Hvordan er du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2012

SussieThyssen

Madam Blå skriver:

Ja, og tiden skal jo ikke gå fra min lille Viola Jeg har bare haft så meget tid, at jeg både kunne det ene og det andet. Men nu hvor skolen skal passes, der skal læses, og jeg først henter hende fra dagplejen mellem 14-15, så er tiden der ikke på samme måde. Før ordnede jeg det jeg skulle, mens hun sov. Men den går ikke længere.
Nu må tiden vise, hvor mange nullermænd, jeg ender med at give husly

Hehe det går nok...ellers må du jo lave lørdag formiddag til "husligdag" så I kan bruge hverdagene på at tage den lidt mere med ro, og så leve med de nullermænner, der dukker op i ugens løb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

Faith

Jeg kan ikke klare rod og nullermænd. Jeg støvsuger hver dag

Vasketøjet hober sig aldrig op, jeg vasker hver dag. Vi er 5 mennesker i huset, så vi har MEGET vasketøj!

Køkkenet roder til gengæld en del. Vi er desværre ret dårlige til at få sat i opvaskemaskinen. Vi skyller tingene af men det står tit til næste dag hvor vi så får sat det i maskinen. Det skyldes nok at tiden omkring aftensmad og putning godt kan være lidt hektisk. Så prioriterer vi at hygge med ungerne i stedet for at stå i køkkenet.

Anmeld

13. november 2012

Madam Blå

Mor og meget mere skriver:

Hvis man kun vasker tøj tre gange om måneden, kræver det da en kolossal garderobe - det har kun min 19-årige datter tøj nok til. Det må blive frygteligt dyrt i tøjindkøb, synes jeg. 

Ja, det var også min tanke. Men da jeg lagde det rene tøj på plads i dag, gik det op for mig, at det slet ikke er en nødvendighed, at vaske så ofte for os. Vi havde alle tre rent tøj endnu. Og nok til nogle dage mere. Så måske jeg skulle prøve at se, om jeg kunne strække tøjvasken lidt.. Måske det gav lidt mere tid

Men på den anden side, så skal jeg vel bare bruge en hel dag på at vaske tøj, i stedet for de 10 min det tager at fylde maskinen, og hænge det op bagefter. Og så lige 10 min mere på at lægge sammen og på plads dagen efter..

Anmeld

13. november 2012

Madam Blå

morethanperfect skriver:

Præcis ligesom dig !! 

MEN , nu hvor nummer 2 er kommet , er der bare dobbelt så meget at se til 

Så den mindste tid jeg faktisk har til mig selv , går med at ordne vasketøj , støvsuge , rydde op osv.. Og SÅ vågner Noel jo , og så skal jeg ha tid med ham .. Og ærligt , så irriterer det mig grænseløst hvis jeg ikke når og bli færdig med vasketøjet !!
Jeg kan stå op midt om natten fordi jeg skal ha ordnet det sidste ..  

Måske sådan nogle som du og jeg skulle lære at slappe lidt mere af omkring det? Jeg gad godt, jeg kunne tage tingene mere med ro i hvert fald. Jeg kan virkelig blive opkørt, hvis jeg føler her er beskidt, og støvet. Men jeg kan ikke slippe det, at få gjort rent. Jeg får sådan en dejlig ro i hovedet, når tingene er i orden.

Tiden er der nogenlunde, med kun et barn. Men med to - nej, det må jeg give dig ret i. Jeg kan slet ikke se, hvordan man skulle nå det hele med to småbørn..

Anmeld

13. november 2012

Madam Blå

SussieThyssen skriver:

Hehe det går nok...ellers må du jo lave lørdag formiddag til "husligdag" så I kan bruge hverdagene på at tage den lidt mere med ro, og så leve med de nullermænner, der dukker op i ugens løb

Ja, vi skal nu nok finde på noget Vi skal jo allesammen kunne være her - ikke kun mig og mit rengøringsvanvid

Anmeld

13. november 2012

Madam Blå

Faith skriver:

Jeg kan ikke klare rod og nullermænd. Jeg støvsuger hver dag

Vasketøjet hober sig aldrig op, jeg vasker hver dag. Vi er 5 mennesker i huset, så vi har MEGET vasketøj!

Køkkenet roder til gengæld en del. Vi er desværre ret dårlige til at få sat i opvaskemaskinen. Vi skyller tingene af men det står tit til næste dag hvor vi så får sat det i maskinen. Det skyldes nok at tiden omkring aftensmad og putning godt kan være lidt hektisk. Så prioriterer vi at hygge med ungerne i stedet for at stå i køkkenet.

Med en så stor familie, så er man vel nødt til at få vasket tøj ofte.

Nej tiden skal nemlig ikke gå fra børnene Jeg plejer at ordne køkken når hun sover. Men for eftertiden skal jeg jo bruge det meste af mine aftener på at læse. Så må køkkenet nok bare vente til jeg har tid. Håber jeg da
(ender garanteret med at være oppe til kl lort for at få det ordnet )

Anmeld

13. november 2012

Madam Blå

Kloster skriver:

Jeg er et struktureret menneske. Altså hvad angår aftaler, arbejde, planer, møder, samtaler, fritidsinteresser osv.

