Danske kvinder føder færre børn, chok!! :o

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.903 visninger
45 svar
0 synes godt om
25. november 2012

Miin'Baby'Mus

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1868868.ece

Ja, vi føder åbenbart ikke nok til at reproducerer os selv - kæmpe chok når man altid får tudet ørene fulde med, at få uddannelse og karrierer samtidig med, at ting bare er alt for dyre når der ikke er nogen job at bruge sin uddannelse på.

Undskylder for at jeg altid skal brokke mig  hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

Mettefpigen

Det er klart når alting blir dyre og dyre her i danmark og der er krise.... :-S

Anmeld

25. november 2012

Savannah

Det er vel godt nok, når man tænker på at vi er ALT for mange mennesker på jorden ift. ressourcer..

Anmeld

25. november 2012

Nadia&Daniel

LilleNyPåVej skriver:

Ja, vi føder åbenbart ikke nok til at reproducerer os selv - kæmpe chok når man altid får tudet ørene fulde med, at få uddannelse og karrierer samtidig med, at ting bare er alt for dyre når der ikke er nogen job at bruge sin uddannelse på.

Det danske samfund er ikke formet til børnefamilier

Anmeld

25. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LilleNyPåVej skriver:

Nu er der jo ikke nogen, der har lavet en plan om, at vi på en gang er ramt af finanskrise, og at der fødes for få børn - det er jo bare dobbelt uheld, og det sidste er vel i nogen grad et resultat af det første. 

Hvad mener du, man kan ændre - og hvem kan ændre det? 

Anmeld

25. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Nadia&Daniel skriver:

Sammenlignet med hvilke lande? Jeg synes nu, at lang barselsorlov, barns første sygedag, pladsgaranti i institutioner, mulighed for ekstra SU, understøttelse v. arbejdsløshed, gratis lægehjælp og skolegang er privilegier, der gør tilværelsen noget lettere for børnefamilier i DK end i så mange andre lande. Krisen er noget møg, men her er sikkerhedsnettet dog også væsentligt bedre end i de fleste andre lande. 

Hvad ville konkret kunne gøre det bedre/lettere at være børnefamilie - og selvfølgelig samtidig kunne hænge sammen økonomisk? Jeg spørger, fordi jeg mangler fantasi til at kunne se det for mig. 

Anmeld

25. november 2012

Nadia&Daniel

Mor og meget mere skriver:

Sammenlignet med hvilke lande? Jeg synes nu, at lang barselsorlov, barns første sygedag, pladsgaranti i institutioner, mulighed for ekstra SU, understøttelse v. arbejdsløshed, gratis lægehjælp og skolegang er privilegier, der gør tilværelsen noget lettere for børnefamilier i DK end i så mange andre lande. Krisen er noget møg, men her er sikkerhedsnettet dog også væsentligt bedre end i de fleste andre lande. 

Hvad ville konkret kunne gøre det bedre/lettere at være børnefamilie - og selvfølgelig samtidig kunne hænge sammen økonomisk? Jeg spørger, fordi jeg mangler fantasi til at kunne se det for mig. 

Jeg tænker mere efter barsel.. Jeg har aldrig mødt så meget modstand fra virksomheder, som jeg har efter Laura er kommet til verden..

Anmeld

25. november 2012

ano14316

Nadia&Daniel skriver:

bestemt ikke.. Og slet ikke til store børne familier, hvor det nærmest kræver en der er hjemmegående. 

Vores samfund er bygget op sådan at der skal 2 alm. fuldtidslønninger til, og er du ufaglært skal kontoen være i 0 når vi rammer d. 1. 

Jeg er 22 og vores "mål" er en 3-4 børn og at jeg kan arbejde deltid, men det ser ikke engang så nemt ud, som det lyder.. 

Anmeld

25. november 2012

Gardenia

LilleNyPåVej skriver:

Jeg synes det er fint. Vi er alt, alt for mange til at kloden kan forsørge os og det fortæller mig at vi som kvinder finder mere og mere ud af vi har egen magt over livet og mænd lærer at børn er også et tilvalg de kan råde over.

Fordelene for mig er utallige. Overbefolkning er bare et af problemerne der kan løses og derigennem også fattigdomsproblemer i andre dele af Verden.

På det rent personlige plan, så elsker jeg at der ikke bliver gloet underligt på mig fordi jeg kun her 1 barn i en alder af start 30-erne, min mormor havde kun 2 børn og alle naboerne hviskede om at hun sikkert var ufrugtbar og min morfar sikkert havde en rigtigt familie et andet sted. Jeg ville blive vanvittig hvis min primære opgave i livet var at poppe unger ud

Anmeld

25. november 2012

Gardenia

Nadia&Daniel skriver:

Hvad mener du med det?

Tror du skal lede rigtigt længe efter lande der bar børnechecks, pasningstilskud, friplads-muligheder, fri tandpleje etc... Hvis ikke det er et samfund er er indstillet på børnefamilier, hvad er det så?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.