Hvordan er du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2012

miig1989

Madam Blå skriver:

Jeg er typen, der altid støvsuger, vasker vinduer, støver af, gør rent, og vasketøjskurven får sjældent lov at blive fuld. Jeg har med vijle en lille kurv, for så kan der ikke være så meget tøj i.
MEN - jeg har gået hjemme på barsel i 1,5 år, og er nu lige startet på seminariet igen. Phy, det var hårdt! Så nu er jeg helt flad, efter at have være i skole til 14, hentet datteren, handlet ind, støvsuget, vasket tøj og lagt sammen, og på plads. Lavet aftensmad, og ryddet op efter det, og bagt boller til i morgen.. Datteren er også badet, og puttet. Nu er jeg færdig.. Og så tænker jeg, gad vide om jeg fortsætter med altid at få ordnet alt, eller om jeg ender med at finde det ligegyldigt, og spild af tid, at støvsuge hele tiden, osv.

Så nu er jeg nysgerrig efter hvordan i er?  

Puu ha bliver helt udmattet af at læse, hvad du laver hver dag :p

Jeg er desværre mega doven, har virkelig svært ved at tage mig sammen til at gøre rent osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

MinNoah

Jeg er slet ikke så "hysterisk" hvad angår rengøring.... Men synes bestemt ikke vi bor ulækkert

vi er 3 mennesker herhjemme. 2 voksne med arbejde og 1 barn på 3 år.

Der vaskes ca 2-4 maskiner tøj om ugen. Der støvsuges ca. 1 gang om ugen, nogle gange kan der godt gå længere tid... Gulvvask er sjældent for at være ærlig!

Støver af ca. en gang om måneden.. nogle gange går der længere tid.

Tilgengæld rydder vi altid op efter aftensmaden.. jeg er meget dårlig til beskidte tallerkner mm. på køkkenbordet, så det er altid ryddet.

Vi arbejder ofte fra 8-16 både min mand og jeg - om eftermiddagen hygger vi alle tre,  om aftenen slapper vi af og sover! Så hvornår skulle vi få tid til alt det andet?!

Det bliver ordnet i weekenden, og småtingene som tømme opvasker osv ordnes selvfølgelig i hverdagen..

Forstår ikke man kan have tid til at støvsuge hver dag... eller behov for det?

Anmeld

13. november 2012

SussieThyssen

Nessie skriver:

Ha ha ha, det er ligesom mig

Jeg ved som regel altid hvor tingene er, uanset hvor rodet der kan blive, dog forlægger jeg ofte min pung, dén render jeg tit frustreret rundt efter

Mht. støvsugningen, så har vi købt en robot støvsuger (som hedder Sug Ellen Roberto). Det er skønt, sætter den i gang, og så fiser den rundt og støvsuger mens man selv laver noget der er lidt sjovere. Så er det bare hjørnerne og panelerne der skal have en tur med den almindelige støvsuger engang i mellem

Vi har også snakket om sådan en her i huset..men vi har så enormt mange ting på gulvene (store møbler), så jeg kan dårligt se, hvor den skulle få plads til at fise rundt..og så har vi også dørtrin over det hele, og jeg har hørt lidt om, at sådan en ikke kan forcere dørtrin.

Men den kunne nu være fed at have.

Hvad koster sådan en?

Anmeld

13. november 2012

Nessie

Vi har også snakket om sådan en her i huset..men vi har så enormt mange ting på gulvene (store møbler), så jeg kan dårligt se, hvor den skulle få plads til at fise rundt..og så har vi også dørtrin over det hele, og jeg har hørt lidt om, at sådan en ikke kan forcere dørtrin.

Men den kunne nu være fed at have.

Hvad koster sådan en?

De dage det skal være lidt mere grundigt, smider jeg lige spisestuestolene osv. op, og så kan jeg hurtigt få vasket gulvet bagefter.

Til vores hører der en trådløs "spærre" med, som stopper den inden den fiser ud af døren.

