Hvordan er du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2012

Nessie

SussieThyssen skriver:

Hehe...gu' ve' om sådan en kan tåle alt det vandsjaskeri

Nogen må kunne opfinde én

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

SussieThyssen

Nessie skriver:

Nogen må kunne opfinde én

Ja..det må de da

Anmeld

13. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
sne190810 skriver:

Jeg vasker kun tøj ca. en gang om måneden. (Ellers når der ikke er mere rent undertøj ....) Vi er min datter og jeg herhjemme.

Jeg er på SU, så har ikke det store tøjbudget. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan man kan fylde en maskine op til flere gange om ugen.

Jeg ville bare slet ikke have tøj nok. Mine sønner har fire par bukser hver - det bliver max otte dage, hvis de bruger hvert par to dage, og det er ikke altid realistisk. Jeg har tre par bukser, bruger dog mest kjole og nederdel, men har allerhøjst ti sæt tøj, som er pænt nok til job. 

Drengene vokser hele tiden, derfor ville det i mine øjne være tosset at investere i mere end de der 4-5 par bukser i den aktuelle størrelse. Men det er absolut muligt, at det er unormalt at have så lidt tøj - jeg ved det ikke? 

Anmeld

13. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Madam Blå skriver:

Ja, det var også min tanke. Men da jeg lagde det rene tøj på plads i dag, gik det op for mig, at det slet ikke er en nødvendighed, at vaske så ofte for os. Vi havde alle tre rent tøj endnu. Og nok til nogle dage mere. Så måske jeg skulle prøve at se, om jeg kunne strække tøjvasken lidt.. Måske det gav lidt mere tid

Men på den anden side, så skal jeg vel bare bruge en hel dag på at vaske tøj, i stedet for de 10 min det tager at fylde maskinen, og hænge det op bagefter. Og så lige 10 min mere på at lægge sammen og på plads dagen efter..

Hvis jeg ikke vasker mindst hveranden dag, er det stensikkert, at nogen vil mangle strømper, underhylere eller bukser. Men mine drenge har måske heller ikke ret meget tøj, sammenlignet med andre - fx fire par bukser hver. 

Anmeld

13. november 2012

morethanperfect

Madam Blå skriver:

Måske sådan nogle som du og jeg skulle lære at slappe lidt mere af omkring det? Jeg gad godt, jeg kunne tage tingene mere med ro i hvert fald. Jeg kan virkelig blive opkørt, hvis jeg føler her er beskidt, og støvet. Men jeg kan ikke slippe det, at få gjort rent. Jeg får sådan en dejlig ro i hovedet, når tingene er i orden.

Tiden er der nogenlunde, med kun et barn. Men med to - nej, det må jeg give dig ret i. Jeg kan slet ikke se, hvordan man skulle nå det hele med to småbørn..

Jeg kan ikke slappe af , og har ikke lyst til det

Jeg ved , at hvis jeg sætter mig ned for at slappe af , så endten , blir jeg mega irriteret på mig selv fordi der er så meget der skal laves .. Eller også , falder jeg i søvn fordi jeg er så meget i søvn underskud .. 

Anmeld

13. november 2012

Ayasmor

Madam Blå skriver:

Jeg har haft god tid til at rydde op osv, mens jeg har gået hjemme. Men kan tydeligt mærke, at det bliver noget helt andet nu.. Og så er det, at det bliver træls at have det sådan. Jeg stresser nemlig over, hvis der ikke er rent og ryddeligt. Det forstyrrer mit hoved, hvis puderne i sofaen ligger og roder, eller hvis der er støv på hylden, hvis det snart er uge siden jeg har gjort rent på badeværelset, osv. Jeg har heldigvis min kæreste, så vi er to voksne, om et barn. Men hvis jeg var alene, så tror jeg heller ikke der ville være tid til at få det til at se ordentligt ud.
Men det fik mig til at tænke over, alle dem, der fx vasker tøj 2-3 gange om måneden. Sparer man mon tid ved det? I stedet for at vaske hver anden dag. For det gælder vel om at spare tid, hvis man vil nå det hele på den halve tid

Jeg har det også som dig, mine venner driller mig faktisk med at jeg endda har mine krydderier til at stå i alfabetisk rækkefølge haha . Men ja, som sagt stressede jeg nok mere over alt det jeg ikke kunne nå, fremfor den stress jeg har over vasketøj og andet. Jeg har dog prioriteret at støvsugeren bliver svinget hurtigt dagligt (har trægulv), og mere grundigt og gulvvask en gang om ugen (ellers efter behov). Jeg har heldigvis vaskekælder hvor jeg bor, og oplever faktisk at jeg sparer meget tid ved at have en ugentlig vaskedag. På 3-4 timer er ALT vasket, tørret og lagt sammen. 3-4 maskine fulde, med tøj, sengetøj, håndklæder osv. Det giver en ro at det hele er klaret på en gang, og kan mærke at jeg har det bedre med at vide at det ikke gør så meget hvis tøjkurven bliver fyldt, for det hele er taget en gang om ugen. Jeg gør faktisk også det herhjemme at jeg deler det lidt ud i løbet af ugen. Eks. at jeg ikke vasker tøj og tager hovedrengøring samme dag. Men tøjvask en dag (typisk i weekender), daglig støvsugning, tørre støv af en dag, gulvvask en anden osv. Det irriterer mig grænseløst at det hele ikke kan tages på en gang, men det er der ganske enkelt ikke tid til, så det virker lidt mere overkommeligt at jeg tager lidt hver dag, og så holdes det fint nede på den måde. Håber du kan bruge noget af det til noget, men for pokker, hvor kan jeg følge dig i den indre uro man har, når hjemmet ikke er pænt og rent

