Kan vi godt det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.584 visninger
45 svar
0 synes godt om
18. november 2012

NinaNymannMadsen

Købte en masse kød i fredags da jeg i skole har et projekt hvor vi skal lave et produkt og sælge.
Vi skal så lavere frikadeller, men kan farsen godt andvendelses når det har stået i køleskabet siden fredag og sidste andvendelses dato var igår, hvilket vi først har set her til morgen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

ekebiv

NinaNymannMadsen skriver:

Købte en masse kød i fredags da jeg i skole har et projekt hvor vi skal lave et produkt og sælge.
Vi skal så lavere frikadeller, men kan farsen godt andvendelses når det har stået i køleskabet siden fredag og sidste andvendelses dato var igår, hvilket vi først har set her til morgen.

Hvis farsen er rørt sammen skal den bruges med det samme :-)

Anmeld

18. november 2012

NinaNymannMadsen

ekebiv skriver:

Hvis farsen er rørt sammen skal den bruges med det samme :-)

Vi har lavet farsen her til morgen det var der opdagede at sidste andvendelses dato var igår.

Anmeld

18. november 2012

quindelist

Hvis kødet ikke lugter dårligt kan du sagtens bruge det -bare sørg for at frikadellerne er godt gennemstegte

Anmeld

18. november 2012

IT-nørd

Jeg ville ikke bruge det, især når det drejer sig om hakket kød. Sidste anvendelses dato er ikke det samme som "mindst holdbar til", hvor man kan vurdere om produktet stadig er anvendelig. 

Der er mange bakterier i hakket kød, som formerer sig lynhurtigt selvom kødet bliver gennemstegt ville jeg som sagt ikke bruge det efter sidste anvendelses dato.

Anmeld

18. november 2012

NinaNymannMadsen

quindelist skriver:

Hvis kødet ikke lugter dårligt kan du sagtens bruge det -bare sørg for at frikadellerne er godt gennemstegte

Det lugter fint. Vi steger dem bare ekstra godt.

Anmeld

18. november 2012

NinaNymannMadsen

Lenchick skriver:

Jeg ville ikke bruge det, især når det drejer sig om hakket kød. Sidste anvendelses dato er ikke det samme som "mindst holdbar til", hvor man kan vurdere om produktet stadig er anvendelig. 

Der er mange bakterier i hakket kød, som formerer sig lynhurtigt selvom kødet bliver gennemstegt ville jeg som sagt ikke bruge det efter sidste anvendelses dato.

Når okay. Det lugter ikke dårligt eller noget.

Anmeld

18. november 2012

Koen.

Jeg ville ikke gøre det uanset om det lugter grimt eller ej, simpelthen af frygt for bakterie..

Anmeld

18. november 2012

NinaNymannMadsen

tanja. skriver:

Jeg ville ikke gøre det uanset om det lugter grimt eller ej, simpelthen af frygt for bakterie..

Hvad gjorde man ikke i gamle dage ?
Det ikke for at virke sur eller noget som helst.

Men vi må jo bare ud og købe 7,5 kg kød igen og lave nyt fars.

Anmeld

18. november 2012

B&J

uhh det ville jeg slet ikke ture er godt nok bange for man evt kan blive dårlig eller alle de bakterier...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.