Vedr. jobs :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2012

MortilElias2010

TR skriver:

1000 tak for dine råd skal da prøves af. 

har du selv prøvet af med kage f.eks ?

Ja, en ide og en opfordring min sagsbehandler kom med en fredag og den tog jeg imod som en udfordring for er ikke så god til bare at møde op.

MEN jeg lavede en scrapbog over forskellige projekter jeg havde lavet, og 16 stk. smiley-kager (der skulle være nok til hele personalet den dag)  og så mødte jeg bare op og sagde Hej, jeg er en kommende ansøger og ville bare se hvordan I bor, jeg behøver ingen rundvisning - jeg ville bare gerne aflevere disse kager og denne bog. Vi ses igen snart  og jeg skrev så en ansøgning, tilføjede hvad jeg havde gjort op til og så kom jeg til samtale på det..  fik desværre ikke jobbet, syntes ikke det gik godt ved samtalen. Det var en mærkelig samtale hvor leder bare fyrede spørgsmål af i en lind strøm og ingen af de andre 4 tilføjede noget, de sad bare stift - og forældrerepræsentanten manglede hvilket undrede mig, men jeg håbede alligevel selvom jeg havde den der følelse inden jeg fik afslag. Dagen efter samtalen mødte jeg op i en anden institution uanmeldt, blev vist rundt af lederen, tog hjem og skrev en ansøgning, sendte den og kom til samtale som bare gik over al forventning og var sikker på at det var mig der fik jobbet, MEN det gjorde jeg desværre ikke og det eneste feedback jeg fik var at jeg måske næste gang skulle ringe og aftale tid forinden...  MEN igen - jeg kom jo til samtale på den måde hos dem, så den var lidt mærkelig og ikke rigtig noget jeg kunne bruge fremover - selvom jeg da er kommet til samtlige infomøder på de insti. jeg havde tænkt mig at søge ved  og så først skrive ansøgningen efterfølgende, IKKE før. Så får man lige set stedet og mødt menneskene derinde og kan koble det til sin ansøgning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

TR

Moma skriver:

Så vil jeg sige, at der er masser af jobs at søge, da du har en meget bred uddannelse. Men ved godt, at der også er mange om buddet. 

Har du søgt jobs som indkøbsassistent/salgsassistent/eksportassistent/salgsbackup/bogholder/økonomiassistent/økonomimedarbejder?

Vil mene at der er mange virksomheder, der bruger medarbejdere med disse komoetencer. 

Når jeg søger er det bare kontorassistent i det helt taget

Anmeld

21. november 2012

TR

MortilElias2010 skriver:

Ja, en ide og en opfordring min sagsbehandler kom med en fredag og den tog jeg imod som en udfordring for er ikke så god til bare at møde op.

MEN jeg lavede en scrapbog over forskellige projekter jeg havde lavet, og 16 stk. smiley-kager (der skulle være nok til hele personalet den dag)  og så mødte jeg bare op og sagde Hej, jeg er en kommende ansøger og ville bare se hvordan I bor, jeg behøver ingen rundvisning - jeg ville bare gerne aflevere disse kager og denne bog. Vi ses igen snart  og jeg skrev så en ansøgning, tilføjede hvad jeg havde gjort op til og så kom jeg til samtale på det..  fik desværre ikke jobbet, syntes ikke det gik godt ved samtalen. Det var en mærkelig samtale hvor leder bare fyrede spørgsmål af i en lind strøm og ingen af de andre 4 tilføjede noget, de sad bare stift - og forældrerepræsentanten manglede hvilket undrede mig, men jeg håbede alligevel selvom jeg havde den der følelse inden jeg fik afslag. Dagen efter samtalen mødte jeg op i en anden institution uanmeldt, blev vist rundt af lederen, tog hjem og skrev en ansøgning, sendte den og kom til samtale som bare gik over al forventning og var sikker på at det var mig der fik jobbet, MEN det gjorde jeg desværre ikke og det eneste feedback jeg fik var at jeg måske næste gang skulle ringe og aftale tid forinden...  MEN igen - jeg kom jo til samtale på den måde hos dem, så den var lidt mærkelig og ikke rigtig noget jeg kunne bruge fremover - selvom jeg da er kommet til samtlige infomøder på de insti. jeg havde tænkt mig at søge ved  og så først skrive ansøgningen efterfølgende, IKKE før. Så får man lige set stedet og mødt menneskene derinde og kan koble det til sin ansøgning.

