Anonym skriver:
Vores familie historie er temmelig kompliceret og snakker derfor ikke med min søster.
vi ses ved fødselsdag og familie kom sammen men snakker sjældent med hinanden.
Midt okt havde knægten og jeg fødselsdag , hvor familien var inviteret. Min søster meldte afbud. Ugen efter havde hun fødselsdag , som hun holdte UDEN vi blev inviteret ( min bror var med og resten af familien )
nu har hun så sendt invitation til deres børns fødselsdag men har bestemt ikke lyst til at komme.
ville du komme ?
Min indstilling til mennesker og livet som sådan er lidt anderledes end de fleste andres.
Jeg jeg vil gå langt for at redde forholdet til familien, men der er grænser.
Jeg har den holdning at: "Man ikke skal bruge sit liv på et menneske der får en til at græde!"
Dvs. at hvis din søster gennem årene har trådt så mange gange på dig, gjort dig så ked af det, at du har udgyldt tårer over hende og fået ondt i hjertet og sindet pga. de sorger hun har givet dig...så vælg hende fra i dit liv.
Søster eller ej, der er grænser for hvad man skal lade sig byde.
Du skal ikke bruge store ord og tale grimt om og til hende...bevar loyaliteten, men lad hende glide ud af dit liv, stille og roligt.
Stop kontakten til hende.
I kan ses, når familien samles hos andre, hvor I begge er med, og der er du sød og venlig, men hold afstanden til hende.
Jeg ved det er hårdt, men det er nu engang de valg, man somme tider må gøre, for at få fred i sit liv.
Og så må du finde gode veninder i stedet, som du kan opbygge søsterforhold til.
Så sig høfligt nejtak og bliv hjemme...du kan sikkert finde en eller anden undskyldning for ikke at komme.
Men HUSK! Aldrig at tale dårligt om hende, hverken over for familie eller andre, for så er man ikke et hak bedre selv.
Og skulle nogen spørge, så kan du jo roligt sige, at jeres kemi er så forskellig, at det er bedre I lever hvert jeres liv, uden at forstyre hinanden.

Kærligst
Sussie