Hvordan er du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2012

LouiseRH

SussieThyssen skriver:

Mig?? Du mener MIG???

Jeg er verdens største organiserede roddehovede!!!
Så er det slået fast.

Rengøring og al den slags er noget jeg gør fordi det er et nødvendigt onde, men havde jeg råd, så havde jeg "folk" til den slags LOL

Jeg HADER at gøre rent, rydde op og al den slags, i mit univers er det spild af tid, der kunne bruges på langt sjovere og mere spændende ting, men det bliver da gjort.
Når jeg synes der trænger, så får det en ordentlig skalle, og så er den potte ude. Til gengæld så kan jeg rydde et hus på en fjerdedel af den tid alle andre bruger...det er åbenbart noget, der ligger til generne i denne familie, måske netop fordi vi er så systematiske.
Jeg har intet imod lidt støv i hjørnerne, men til gengæld er jeg hysterisk systematisk i skabe og skuffer, hvor alt har sin plads og der ikke må rode. Ikke at jeg bruger tid på det, men tingene kommer bare ordentligt på plads, når det lægges ind...hver ting på sin plads.

Så nej, der bliver støvsuget, når der trænger, støvet af når der trænger osv. Det er ikke noget jeg går op i...og folk mening om hvornår der trænger, er jo forskellig

Kærligst
Sussie

Du lyder fuldstændig som min kæreste

TS: Jeg er bare et rodehoved ej... Jeg gør rent når det trænger og sørger da for at der er ryddet op, sådan nogenlunde. Når vi gør rent her i huset kan det godt tage et par dage, men så er der også pinligt rent bagefter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

Madam Blå

MissMona skriver:

hehe, tak. Jeg ved at det oftest er omvendt. Dvs. mændende der har det som jeg og kvinderne der har det som dig. Jeg har siddet til mangen veninde eller kvindekomsammen og hørt kvinder klage over deres kærester eller mænd og siddet helt stille og tænkt. Nå, er det sådan han har det derhjemme når han taler om mit rod og mine manglende evner. Og så har jeg været trist over at jeg bare ikke opdagede tingene hurtigt nok. Men nu er jeg ovre den fase. Jeg gider ikke bekymrer mig om det. Hvis det er et problem for ham, har vi aftalt at han bare skal sige det og så gør jeg det med det vuns hvis jeg har tid. For så bliver det gjort. ...

Jeg er dog lidt spændt på hvordan det hele skal gå når bebsen kommer

Vi har også en klar aftale om, at jeg siger det til min kæreste, hvis der er noget. Han ser det bare ikke. Måske hvis støvet satte sig og spiste hans ps3, så MÅSKE han ville se det hihi. Men det gør ikke noget, så længe han vil være med til at rydde op osv, ind i mellem - selvom han ikke synes det er nødvendigt

Anmeld

13. november 2012

SussieThyssen

Madam Blå skriver:

Hehe - ja, rengøring er heller ikke det bedste jeg ved, men åh hvor er det bare dejligt bagefter

Mine skabe er også meget organiserede. Men! Jeg har to skuffer, som er rodeskuffer. Og det er fatisk ret stort for mig

Og du har helt ret - heldigvis er det forskelligt hvornår folk synes, det trænger. Jeg håber da selv, at jeg kan lære at være lidt mere afslappet omkring det. Men synes dælme det er svært. Især når min lille pode jo kravler rundt i alle hjørnerne..

Altså dengang vi havde hund, der blev der støvsuget et par gange om ugen, men nu kun en gang..lige sådan med gulvvask..kun en gang om ugen.
Badeværelset får en overhaling også en gang om ugen osv..og det er efter min mening nok.
Dengang ungerne var små var det nok de der 2 gange om ugen, fordi de jo trods alt slæber alskens jord og mudder med ind. Men ens liv skal ikke bygge på rengøring, men på at man laver alt det andet..og især giver sig tid til at hygge med sine børn, og alle de andre ting man kan lide at gøre.

Anmeld

13. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Madam Blå skriver:

Jeg har haft god tid til at rydde op osv, mens jeg har gået hjemme. Men kan tydeligt mærke, at det bliver noget helt andet nu.. Og så er det, at det bliver træls at have det sådan. Jeg stresser nemlig over, hvis der ikke er rent og ryddeligt. Det forstyrrer mit hoved, hvis puderne i sofaen ligger og roder, eller hvis der er støv på hylden, hvis det snart er uge siden jeg har gjort rent på badeværelset, osv. Jeg har heldigvis min kæreste, så vi er to voksne, om et barn. Men hvis jeg var alene, så tror jeg heller ikke der ville være tid til at få det til at se ordentligt ud.
Men det fik mig til at tænke over, alle dem, der fx vasker tøj 2-3 gange om måneden. Sparer man mon tid ved det? I stedet for at vaske hver anden dag. For det gælder vel om at spare tid, hvis man vil nå det hele på den halve tid

Hvis man kun vasker tøj tre gange om måneden, kræver det da en kolossal garderobe - det har kun min 19-årige datter tøj nok til. Det må blive frygteligt dyrt i tøjindkøb, synes jeg. 

Anmeld

13. november 2012

Kloster

Jeg er et struktureret menneske. Altså hvad angår aftaler, arbejde, planer, møder, samtaler, fritidsinteresser osv.

