veninder oppe i 30érne der ikke har fået børn endnu. Det er ikke altid det økonomiske der spiller ind, vil jeg bare lige sige. Jeg synes flere og flere mennesker bliver mere egoistiske, flere af dem jeg kender kan slet ikke forestille sig, der skal komme en og bestemme over deres hverdag, og ødelægge deres søvn. Jeg går faktisk i klasse med en fyr på 33 der er sterelliseret, fordi han ikke vil have børn. Så det er selvfølgelig ikke kun kvindernes skyld.

Og så er der selvfølgelig det økonomiske problem. Vi bruger rigtig mange penge på at leve, samtidig skal vi jo betale et kæmpe skattebeløb både pga lønnen og ejendomsskatter osv. Selvfølgelig går vores børn i dk gratis i skole, gratis lægehjælp og sygehushjælp, div. tilskud til arb.løse og kontanthjælpsmodtagere, så i princippet skal vi ikke brokke os, men menneskesynet er der jo, når jeg søger arbejde og har 4 børn, er der jo rigtig mange der tænker sygefravær pga børnene. Min mand selv som er selvstændig har dog ansat flere kvinder med 3 børn, men som han siger, havde han nok ikke ansat dem hvis han ikke selv havde mange børn ( det ved man jo aldrig) der bliver bare set hårdt på os med børn, fordi det kan give en masse dårlige løsninger, både at vi ikke kan være ligeså effektive hvis vores børn er syge og de skal jo på samme tid betale løn til os...

Nu er der faktisk lavet en undersøgelse der viser at priserne er steget voldsomt i forhold til lønningerne - de 2 ting følges ikke ad. Så selvom vi betaler vores del i skat og får en masse gratis ydelser, så er tingene bare ikke som de var før 2008 - før 2008 var det meget nemmere at få tingene til at kører uden at skulle vende hver en 25øre og derfor også nemmere at se anerledes på hverdagen med børn og uddannelse 

Anmeld

26. november 2012

modesty

Gardenia skriver:

Må jeg gætte, du stemmer DF?

I min Verden er "danske værdier" ikke så langt fra "Iranske værdier" - vi sætter allesammen pris på familie, ro, tryghed, uddannelse, en legeplads til ungerne, et otium til mormor, nok penge til at betale regninger, holde en lille fest, rejse lidt... Resten - det du sikkert omtaler som "danske værdier" - er i mine ører bare støj. Ligegyldigt støj på linjen der igen tager fokus fra vores ægte problem: At vi er for mange.

Njah, nu tog vores dreng jo røven på mig, masterplanen var at jeg ikke skulle have børn, men da jeg så var 14 uger henne Januar 2010 så livet jo radikalt anderledes ud. Jeg er ikke sikker på jeg skal have en til, men omvendt, så skulle jeg jo heller ikke have ham jeg har nu

Jeg taler altså ikke om offentlig aflivning på det lokale torv. Der tales her om især de absolut fattigste dele af kloden der ville have godt af vi der har mere end vi kan bære, begyndte at dele lidt ud. Af velstand, muligheder og vores "områder" hvis det er det der skal til. Det kan ikke være andet end simpel matematik...

Rent værdimæssigt er jeg fuldstændig enig med dig.

Men de problemer du taler om, er så massive og uoverskuelige at det simpelten ikke er muligt at løse dem. I hvert fald er det ikke noget der kommer til at ske i hverken vores børns eller vores børnebørns levetid. Og sikkert heller ikke vores oldebørns.

Afrika er det største problem, og det kontinent er så gennemkorrumperet og inkompetent at der intet lys er for enden af tunnellen. Andre steder i Asien, mellemøsten og Sydamerika er også ramt hårdt, men der er i det mindste en form for overklasse der er nogenlunde oplyst, så der er noget at stræbe efter. Selvom fattigdommen med dertilhørende manglende uddannelse i et land som f.eks Indien jo er helt ekstrem.

Det kommer jo ikke til at løse nogle problemer at al deres brugbare arbejdskraft flytter til vesten - tværtimod. Det vil være en løsning for os, men ikke for verden som helhed. Løsningen er at de stærke kræfter bliver i landene og ændrer tingene indefra. For det kommer ikke til at ske via u-lands hjælp og den vestlige verdens goodwill, det har det sidste halve århundrede jo bevist. 

Jeg siger ikke at man bare skal give op. Men det er helt urealistisk at tro at der kommer til at være lidt panik og så retter situationen op på sig selv efter noget tid. Problemerne er alt, alt for store til at de kan løses på den måde. 

Anmeld

26. november 2012

Savannah

LilleNyPåVej skriver:

Joo, men som artiklen siger så kommer der jo flere indvandrere til Danmark end der kommer danskere til - det ender med at vi er en døende "race"  og så er det jo lige meget om jorden er overbefolket eller ej (og jeg har intet imod indvandrere - hvis nogen skulle misforstå det)

Jeg kan sagtens se hvad du mener og selvfølgelig skal der være flest danskere i Danmark. (og har heller intet imod indvanderer og flygtninge)
Men igen, vi er ALT for mange mennesker på jorden og det mener jeg er en langt større problemstilling, end at opretholde vores race.
I værste fald ender det jo med at der ingen ressourcer er tilbage, så er det jo ligemeget om der er danskere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.