Anbefal en bank - evt. ''din'' bank?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2012

Annette A

Har altid haft Nordea og har aldrig haft problemer med noget som helst..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

MariaKyedDK

Kellie skriver:

Har altid haft Nordea og har aldrig haft problemer med noget som helst..

Mange tak for svar

indtil videre er der rigtig meget positivt om Nordea, så positivt som mig selv omkring dem

Anmeld

11. november 2012

ano14316

MariaKyedDK skriver:

indtil videre lyder Nordea som muligheden

Vi har Nordea.. Og de er søde nok så længe du vil låne penge.. de rådgiver dig ikk, men siger bare ja selvfølgelig.. Spørger dig hver gang du ringer om du ikek vil have en kassekredit på 5000. osv osv.. Det er meget villige til at låne penge ud til unge mennekser.. Og har også et stort fordelsprogram til unge, men lidt lavere renter på undlån, lidt højere på indlån og man er fritaget fra en del gebyre..

MEN så rammer man (ved godt ikke alle er så dumme som mig) "loftet", og kassen klapper i, de vil ikke hjælpe med noget som helst, laver du et overtræk op 200 kr, blivr der lagt 100 kr på i inkrævningsgebyr. Du kan ikke få et bevilliget overtræk på 500 kr. DER ER INTET HJÆLP AT HENTE, ej heller til en fornuftig afdragsordning. 

Vi har altid betalt til tiden, jeg har aldrig lavet overtræk på mere en et par hundrede kroner, uden at jeg har betalt 500 kr. i gebyr for at få et bevilliget overtræk. 

f.eks. trak min bilforsikring på 331 kr. altid d. 23, og jeg har snakket med dem om at det er ok at den konto går de 331 kr. i minus indtil den 1. det har aldrig været et problem. Det blev det pludselig, og unden jeg fik besked, træk de bare 100 kr. på min konto i gebyr. 

100 kr i gebyr for 331 kr i overtræk i 7 dage?!?!?!?!

JEG VED GODT AT JEG HAR VÆRET DUM OG HAR LÅNT FOR MANGE PENGE, MEN DE HAR ALTSÅ OGSÅ LÅNT MIG DEM, VELVIDENDE HVORDAN MIN ØKONOMI ER.. 

vi går og overvejer at skifte til handelsbanken, hvis de vil tage os, for de rådgiver faktisk deres kunder, og er mere realistiske. 
Ikke sjovt da man var 18, men set i bakspejlet, super godt..  

Anmeld

11. november 2012

metski83

MariaKyedDK skriver:

Jeg har lige nu selv Danske Bank, og de gør KUN livet surt for os, og det er jeg meget mildt sagt faktisk pisse træt og ked af. så nu sidder jeg og læser på nordea og sparkassen sjælland, men synes det er umuligt at  vide hvilken bank som GØR NOGET for deres kunder.

så vil i ikke være søde at anfale en bank som I synes er gode... jeg vil INTET positivt høre om Danske Bank, for nok er den positiv for mange, men den har vedgud aldrig været noget for os

så håber i vil hjælpe mig lidt

på forhånd tak

Handelsbanken. 

Den er kåret som Europas bedste bank, og ligger på top ti på verdensplan. 

Jeg har altid haft dem og altid været tilfreds. 

Der har aldrig været problemer og de er altid gode til at hjælpe med alt. 

Anmeld

11. november 2012

metski83

ano14316 skriver:

Vi har Nordea.. Og de er søde nok så længe du vil låne penge.. de rådgiver dig ikk, men siger bare ja selvfølgelig.. Spørger dig hver gang du ringer om du ikek vil have en kassekredit på 5000. osv osv.. Det er meget villige til at låne penge ud til unge mennekser.. Og har også et stort fordelsprogram til unge, men lidt lavere renter på undlån, lidt højere på indlån og man er fritaget fra en del gebyre..

MEN så rammer man (ved godt ikke alle er så dumme som mig) "loftet", og kassen klapper i, de vil ikke hjælpe med noget som helst, laver du et overtræk op 200 kr, blivr der lagt 100 kr på i inkrævningsgebyr. Du kan ikke få et bevilliget overtræk på 500 kr. DER ER INTET HJÆLP AT HENTE, ej heller til en fornuftig afdragsordning. 