Men rengøring og vasketøj bliver gjort for ikke at risikere sygdom

Jeg prøver gang på gang at få gjort rent før, det bliver farligt at bo her, men ikke altid det lykkes mig  Nej jeg orker bare ikke at bruge ret meget tid på at gøre rent, men jeg rydder det værste op hver dag. Jeg vil gerne have det sådan at jeg kan være bekendt at få uventet gæster. Men min grænse er heller ikke som en med rengøringsvanvid

Jeg elsker self at der er rent og pænt, men jeg hader at bruge tiden på det.

Ang vasketøj er jeg nødt til at ordne det hver eneste dag, da vi har 2½-3 maskiner om dagen. Men det er også ret struktureret for, hvornår jeg klarer det.

Jeg nægter at skal have et rent hjem, hjemmebag og kaffe på kanden, hvis jeg slet ikke kan nyde det. Det er en prioritering for mig og jeg prioritere mange andre ting over en nullermandsfrit hjem

Anmeld

13. november 2012

morethanperfect

Madam Blå skriver:

Jeg er typen, der altid støvsuger, vasker vinduer, støver af, gør rent, og vasketøjskurven får sjældent lov at blive fuld. Jeg har med vijle en lille kurv, for så kan der ikke være så meget tøj i.
MEN - jeg har gået hjemme på barsel i 1,5 år, og er nu lige startet på seminariet igen. Phy, det var hårdt! Så nu er jeg helt flad, efter at have være i skole til 14, hentet datteren, handlet ind, støvsuget, vasket tøj og lagt sammen, og på plads. Lavet aftensmad, og ryddet op efter det, og bagt boller til i morgen.. Datteren er også badet, og puttet. Nu er jeg færdig.. Og så tænker jeg, gad vide om jeg fortsætter med altid at få ordnet alt, eller om jeg ender med at finde det ligegyldigt, og spild af tid, at støvsuge hele tiden, osv.

Så nu er jeg nysgerrig efter hvordan i er?  

Præcis ligesom dig !! 

MEN , nu hvor nummer 2 er kommet , er der bare dobbelt så meget at se til 

Så den mindste tid jeg faktisk har til mig selv , går med at ordne vasketøj , støvsuge , rydde op osv.. Og SÅ vågner Noel jo , og så skal jeg ha tid med ham .. Og ærligt , så irriterer det mig grænseløst hvis jeg ikke når og bli færdig med vasketøjet !!
Jeg kan stå op midt om natten fordi jeg skal ha ordnet det sidste ..  

Anmeld

13. november 2012

sne190810

Mor og meget mere skriver:

Hvis man kun vasker tøj tre gange om måneden, kræver det da en kolossal garderobe - det har kun min 19-årige datter tøj nok til. Det må blive frygteligt dyrt i tøjindkøb, synes jeg. 

Jeg vasker kun tøj ca. en gang om måneden. (Ellers når der ikke er mere rent undertøj ....) Vi er min datter og jeg herhjemme.

Jeg er på SU, så har ikke det store tøjbudget. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan man kan fylde en maskine op til flere gange om ugen.

Anmeld

13. november 2012

Madam Blå

SussieThyssen skriver:

Altså dengang vi havde hund, der blev der støvsuget et par gange om ugen, men nu kun en gang..lige sådan med gulvvask..kun en gang om ugen.
Badeværelset får en overhaling også en gang om ugen osv..og det er efter min mening nok.
Dengang ungerne var små var det nok de der 2 gange om ugen, fordi de jo trods alt slæber alskens jord og mudder med ind. Men ens liv skal ikke bygge på rengøring, men på at man laver alt det andet..og især giver sig tid til at hygge med sine børn, og alle de andre ting man kan lide at gøre.

Ja, og tiden skal jo ikke gå fra min lille Viola Jeg har bare haft så meget tid, at jeg både kunne det ene og det andet. Men nu hvor skolen skal passes, der skal læses, og jeg først henter hende fra dagplejen mellem 14-15, så er tiden der ikke på samme måde. Før ordnede jeg det jeg skulle, mens hun sov. Men den går ikke længere.
Nu må tiden vise, hvor mange nullermænd, jeg ender med at give husly

Anmeld

13. november 2012

Mamalou

Hejsa

Jeg er alene med min søn på 17 måneder, og jeg nyder også at der er opryddeligt og rent hos os. Det er der også for det mest, og jeg stræber efter at gøre rent og vaske tøj på de tidspunkter hvor han er hos sin far. Jeg laver stort set ikke praktiske ting udover madlavning, når min søn er vågen. Der hygger vi. Som alenemor er der bare ikke meget tid til sig selv og afslapning. Jeg har eksempelvis været i gang siden kl. 5.30 i morges, og har først fået mig sat nu. I køkkenet står der opvask og på tørrestativet hænger der vasketøj, men jeg vil hellere have fem minutter i sofaen inden jeg tager et langt varmt bad og under dynen. Så må opvask være opvask - og det samme med tøjvasken Der er - heldigvis - ingen der løber med det

Vh. Louise

Anmeld

13. november 2012

mortilnoahogmelina

Madam Blå skriver:

Er også bange for, at jeg må indse, at det ikke kan blive ved. Jeg tror ikke på, at jeg kan holde det så klinisk med et studie ved siden af. Og jeg håber da helt ærligt, at mit behov for at have det så "perfekt" med tiden vil forsvinde lidt. For det er træls, at aldrig kunne slappe helt af fordi man liiiiige skulle ordne et eller andet.
Og ja, børnene er vigtigst Men datteren var nu også med til det hele, så vi har heldigvis hygget os med det. Men jeg er træt nu. Meget træt..

JAmen jeg kender kun det behov alt alt for godt .. men ja jeg har os måtte indse det bare ikke kan lade sig gøre for jeg kan virkelig ikke nå det ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.