Kan vi godt det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2012

smokin

Kan se du valgte at købe nyt kød - klogt valg. 

Hakkekød er noget af det mest bakteriefyldte kød der findes, da det simpelthen har ligget så længe i køledisken. en ting er at man selv kan finde på at tilberede kødet og spise det... Men at servere det for andre - eller sælge det... Det er da ulækkert! 

Vidste du at der tilsættes tilsætningssstoffer der fjerner lugt og dårligt udseende på hakkekød? For at det på den mådliikanen ligge lidt længere.... 

En anden skrev at du skulle stege det godt - det hjælper altså ikke en meter på bakteriefyldt kød (hvis nu det er dårligt). 

Hilsen 

Zette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2012

NinaNymannMadsen

Laulund87 skriver:

Smed du det andet ud eller bruger du det selv?

Jeg ville heller ikke sælge det, men jeg kunne godt finde på at lave en masse frikadeller og putte dem i fryseren. Jeg er virkelig ikke sart med sådan noget og jeg synes ikke 2 dage i køleskab lyder slemt.

smed det ud og købte nyt. vi har ikke plads til at opbevare så meget.
skulle allerede selv fryse de andre ned vi skal bruge imorgen jo.
vi fik 238 frikadeller ud af det hele da vi havde købt nyt fars. og mine piger har godkendt dem de skulle jo lige smage en.

Anmeld

19. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Nej!!! Forstår slet ikke at du kan være i tvivl. Ville du selv bryde dig om at købe en frikadelle og risikere sygdom fordi sælgerne brugte gammelt kød? 

Ser nu at du købte nyt kød 

Anmeld

19. november 2012

Laulund87

NinaNymannMadsen skriver:

smed det ud og købte nyt. vi har ikke plads til at opbevare så meget.
skulle allerede selv fryse de andre ned vi skal bruge imorgen jo.
vi fik 238 frikadeller ud af det hele da vi havde købt nyt fars. og mine piger har godkendt dem de skulle jo lige smage en.

Anmeld

22. november 2012

JustMe

Dorthe1986 skriver:

på alle pakker står der en sidste anvendelsesdato... men under forudsætning af at det ligger i butikkens køleboks i hele den periode. På noget af kødet, igen det kommer an på hvordan det er pakket, står der også en notits om at forbrugeren skal anvende kødet inden et døgn ellers skal man nedfryse det.

Kød der er gaspakket, kan sagtens stå hjemme i køleskabet. Men det hakkekød, som fx Føtex-slagtere selv står og hakker, det bliver ofte kun filmet... altså det ligges selvfølgelig i en bakke, men der kommer kun film om.

Men der er forskel, man skal bare lige huske og se på den slags kød man selv lige køber

Tak for info 

Anmeld

22. november 2012

bonnie81

NinaNymannMadsen skriver:

Heller ikke når det slet ikke lugter dårligt.

hej

jeg vil smide det ud og lave noget nyt da i skal sælge det til andre.

havde det været til dig selv var det jo op til dig om du ville spise det men da det er til andre synes jeg personligt at det skal være i tip top

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.