Danske kvinder føder færre børn, chok!! :o

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2012

Nadia&Daniel

Gardenia skriver:

Hvad mener du med det?

Tror du skal lede rigtigt længe efter lande der bar børnechecks, pasningstilskud, friplads-muligheder, fri tandpleje etc... Hvis ikke det er et samfund er er indstillet på børnefamilier, hvad er det så?

Tja det er også fint nok - man vist vi ikke havde haft hjælp i form af bedsteforældre, så havde vi ikke mulighed for vores jobs (som er alm. butiksjobs) For vores datter på 2 år kan jo ikke være alene hjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

L&V

Gardenia skriver:

Jeg synes det er fint. Vi er alt, alt for mange til at kloden kan forsørge os og det fortæller mig at vi som kvinder finder mere og mere ud af vi har egen magt over livet og mænd lærer at børn er også et tilvalg de kan råde over.

Fordelene for mig er utallige. Overbefolkning er bare et af problemerne der kan løses og derigennem også fattigdomsproblemer i andre dele af Verden.

På det rent personlige plan, så elsker jeg at der ikke bliver gloet underligt på mig fordi jeg kun her 1 barn i en alder af start 30-erne, min mormor havde kun 2 børn og alle naboerne hviskede om at hun sikkert var ufrugtbar og min morfar sikkert havde en rigtigt familie et andet sted. Jeg ville blive vanvittig hvis min primære opgave i livet var at poppe unger ud

Men derfor behøver det danske samfund vel ikke lige så stille svinde hen.. Det var da bedre at der blev taget hånd om de lande hvor det var et reelt problem

Anmeld

25. november 2012

baby012

Månsson skriver:

Men derfor behøver det danske samfund vel ikke lige så stille svinde hen.. Det var da bedre at der blev taget hånd om de lande hvor det var et reelt problem

Anmeld

25. november 2012

Gardenia

Månsson skriver:

Nej, det er jo netop tanken, at når vi i det rige vesten får brug for kvalificeret arbejdskraft vil det have en positiv effekt på den fattige del...

Skrækscenariet med at vi vil svinde hen for til sidst at uddø er i min Verden hentet lidt i en fantasi. Vi henter bare arbejdskraft fra andre steder på kloden, som vi har gjort før.

Og vil det så ende ud i at menneskeheden er koncentreret på ganske få steder og resten er vild natur, ser jeg heller ikke noget skidt i det. Kloden kan producere føde til 1 million, der er ingen grund til vi er flere end det.

Anmeld

25. november 2012

Gardenia

Nadia&Daniel skriver:

Tja det er også fint nok - man vist vi ikke havde haft hjælp i form af bedsteforældre, så havde vi ikke mulighed for vores jobs (som er alm. butiksjobs) For vores datter på 2 år kan jo ikke være alene hjemme

Jamen det er jo et valg I har truffet, at arbejde i butik?

Der er jo flere muligheder for en løsning af det problem... Både at lade være med at få børn når man ved det ser sådan ud, skifte branche enten een eller begge parter... Der er sikkert flere hvis jeg gad lede?

Anmeld

25. november 2012

Nadia&Daniel

Gardenia skriver:

Jamen det er jo et valg I har truffet, at arbejde i butik?

Der er jo flere muligheder for en løsning af det problem... Både at lade være med at få børn når man ved det ser sådan ud, skifte branche enten een eller begge parter... Der er sikkert flere hvis jeg gad lede?

Det er det - men når man ikke kan få andet, må man jo nøjes med butik

Anmeld

25. november 2012

Miin'Baby'Mus

Sally-Slingshot skriver:

Det er vel godt nok, når man tænker på at vi er ALT for mange mennesker på jorden ift. ressourcer..

Joo, men som artiklen siger så kommer der jo flere indvandrere til Danmark end der kommer danskere til - det ender med at vi er en døende "race"  og så er det jo lige meget om jorden er overbefolket eller ej (og jeg har intet imod indvandrere - hvis nogen skulle misforstå det)

Anmeld

25. november 2012

Miin'Baby'Mus

Mor og meget mere skriver:

Nu er der jo ikke nogen, der har lavet en plan om, at vi på en gang er ramt af finanskrise, og at der fødes for få børn - det er jo bare dobbelt uheld, og det sidste er vel i nogen grad et resultat af det første. 

Hvad mener du, man kan ændre - og hvem kan ændre det? 

Har aldrig sagt at der kunne ændres noget 

Men efter finanskrisen er vi kun blevet tudet endnu mere fulde med uddannelse og karriere, så det er der jo intet nyt i og det vil stadig være noget der skal høres på efter krisen. Uddannelse og uddannelse og endnu engang uddannelse, så det er jo klart det er det der oftest bliver betragtet som en første prioritet og så fordi vi nu får en uddannelse så skal vi hører på at vi ikke føder børn.

Syntes ski det er svært at følge med i hvad Danmark gerne vil have at vi kvinder skal efterhånden...

Anmeld

25. november 2012

Miin'Baby'Mus

Gardenia skriver:

Jeg synes det er fint. Vi er alt, alt for mange til at kloden kan forsørge os og det fortæller mig at vi som kvinder finder mere og mere ud af vi har egen magt over livet og mænd lærer at børn er også et tilvalg de kan råde over.

Fordelene for mig er utallige. Overbefolkning er bare et af problemerne der kan løses og derigennem også fattigdomsproblemer i andre dele af Verden.

På det rent personlige plan, så elsker jeg at der ikke bliver gloet underligt på mig fordi jeg kun her 1 barn i en alder af start 30-erne, min mormor havde kun 2 børn og alle naboerne hviskede om at hun sikkert var ufrugtbar og min morfar sikkert havde en rigtigt familie et andet sted. Jeg ville blive vanvittig hvis min primære opgave i livet var at poppe unger ud

Hahah kan godt følge dig 

Men det var også bare måden det blev sagt på i artiklen, følte lige pludselig at vi gik fra at skulle lave børn (mange børn), til at vi skulle have uddannelse og karrierer til at -Jamen nu får vi ikke børn mere.

Vi kan jo ikke gøre det hele 

Anmeld

25. november 2012

L&V

Gardenia skriver:

Nej, det er jo netop tanken, at når vi i det rige vesten får brug for kvalificeret arbejdskraft vil det have en positiv effekt på den fattige del...

Skrækscenariet med at vi vil svinde hen for til sidst at uddø er i min Verden hentet lidt i en fantasi. Vi henter bare arbejdskraft fra andre steder på kloden, som vi har gjort før.

Og vil det så ende ud i at menneskeheden er koncentreret på ganske få steder og resten er vild natur, ser jeg heller ikke noget skidt i det. Kloden kan producere føde til 1 million, der er ingen grund til vi er flere end det.

Joh men på et eller andet tidspunkt kan der da ikke blive ved med at være danskere hvis kurven fortsætter som den gør nu.. Det er en fremtid der er noget langt fremme men derfor er det jo ikke utænkelig.. Vil da i grunden os håbe at du tænker at vi skal være mere end en mil på jorden ellers er det da et ekstrem mandefald der skal til..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.