Den er ikke så høj, så kan godt komme ind under vores sofa og skænk, og den prøver også gerne at komme over dørtrinnet, men det lykkes ikke altid, og så ligger den dér som en strandet hval

De findes i mange forskellige prislejer. Vi gav 1.600 for vores på en Sweetdeal, og på nettet kunne jeg finde samme model til 3.500-4.000 kr, så er ret tilfreds med handlen

Anmeld

13. november 2012

SussieThyssen

Nessie skriver:

De dage det skal være lidt mere grundigt, smider jeg lige spisestuestolene osv. op, og så kan jeg hurtigt få vasket gulvet bagefter.

Til vores hører der en trådløs "spærre" med, som stopper den inden den fiser ud af døren.

Den er ikke så høj, så kan godt komme ind under vores sofa og skænk, og den prøver også gerne at komme over dørtrinnet, men det lykkes ikke altid, og så ligger den dér som en strandet hval

De findes i mange forskellige prislejer. Vi gav 1.600 for vores på en Sweetdeal, og på nettet kunne jeg finde samme model til 3.500-4.000 kr, så er ret tilfreds med handlen

Hmm...vi har nu guldtæpper over alt undtagen på badeværelset og i køkkenet, og huset er i to plan.

Og den kan ikke komme under vores møbler, det er antikviteter, så de er bygget helt anderledes end nutidens.

Så må jo nok erkende, at sådan en ikke er velegnet i vores hjem, selvom det ville være dejligt

Anmeld

13. november 2012

Nessie

SussieThyssen skriver:

Hmm...vi har nu guldtæpper over alt undtagen på badeværelset og i køkkenet, og huset er i to plan.

Og den kan ikke komme under vores møbler, det er antikviteter, så de er bygget helt anderledes end nutidens.

Så må jo nok erkende, at sådan en ikke er velegnet i vores hjem, selvom det ville være dejligt

Nej, det lyder ikke helt optimalt. Du skal i hvert fald kigge ordentligt på dem, inden du køber én.
Må sige at det er skønt bare at lade den fise forvildet rundt og gøre arbejdet for én

Anmeld

13. november 2012

LLN

MinNoah skriver:

Jeg er slet ikke så "hysterisk" hvad angår rengøring.... Men synes bestemt ikke vi bor ulækkert

vi er 3 mennesker herhjemme. 2 voksne med arbejde og 1 barn på 3 år.

Der vaskes ca 2-4 maskiner tøj om ugen. Der støvsuges ca. 1 gang om ugen, nogle gange kan der godt gå længere tid... Gulvvask er sjældent for at være ærlig!

Støver af ca. en gang om måneden.. nogle gange går der længere tid.

Tilgengæld rydder vi altid op efter aftensmaden.. jeg er meget dårlig til beskidte tallerkner mm. på køkkenbordet, så det er altid ryddet.

Vi arbejder ofte fra 8-16 både min mand og jeg - om eftermiddagen hygger vi alle tre,  om aftenen slapper vi af og sover! Så hvornår skulle vi få tid til alt det andet?!

Det bliver ordnet i weekenden, og småtingene som tømme opvasker osv ordnes selvfølgelig i hverdagen..

Forstår ikke man kan have tid til at støvsuge hver dag... eller behov for det?

sådan er det også her.

Anmeld

13. november 2012

SussieThyssen

Nessie skriver:

Nej, det lyder ikke helt optimalt. Du skal i hvert fald kigge ordentligt på dem, inden du køber én.
Må sige at det er skønt bare at lade den fise forvildet rundt og gøre arbejdet for én

Det ville også være fedt at have en

Jeg kunne også godt tænke mig en til græsplænen, men det er jo så nok også lidt mere realistisk

Anmeld

13. november 2012

Nessie

SussieThyssen skriver:

Det ville også være fedt at have en

Jeg kunne også godt tænke mig en til græsplænen, men det er jo så nok også lidt mere realistisk

He he, sådan én står også højt på vores ønskeliste

Og nogen må til at opfinde en gulvvaskerobot, så vi også slipper for dét

Anmeld

13. november 2012

SussieThyssen

Nessie skriver:

He he, sådan én står også højt på vores ønskeliste

Og nogen må til at opfinde en gulvvaskerobot, så vi også slipper for dét

Hehe...gu' ve' om sådan en kan tåle alt det vandsjaskeri

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.