Kan vi godt det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2012

FruK

Og så tænkte jeg på hvad er det for noget hakkekød? Altså hvordan er det pakket? Meget hakkekød skal anvendes indenfor et døgn, efter forbrugeren har købt det, ellers skal det fryses. Det har noget at gøre med at boksene i forretningen er koldere, plus man jo tænker på at kødet er uden for køl i et vist tidsrum, fra man køber det til man kommer hjem.

Hakket kød udvikler meget hurtigere bakterier. Det bør altid bruges indenfor et døgn efter at man har købt det - uanset datoen på pakken.

Jeg ville ikke bruge det til os selv - og slet ikke til andre.

Rigtigt nok at der sikkert ikke sker noget ved det denne ene gang -men tænk hvis der gjorde.  Så hellere ofre en frisk gang kød.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

NinaNymannMadsen

tanja. skriver:

Hvorfor spørger du så hvis i har bestemt jer at bruge det eller kun vil have svar der siger: ja brug det selvfølgelig!!

ja bliver da lidt sådan men god fornøjelse med kødet da.

Vi har valgt at købe nyt fars. Det har vi gjort og er igang nu med det nye fars.

Anmeld

18. november 2012

tarkoflen

NinaNymannMadsen skriver:

Vi har valgt at købe nyt fars. Det har vi gjort og er igang nu med det nye fars.

Anmeld

18. november 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår

Det er jeg glad for at læse

Anmeld

18. november 2012

Den lykkelige

Jeg har lige været på fødevare hygiejne kursus og gud jeg lærte meget! NEJ nej ville IKKE bruge kødet! Selvom det ikke lugter kan der være MASSER bakterier i.. de kan danne giftstoffer som ikke går væk bare fordi du steger dem godt igennem.. Nej jeg ville aldrig bruge kød der er for gammelt.. det ikke værd at tage den risiko..

Anmeld

18. november 2012

JustMe

Dorthe1986 skriver:

Og så tænkte jeg på hvad er det for noget hakkekød? Altså hvordan er det pakket? Meget hakkekød skal anvendes indenfor et døgn, efter forbrugeren har købt det, ellers skal det fryses. Det har noget at gøre med at boksene i forretningen er koldere, plus man jo tænker på at kødet er uden for køl i et vist tidsrum, fra man køber det til man kommer hjem.

Hvis det skal bruges inden fo et døgn, hvordan kan det så være at mange af de typer fars, man kan købe i eks Fakta, Burgsen osv. har en "mindst holdbar til"-dato, der er flere dage forud? Ganske som der på flere pakker står, at det bare skal opbevares ved 5 garder; altså alm. køleskabstemperatur? Jeg spørger af ren nysgerrighed, da det undrer mig meget.

Til TS: ud efter nyt kød! Hvis det skal sælges, kan du IKKE på nogen måde tillade dig at løbe den risiko på en masse andre menneskers vegne! Det er forkasteligt at gøre.

Anmeld

18. november 2012

JustMe

Anmeld

18. november 2012

BellaCiinea

Købte en masse kød i fredags da jeg i skole har et projekt hvor vi skal lave et produkt og sælge.
Vi skal så lavere frikadeller, men kan farsen godt andvendelses når det har stået i køleskabet siden fredag og sidste andvendelses dato var igår, hvilket vi først har set her til morgen.

Så længe det lugter fint, og har stået på køl, så sker der ikk noget ved det

Anmeld

18. november 2012

Dorthe1986

JustMe skriver:

Hvis det skal bruges inden fo et døgn, hvordan kan det så være at mange af de typer fars, man kan købe i eks Fakta, Burgsen osv. har en "mindst holdbar til"-dato, der er flere dage forud? Ganske som der på flere pakker står, at det bare skal opbevares ved 5 garder; altså alm. køleskabstemperatur? Jeg spørger af ren nysgerrighed, da det undrer mig meget.

Til TS: ud efter nyt kød! Hvis det skal sælges, kan du IKKE på nogen måde tillade dig at løbe den risiko på en masse andre menneskers vegne! Det er forkasteligt at gøre.

på alle pakker står der en sidste anvendelsesdato... men under forudsætning af at det ligger i butikkens køleboks i hele den periode. På noget af kødet, igen det kommer an på hvordan det er pakket, står der også en notits om at forbrugeren skal anvende kødet inden et døgn ellers skal man nedfryse det.

Kød der er gaspakket, kan sagtens stå hjemme i køleskabet. Men det hakkekød, som fx Føtex-slagtere selv står og hakker, det bliver ofte kun filmet... altså det ligges selvfølgelig i en bakke, men der kommer kun film om.

Men der er forskel, man skal bare lige huske og se på den slags kød man selv lige køber

Anmeld

18. november 2012

Laulund87

Smed du det andet ud eller bruger du det selv?

Jeg ville heller ikke sælge det, men jeg kunne godt finde på at lave en masse frikadeller og putte dem i fryseren. Jeg er virkelig ikke sart med sådan noget og jeg synes ikke 2 dage i køleskab lyder slemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.