Vedr. jobs :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.229 visninger
49 svar
0 synes godt om
19. november 2012

TR

Godaften alle sammen ,

Jeg er kommet der til hvor jeg ikke har mange uger til at finde et arbejde, inden de "kaster" mig ud i noget .

Jeg er uddannet kontorassistent og vil vildt gerne ud og bruge min uddannelse !

- MEN hvor ansætter man kontorassistenter ? udover folkeskoler og i det helt taget ved kommunen ? .. (Der ansætter de jo SLET ikke nogle)

Nu når vi er inde og snak om jobs, hva er bedst?

- Søge via mail
- sende med posten
- Ringe til dem
- Møde op hos dem

Håber nogle vil hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

serinasmor

Kontorassistenter er jeg ret sikker på også findes på mange større virksomheder ... 

Og inden du sender/afleverer nogle ansøgninger skal du have fundet ud af, hvad der gør dig speciel og hvordan du vil skille dig ud.. 

Hvad der virker godt ved jeg ikke rigtigt ... det er jo forskelligt fra virksomhed til virksomhed .. men jeg tror det giver et godt indtryk at aflevere personligt ... det viser mere engagement end at sende en mail

Anmeld

20. november 2012

TR

serinasmor skriver:

Kontorassistenter er jeg ret sikker på også findes på mange større virksomheder ... 

Og inden du sender/afleverer nogle ansøgninger skal du have fundet ud af, hvad der gør dig speciel og hvordan du vil skille dig ud.. 

Hvad der virker godt ved jeg ikke rigtigt ... det er jo forskelligt fra virksomhed til virksomhed .. men jeg tror det giver et godt indtryk at aflevere personligt ... det viser mere engagement end at sende en mail

Større virksomheder , sån som ? 

jaa , der står bare i stort set alle deres mail eller adresse man kan sende til

Anmeld

20. november 2012

Smil

Profilbillede for Smil

Hvis man f.eks. tjekker job via jobindeks, kan man se, at virksomheder af meget forskellig størrelse anvender kontorassistenter. 

Men er der ikke nogle ledige job i nærheden af dig? 

Tænler lidt, at hvis du bare laver sådan en standard uopfordret ansøging og sender den til en masse virksomheder, så giver det måske ikke det store  Tror lidt at virksomhederne får så mange af den slags ansøgninger i disse tider.. Så tror jeg det er bedre at ringe elle møde op personligt og høre om de overhovedet mangler nogen.. 

Men jeg er nu ikke ekspert på området 

Anmeld

20. november 2012

TR

Smil skriver:

Hvis man f.eks. tjekker job via jobindeks, kan man se, at virksomheder af meget forskellig størrelse anvender kontorassistenter. 

Men er der ikke nogle ledige job i nærheden af dig? 

Tænler lidt, at hvis du bare laver sådan en standard uopfordret ansøging og sender den til en masse virksomheder, så giver det måske ikke det store  Tror lidt at virksomhederne får så mange af den slags ansøgninger i disse tider.. Så tror jeg det er bedre at ringe elle møde op personligt og høre om de overhovedet mangler nogen.. 

Men jeg er nu ikke ekspert på området 

Jo der er nogle ledige Jobs i Aalborg og Århus ..

men vil jo også gerne søge uopf.  

lige meget hvordan man laver en ansøgning får de jo mange , hvis du forstår .. 

Synes bare det svært lige at se hvor de har kontorassistent er , de viser det ikk som sådan 

Anmeld

20. november 2012

Smil

Profilbillede for Smil
TR skriver:

Jo der er nogle ledige Jobs i Aalborg og Århus ..

men vil jo også gerne søge uopf.  

lige meget hvordan man laver en ansøgning får de jo mange , hvis du forstår .. 

Synes bare det svært lige at se hvor de har kontorassistent er , de viser det ikk som sådan 

Forstår godt hvad du mener - og særligt i de her tider får de jo rigtig mange..