Hold da op, man skal godt nok ture at gøre det

Jeg har allerede ondt i maven , tanken om det jeg skulle gøre det ..

men fedt du kunne gøre det.

Anmeld

21. november 2012

Muffinmus

Mange kan godt lide at snakke med folk face to face, og at man afleverer ansøgningen der. Men nogle steder står de de kun ønsker pr mail...så det må du se efter hvis det er.

Held og lykke med jagten, min mor er desværre uden arbejde i netop den stilling på 2 år i træk, men hun er også "det grå guld" og de vil ofte hellere have lidt yngre ansøgere der har fået de børn de vil have men ikke er for gamle:-)

Anmeld

21. november 2012

Tanja1234

Hvad med at bruge dit netværk. Tænk over hvor dine venner og familier arbejder og spørg dem hvilke virksomheder de er i kontakt med, for at finde frem til de virksomheder som har kontorassistenter.

Du må jo også vide hvilke virksomheder der ligger i dit nærområde. Det er i hvert fald et godt sted at starte! Se fx på det lokale erhvervsområde. Mange produktionsvirksomheder har også en administration med kontoransatte.

Anmeld

21. november 2012

TR

MariaE skriver:

Mange kan godt lide at snakke med folk face to face, og at man afleverer ansøgningen der. Men nogle steder står de de kun ønsker pr mail...så det må du se efter hvis det er.

Held og lykke med jagten, min mor er desværre uden arbejde i netop den stilling på 2 år i træk, men hun er også "det grå guld" og de vil ofte hellere have lidt yngre ansøgere der har fået de børn de vil have men ikke er for gamle:-)

hihi , det er besværligt at være ledig, man ved aldrig hva de vil have.

Anmeld

21. november 2012

La´chrissen

TR skriver:

Tak for svar  

Mangler lidt ideer til hvor jeg kan søge :/ håndværkere , byggemarkedere ? Og hva mere? 

Jeg har selv bare gået ind og googlet virksomheder i århus. Og så kom der en side med alle de største virksomheder og så søgte jeg bare der.
Men alle de store virksomheder ved havnen. Olie selskaber, energi selskaber, advokat firmaer, revisions firmaer, aviser, blade osv.

Anmeld

21. november 2012

TR

La´chrissen skriver:

Jeg har selv bare gået ind og googlet virksomheder i århus. Og så kom der en side med alle de største virksomheder og så søgte jeg bare der.
Men alle de store virksomheder ved havnen. Olie selskaber, energi selskaber, advokat firmaer, revisions firmaer, aviser, blade osv.

Mange tak så har jeg nogle flere steder jeg kan søge

Anmeld

22. november 2012

Clisolka

TR skriver:

Kan du sætte nogle virksomhedes navn på ? Når du siger private  

Jamen jeg nævner da lige et par stykker som er her i området: 

Brd. Dahl

Danfoss

De forskellige fagforeninger 

Forsikringsselskaber 

Jeg kan nævne mange flere - der findes rigtig mange private virksomheder....

Anmeld

22. november 2012

TR

Babymor2010 skriver:

Jamen jeg nævner da lige et par stykker som er her i området: 

Brd. Dahl

Danfoss

De forskellige fagforeninger 

Forsikringsselskaber 

Jeg kan nævne mange flere - der findes rigtig mange private virksomheder....

Taaaak skal du have  

Ødet bare mig der r ved at løbe tør  , selvom jeg ved jeg stadig mangler mange .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.