Madam Blå skriver:
Jeg har haft god tid til at rydde op osv, mens jeg har gået hjemme. Men kan tydeligt mærke, at det bliver noget helt andet nu.. Og så er det, at det bliver træls at have det sådan. Jeg stresser nemlig over, hvis der ikke er rent og ryddeligt. Det forstyrrer mit hoved, hvis puderne i sofaen ligger og roder, eller hvis der er støv på hylden, hvis det snart er uge siden jeg har gjort rent på badeværelset, osv. Jeg har heldigvis min kæreste, så vi er to voksne, om et barn. Men hvis jeg var alene, så tror jeg heller ikke der ville være tid til at få det til at se ordentligt ud.
Men det fik mig til at tænke over, alle dem, der fx vasker tøj 2-3 gange om måneden. Sparer man mon tid ved det? I stedet for at vaske hver anden dag. For det gælder vel om at spare tid, hvis man vil nå det hele på den halve tid 
Jeg har det også som dig, mine venner driller mig faktisk med at jeg endda har mine krydderier til at stå i alfabetisk rækkefølge haha
. Men ja, som sagt stressede jeg nok mere over alt det jeg ikke kunne nå, fremfor den stress jeg har over vasketøj og andet. Jeg har dog prioriteret at støvsugeren bliver svinget hurtigt dagligt (har trægulv), og mere grundigt og gulvvask en gang om ugen (ellers efter behov). Jeg har heldigvis vaskekælder hvor jeg bor, og oplever faktisk at jeg sparer meget tid ved at have en ugentlig vaskedag. På 3-4 timer er ALT vasket, tørret og lagt sammen. 3-4 maskine fulde, med tøj, sengetøj, håndklæder osv. Det giver en ro at det hele er klaret på en gang, og kan mærke at jeg har det bedre med at vide at det ikke gør så meget hvis tøjkurven bliver fyldt, for det hele er taget en gang om ugen. Jeg gør faktisk også det herhjemme at jeg deler det lidt ud i løbet af ugen. Eks. at jeg ikke vasker tøj og tager hovedrengøring samme dag. Men tøjvask en dag (typisk i weekender), daglig støvsugning, tørre støv af en dag, gulvvask en anden osv. Det irriterer mig grænseløst at det hele ikke kan tages på en gang, men det er der ganske enkelt ikke tid til, så det virker lidt mere overkommeligt at jeg tager lidt hver dag, og så holdes det fint nede på den måde. Håber du kan bruge noget af det til noget, men for pokker, hvor kan jeg følge dig i den indre uro man har, når hjemmet ikke er pænt og rent
Anmeld