Anmeld

13. november 2012

Benjamins'mor

Vi støvsuger ikke hver dag. Og ærligt magter jeg ikke hver dag at rydde min søns legetøj op.
Men der bliver vasket tøj hver dag, opvasken står aldrig andet end engang imellem til næste morgen (skyllet af self)

Anmeld

14. november 2012

Madam Blå

Mor og meget mere skriver:

Hvis jeg ikke vasker mindst hveranden dag, er det stensikkert, at nogen vil mangle strømper, underhylere eller bukser. Men mine drenge har måske heller ikke ret meget tøj, sammenlignet med andre - fx fire par bukser hver. 

Nu er min datter kun et år, hun har tre par bukser, og tre-fire eller fem kjoler - og en masse strømpebukser. Så hun har masser, hun kan bruge. Det er værre med os andre Vi har 2-3 par bukser hver.
Men vi ville også mangle tøj, hvis der ikke blev vasket min. en gang i ugen. Og vi er kun tre.

Anmeld

14. november 2012

Madam Blå

morethanperfect skriver:

Jeg kan ikke slappe af , og har ikke lyst til det

Jeg ved , at hvis jeg sætter mig ned for at slappe af , så endten , blir jeg mega irriteret på mig selv fordi der er så meget der skal laves .. Eller også , falder jeg i søvn fordi jeg er så meget i søvn underskud .. 

Hehe - åh hvor har jeg det som dig. Kan slet ikke sætt mig ned og slappe af sammen med kæresten, når jeg føler, at huset flyder. og det er desværre ikke altid han er så overbærende med mig. Hvilket jeg egentlig godt kan forstå..

Anmeld

14. november 2012

Madam Blå

Ayasmor skriver:

Jeg har det også som dig, mine venner driller mig faktisk med at jeg endda har mine krydderier til at stå i alfabetisk rækkefølge haha . Men ja, som sagt stressede jeg nok mere over alt det jeg ikke kunne nå, fremfor den stress jeg har over vasketøj og andet. Jeg har dog prioriteret at støvsugeren bliver svinget hurtigt dagligt (har trægulv), og mere grundigt og gulvvask en gang om ugen (ellers efter behov). Jeg har heldigvis vaskekælder hvor jeg bor, og oplever faktisk at jeg sparer meget tid ved at have en ugentlig vaskedag. På 3-4 timer er ALT vasket, tørret og lagt sammen. 3-4 maskine fulde, med tøj, sengetøj, håndklæder osv. Det giver en ro at det hele er klaret på en gang, og kan mærke at jeg har det bedre med at vide at det ikke gør så meget hvis tøjkurven bliver fyldt, for det hele er taget en gang om ugen. Jeg gør faktisk også det herhjemme at jeg deler det lidt ud i løbet af ugen. Eks. at jeg ikke vasker tøj og tager hovedrengøring samme dag. Men tøjvask en dag (typisk i weekender), daglig støvsugning, tørre støv af en dag, gulvvask en anden osv. Det irriterer mig grænseløst at det hele ikke kan tages på en gang, men det er der ganske enkelt ikke tid til, så det virker lidt mere overkommeligt at jeg tager lidt hver dag, og så holdes det fint nede på den måde. Håber du kan bruge noget af det til noget, men for pokker, hvor kan jeg følge dig i den indre uro man har, når hjemmet ikke er pænt og rent

Jeg tror du har fat i den lange ende! Med at få fordelt pligterne ud på ugedagene. Jeg vil også helst have det hele ordnet på en gang - men sådan kan det jo ikke være altid. Det tager jo ingen tid, hvis jeg kun skal støve af, og tøjvasken fx må vente til weekenden. Jeg støvsuger på under 10 min, så det er heller ikke det, der tager alt tiden. Tidsslugeren er at jeg vil ordne alt på een gang.

Ja, den indre uro er virkelig træls! Den ville jeg gerne være foruden.. Jeg har intet i mod, at jeg prioriterer et rent og pænt hjem, men hader, at jeg får det skidt, hvis jeg ikke når at gøre ordentlig rent. Jeg stresser rundt, bliver sur, og er bare på tværs.. Og det er SÅ nederen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.