Men rengøring og vasketøj bliver gjort for ikke at risikere sygdom

Jeg prøver gang på gang at få gjort rent før, det bliver farligt at bo her, men ikke altid det lykkes mig  Nej jeg orker bare ikke at bruge ret meget tid på at gøre rent, men jeg rydder det værste op hver dag. Jeg vil gerne have det sådan at jeg kan være bekendt at få uventet gæster. Men min grænse er heller ikke som en med rengøringsvanvid

Jeg elsker self at der er rent og pænt, men jeg hader at bruge tiden på det.

Ang vasketøj er jeg nødt til at ordne det hver eneste dag, da vi har 2½-3 maskiner om dagen. Men det er også ret struktureret for, hvornår jeg klarer det.

Jeg nægter at skal have et rent hjem, hjemmebag og kaffe på kanden, hvis jeg slet ikke kan nyde det. Det er en prioritering for mig og jeg prioritere mange andre ting over en nullermandsfrit hjem

Jeg synes det er en god indstilling at have. Jeg ville gerne kunne prioritere andre ting, før rengøring - men det bliver nok ved med at være sådan her, mens min datter er så lille.

Men det var da en god ide, med at få struktureret det hele. Måske vi skulle til det, så vi når hverdagen rammer, nemmere "er med". (eller.. så jeg ikke får fnidder af at være her sammen med alle nullermændene)

Anmeld

13. november 2012

jydeinden

SussieThyssen skriver:

Mig?? Du mener MIG???

Jeg er verdens største organiserede roddehovede!!!
Så er det slået fast.

Rengøring og al den slags er noget jeg gør fordi det er et nødvendigt onde, men havde jeg råd, så havde jeg "folk" til den slags LOL

Jeg HADER at gøre rent, rydde op og al den slags, i mit univers er det spild af tid, der kunne bruges på langt sjovere og mere spændende ting, men det bliver da gjort.
Når jeg synes der trænger, så får det en ordentlig skalle, og så er den potte ude. Til gengæld så kan jeg rydde et hus på en fjerdedel af den tid alle andre bruger...det er åbenbart noget, der ligger til generne i denne familie, måske netop fordi vi er så systematiske.
Jeg har intet imod lidt støv i hjørnerne, men til gengæld er jeg hysterisk systematisk i skabe og skuffer, hvor alt har sin plads og der ikke må rode. Ikke at jeg bruger tid på det, men tingene kommer bare ordentligt på plads, når det lægges ind...hver ting på sin plads.

Så nej, der bliver støvsuget, når der trænger, støvet af når der trænger osv. Det er ikke noget jeg går op i...og folk mening om hvornår der trænger, er jo forskellig

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. november 2012

Nessie

SussieThyssen skriver:

Mig?? Du mener MIG???

Jeg er verdens største organiserede roddehovede!!!
Så er det slået fast.

Rengøring og al den slags er noget jeg gør fordi det er et nødvendigt onde, men havde jeg råd, så havde jeg "folk" til den slags LOL

Jeg HADER at gøre rent, rydde op og al den slags, i mit univers er det spild af tid, der kunne bruges på langt sjovere og mere spændende ting, men det bliver da gjort.
Når jeg synes der trænger, så får det en ordentlig skalle, og så er den potte ude. Til gengæld så kan jeg rydde et hus på en fjerdedel af den tid alle andre bruger...det er åbenbart noget, der ligger til generne i denne familie, måske netop fordi vi er så systematiske.
Jeg har intet imod lidt støv i hjørnerne, men til gengæld er jeg hysterisk systematisk i skabe og skuffer, hvor alt har sin plads og der ikke må rode. Ikke at jeg bruger tid på det, men tingene kommer bare ordentligt på plads, når det lægges ind...hver ting på sin plads.

Så nej, der bliver støvsuget, når der trænger, støvet af når der trænger osv. Det er ikke noget jeg går op i...og folk mening om hvornår der trænger, er jo forskellig

Kærligst
Sussie

Ha ha ha, det er ligesom mig

Jeg ved som regel altid hvor tingene er, uanset hvor rodet der kan blive, dog forlægger jeg ofte min pung, dén render jeg tit frustreret rundt efter

Mht. støvsugningen, så har vi købt en robot støvsuger (som hedder Sug Ellen Roberto). Det er skønt, sætter den i gang, og så fiser den rundt og støvsuger mens man selv laver noget der er lidt sjovere. Så er det bare hjørnerne og panelerne der skal have en tur med den almindelige støvsuger engang i mellem

Anmeld

13. november 2012

BellaT

Jeg HADER at gøre rent og rydde op og ordne vasketøj. Men jeg HADER også rod, så det er ikke altid nemt at være mig. Gør det kun fordi det er værre for mig, hvis det roder og er beskidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.