Kan vi godt det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Nej du må da ikke sælge frikadeller, som er lavet af gammelt kød. Jeg  bliver da helt harm over at du kan finde på det. Føj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

NinaNymannMadsen

merethe skriver:

Nej du må da ikke sælge frikadeller, som er lavet af gammelt kød. Jeg  bliver da helt harm over at du kan finde på det. Føj

Ej rolig nu. Har jo ikk gjort noget endnu vel

Anmeld

18. november 2012

Miss Kat

Var i tvivl derfor spurgte jeg. Eller havde jeg ikke spurgt.

Har snakket med min far og med min eks svigermor og begge siger der intet sker. Og flere jeg har spurt siger der ikke sker noget.

Jamen når folk (som jeg tvivler på, har andet end deres egen livserfaring at tale ud fra) siger, du sagtens kan gøre det, er det da klart, I bare skal trodse datomærkningen og sælge det til en masse mennesker, som risikerer at blive syge...  Jeg er temmelig overbevist om, det er dybt ulovligt.

Anmeld

18. november 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
NinaNymannMadsen skriver:

Gjorde vi imorges da vi opdagede det med datoen.
Ja de skal sælges

Hvis i har rørt farsen sammen, skal det bruges med det samme. Altså skal frikadeller steges i dag.

Jeg forstår desværre heller ikke at du så meget som overvejer at SÆLGE frikadeller velvidende at kødet ikke er i orden - det er i min verden ikke god stil!

Anmeld

18. november 2012

tarkoflen

Ej rolig nu. Har jo ikk gjort noget endnu vel

Hvis det ikke bare er til eget brug ville jeg ALDRIG gøre det! Det er ulovligt at sælge varer produceret med ingredienser der har overskredet datomærkningen.

Hvis det var til mig selv ville jeg overveje det... Jeg er ikke hys med datoer, men lige hakkekød er jeg noget mere påpasselig med, fordi der kan være rigtig mange bakterier i.

Hakket kød har for det meste en sidste anvendelsesdato og ikke en mindst holdbar til, som rigtig mange andre varer har, netop fordi der har producenten målt at kiimtallene bliver for høje til, at det er egnet til menneskeføde.

Det er da så surt at skulle ud og købe nyt kød, men når det er noget der skal sælges, ville jeg ikke tøve.

Anmeld

18. november 2012

Lucky05

merethe skriver:

lige mine ord. At de tør tage chancen. Stakkels de mennesker der i god tro køber maden. 

Anmeld

18. november 2012

Koen.

Hvad gjorde man ikke i gamle dage ?
Det ikke for at virke sur eller noget som helst.

Men vi må jo bare ud og købe 7,5 kg kød igen og lave nyt fars.

Hvorfor spørger du så hvis i har bestemt jer at bruge det eller kun vil have svar der siger: ja brug det selvfølgelig!!

ja bliver da lidt sådan men god fornøjelse med kødet da.

Anmeld

18. november 2012

Dorthe1986

Nu er min kæreste slagter og han siger det er et nogo! For det første som alle de andre siger, så er det den type kød, der er mest bakteriefyldt, for det andet så, hvilket er endnu mere nogo, så er det noget i skal sælge til andre. Hvad tror du der sker, hvis fx superbrugsen solgte frikadeller til kunderne, hvor kødet havde overskredet holdbarheden? Tænk hvis de bliver syge...

Og så tænkte jeg på hvad er det for noget hakkekød? Altså hvordan er det pakket? Meget hakkekød skal anvendes indenfor et døgn, efter forbrugeren har købt det, ellers skal det fryses. Det har noget at gøre med at boksene i forretningen er koldere, plus man jo tænker på at kødet er uden for køl i et vist tidsrum, fra man køber det til man kommer hjem.

Synes bare ikke det er fair, at sælge det til folk, der jo i god tro regner med at kødet er ok. Så skal i da i hvert fald gøre dem opmærksom på, at kødet er for gammelt.

Anmeld

18. november 2012

SussieThyssen

Købte en masse kød i fredags da jeg i skole har et projekt hvor vi skal lave et produkt og sælge.
Vi skal så lavere frikadeller, men kan farsen godt andvendelses når det har stået i køleskabet siden fredag og sidste andvendelses dato var igår, hvilket vi først har set her til morgen.

Normalt bruger jeg ikke fars, der er overskredet med så meget som en dag, men det er dog sket en sjælden gang. Der sker ikke så meget ved det, hvis det er oksefars, men svinefars er straks noget andet...det er mere sart over for bakterier.

Men....hvis kødet ikke lugtede surt eller så mærkeligt ud (grønligt, mørkt eller gråt) så kan du godt bruge det, hvis du skynder dig. Og steger frikadellerne godt igennem.

Ellers så vil jeg bestemt ikke anbefale det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. november 2012

IT-nørd

Dorthe1986 skriver:

Nu er min kæreste slagter og han siger det er et nogo! For det første som alle de andre siger, så er det den type kød, der er mest bakteriefyldt, for det andet så, hvilket er endnu mere nogo, så er det noget i skal sælge til andre. Hvad tror du der sker, hvis fx superbrugsen solgte frikadeller til kunderne, hvor kødet havde overskredet holdbarheden? Tænk hvis de bliver syge...

Og så tænkte jeg på hvad er det for noget hakkekød? Altså hvordan er det pakket? Meget hakkekød skal anvendes indenfor et døgn, efter forbrugeren har købt det, ellers skal det fryses. Det har noget at gøre med at boksene i forretningen er koldere, plus man jo tænker på at kødet er uden for køl i et vist tidsrum, fra man køber det til man kommer hjem.

Synes bare ikke det er fair, at sælge det til folk, der jo i god tro regner med at kødet er ok. Så skal i da i hvert fald gøre dem opmærksom på, at kødet er for gammelt.

Super godt indlæg! Klart og kontant! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.