Hmm, jeg ved jo ikke alt - men tænker lidt, at virksomheden jo ikke skal være ret stor for, at der er mulighed for, at de har behov for en kontorassistent, som passer telefon, tager imod ordrer, ordner løn osv. osv... Så jeg tænker lidt at vikrsomheder med 10 ansatte må have brug for en - men ved ikke, om jeg er helt forkert på den  

Men har de ikke nogle kontakter på jobcentret, som du er tilknyttet - det er vil dem, der gerne snart vil sende dig i noget aktivering, går jeg ud fra.. 

Anmeld

20. november 2012

TR

Smil skriver:

Forstår godt hvad du mener - og særligt i de her tider får de jo rigtig mange..

Hmm, jeg ved jo ikke alt - men tænker lidt, at virksomheden jo ikke skal være ret stor for, at der er mulighed for, at de har behov for en kontorassistent, som passer telefon, tager imod ordrer, ordner løn osv. osv... Så jeg tænker lidt at vikrsomheder med 10 ansatte må have brug for en - men ved ikke, om jeg er helt forkert på den  

Men har de ikke nogle kontakter på jobcentret, som du er tilknyttet - det er vil dem, der gerne snart vil sende dig i noget aktivering, går jeg ud fra.. 

Jobcenteret hjælper ikk med en skid , de venter bare på at de kan bestemme hva man skal .. det så træls , når man står ligesom mig og gerne vil være med til at bestemme hva man skal .. 

Anmeld

20. november 2012

Clisolka

Godaften alle sammen ,

Jeg er kommet der til hvor jeg ikke har mange uger til at finde et arbejde, inden de "kaster" mig ud i noget .

- MEN hvor ansætter man kontorassistenter ? udover folkeskoler og i det helt taget ved kommunen ? .. (Der ansætter de jo SLET ikke nogle)

- Søge via mail
- sende med posten
- Ringe til dem
- Møde op hos dem

Der er mange private virksomheder som også ansætter kontorassistenter  Jeg er selv kontorassistent ansat i staten - men kigger da på opslag her i området hvor jeg bor (2 timers transport til og fra arbejde hver dag).

Meget af det virksomhederne her i området søger er bl.a. kontorassistenter med kendskab til f.eks. bogholderi - og dér kan jeg desværre ikke være med 

Jeg ved ikke hvad der er bedst at gøre  Havde jeg tiden til det ville jeg med glæde gå rundt og aflevere en ansøgning personligt - det giver måske et indtryk af dig 

Anmeld

20. november 2012

MortilElias2010

TR skriver:

Godaften alle sammen ,

- Søge via mail
- sende med posten
- Ringe til dem
- Møde op hos dem

http://www.careerjet.dk/kontorassistent-jobs.html - tag et kig her

Jeg har oplevet at komme til samtale (mit fagområde ligger dog milevidt fra dit, men alligevel får du mit besyv med)

.. ved spontan besøg med kage op til weekenden en fredag.

.. ved at ringe og aftale tid..

.. ved at skrive en ansøgning direkte til modtager og deres inst.

.. og sørme også ved bare at skrive en ansøgning fra hjertet uden at have checket hjemmeside eller des lige ud lige på dagen for ansøgningsfristen.. måske var det de to sommerfugle jeg satte på kuverten?  (imorgen )

Jeg tror ikke jeg har sendt en eneste uopfordret endnu. Har overvejet det, men er vist ikke nået så vidt... kan efterhånden ikke huske hvad jeg har foretaget mig, da det er et ræs.

Og til sidst, kan godt forstå du gerne vil gøre brug af din uddannelse. Jeg er i løntilskud så jeg ikke efter 6 mrd skulle skrive på mit cv at jeg var blevet danmarksmester i elendige tidsfordrivs tv-serier  Lønnen er slet ikke noget at tale om, men det er rart at have et arbejde hvor man gør brug af de kompetencer man har og får udviklet sig selv imellemtiden, så man ikke går i stå

Anmeld

20. november 2012

serinasmor

TR skriver:

Større virksomheder , sån som ? 

jaa , der står bare i stort set alle deres mail eller adresse man kan sende til

nu ved jeg jo ikke hvor du er fra  

men bestseller siemens velux lego arla ...... listen er lang  

det eneste det kræver er vel egentlig at de har kontor med folk ansat kun til kontorarbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.