Vi har altid betalt til tiden, jeg har aldrig lavet overtræk på mere en et par hundrede kroner, uden at jeg har betalt 500 kr. i gebyr for at få et bevilliget overtræk. 

f.eks. trak min bilforsikring på 331 kr. altid d. 23, og jeg har snakket med dem om at det er ok at den konto går de 331 kr. i minus indtil den 1. det har aldrig været et problem. Det blev det pludselig, og unden jeg fik besked, træk de bare 100 kr. på min konto i gebyr. 

JEG VED GODT AT JEG HAR VÆRET DUM OG HAR LÅNT FOR MANGE PENGE, MEN DE HAR ALTSÅ OGSÅ LÅNT MIG DEM, VELVIDENDE HVORDAN MIN ØKONOMI ER.. 

vi går og overvejer at skifte til handelsbanken, hvis de vil tage os, for de rådgiver faktisk deres kunder, og er mere realistiske. 

Min kæreste har desværre også rigtig dårlig erfaring med Nordea. 

Da hans far døde arvede han en halv million, som Nordea ville have at han skulle sætte i deres aktier. Dvs. Så de tjente penge. 

Det ville han ikke og de var nærmest sure, fordi de ikke måtte bestemme. Der var så mange dårlige ting, og kort fortalt så havde han haft 0 kr. den dag i dag hvis han gjorde det. 

Han fik rigtig dårlig behandling fordi han ikke gjorde dette, og skiftede derfor til Handelsbanken. 

Her blev han hjulpet med hans penge (Han var kun 18 dengang) De 400.000 kr. blev investeret i et hus(det kostede selvf. mere) men for at sikre pengene. Og 100.000 kr. Blev anbragt på en opsparing til ham. 

Hele hans familie skiftede så til Handelsbanken pga. den dårlige behandling i Nordea. 

Anmeld

11. november 2012

MariaKyedDK

ano14316 skriver:

Hmmm hold da op, det lyder da ......... ondt!

så tager de jo bevidst røven på dig, eller hvordan ?

synes i hvert fald at det lyder super grotæsk...

jeg troede handelsbanken også var en bank for dem med PENGE / GUld

Anmeld

11. november 2012

Puller

MariaKyedDK skriver:

Jeg har lige nu selv Danske Bank, og de gør KUN livet surt for os, og det er jeg meget mildt sagt faktisk pisse træt og ked af. så nu sidder jeg og læser på nordea og sparkassen sjælland, men synes det er umuligt at  vide hvilken bank som GØR NOGET for deres kunder.

så vil i ikke være søde at anfale en bank som I synes er gode... jeg vil INTET positivt høre om Danske Bank, for nok er den positiv for mange, men den har vedgud aldrig været noget for os

så håber i vil hjælpe mig lidt

på forhånd tak

Jeg vil sige som nogle af de andre.. Tag IKKE Jyske Bank.. De er blevet alt for store ligesom den bank du har nu.

Vi har lige skiftet til en lokal sparekasse, hvilket vi er rigtig godt tilfreds med. Vi fik bla. næsten 5000 kr mere i rådighedsbeløb pr mdr. selvom vi fik sat ydelsen op med 2000 kr i mdr. på vores lån.

Så måske det kunne være en mulighed for dig at tage en mindre mere lokal bank/sparekasse.

Håber du finder en bank der er villig til at hjælpe dig og som vil varetage dine interesser.

Anmeld

11. november 2012

MariaKyedDK

Puller skriver:

Jeg vil sige som nogle af de andre.. Tag IKKE Jyske Bank.. De er blevet alt for store ligesom den bank du har nu.

Vi har lige skiftet til en lokal sparekasse, hvilket vi er rigtig godt tilfreds med. Vi fik bla. næsten 5000 kr mere i rådighedsbeløb pr mdr. selvom vi fik sat ydelsen op med 2000 kr i mdr. på vores lån.

Så måske det kunne være en mulighed for dig at tage en mindre mere lokal bank/sparekasse.

Håber du finder en bank der er villig til at hjælpe dig og som vil varetage dine interesser.

Tusind tak for rådet

jeg har netop et møde med sparekassen sjlææand... tror ikke der er nogle banker som er mindre end den ... men ved det selvf. ikke.

men tror os det skal være en '' lille '' men STABIL bank...

Anmeld

11. november 2012

Louisepigen

jeg har jyske bank og dem er jeg glad for. har den sødst bank  darme og igen poblmer med dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.