Han hjælper aldrig til :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2012

Philla

Du kommer aldrig til at ændre ham. Han skal ændre sig selv. Det er det, som han prøver at sige til dig.

Men du kan starte i dig selv (når du peger på ham, så peger du lige så meget på noget i dig selv)

Du skriver også, at du er en dårlig kone. Jeg tror, at du skal starte med at finde ud af, hvilken rolle du vil have i jeres parforhold/hjem. Hvis du ikke er afklaret med den rolle, så kan du heller ikke forvente, at han er afklaret i sin rolle. Det er lige over - hvis du forstår 

Der er intet galt i, at du gør alle tingene, som konerne gjorde i gamle dage, men hvis du ikke er afstemt med den rolle, så bliver du ked af det og frustreret over, at han ikke hjælper dig.

Så spørg dig selv først - hvilken roller ønsker du at tage i jeres parforhold?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

ændre hans personlighed fordi du siger han skal lave noget - den var ny  

Han er en dovenkrop. Han har haft det nemt og er blevet vænnet til ikke at have magi i sin hverdag. Tænk at leve i en verden hvor tallerkenen vasker sig selv og finder vej på plads i skabet. Beskidt tøj tryller sig selv fra gulvet og i ren og strøget stand ind i skabet. Køleskabet er altid fyldt med mad uanset om du tog det sidste mælk i morges. Maden står på bordet hver dag kl 6 det eneste du skal gøre er at spise den.  - hvilken drømmeverden

Spørgmålet er jo om du vil tillade det længere? og hvis du mener alvor af det kan du jo blive nødt til at forlade ham i den sidste ende. 

Han opfører sig som et barn. Fortæl ham at han nu er nødt til at blive voksen, for du kan/vil ikke være enlig mor til 2. så må det være lettere bare at være enlig mor til 1....

forresten - hvis du trykker citer (højre hjørne under datoen) og svarer den vej er det lettere for folk at se når du har svaret ... så får de en notifikation, hvilket de ikke gør når du ikke citerer men bare svarer

Okay tak

Ja du har ret i alt det du skriver . Det først nu det går op for mig når man hører det fra andre .

Jeg elsker ham højt han er en dejlig mand , han behandlet godt på andre punkter . Men vi har kun denne problem med at hjælpe til derhjemme .

Hans mor har opdraget ham meget dårligt og sådan tror han det skal gå herhjemme .

Jeg har sagt til ham vi skal snakke alvorligt om disse ting .
Jeg tror han vil forstå det meget bedre hvis en anden mand sagde disse ting til ham og ikk mig. For mig har han hørt på i mange år og det er han nok træt af så derfor glemmer han det nemt igen .

Anmeld

9. november 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Okay tak

Ja du har ret i alt det du skriver . Det først nu det går op for mig når man hører det fra andre .

Jeg elsker ham højt han er en dejlig mand , han behandlet godt på andre punkter . Men vi har kun denne problem med at hjælpe til derhjemme .

Hans mor har opdraget ham meget dårligt og sådan tror han det skal gå herhjemme .

Jeg har sagt til ham vi skal snakke alvorligt om disse ting .
Jeg tror han vil forstå det meget bedre hvis en anden mand sagde disse ting til ham og ikk mig. For mig har han hørt på i mange år og det er han nok træt af så derfor glemmer han det nemt igen .

måske vil det hjælpe for ham at høre det fra en anden end dig 

har han ikke en god ven som du også snakker godt med, som kan fortælle ham hvor galt det egentlig står til

Anmeld

9. november 2012

Philla

serinasmor skriver:

måske vil det hjælpe for ham at høre det fra en anden end dig 

har han ikke en god ven som du også snakker godt med, som kan fortælle ham hvor galt det egentlig står til

Jeg vil anbefale dig, at du siger til ham, at du godt kan forstå, hvis han synes, at det er irriterende, at du "er efter ham". Men samtidig også forklare ham, hvorfor det er, at du er det.

Så virker du både imødekommende og konstruktiv - og ikke som en brokkende hustru, men istedet som den samspiller, som du ønsker at være 

Anmeld

9. november 2012

anna111

Profilbillede for anna111

kunne se på dit svar til mig at det lyder lidt som om du har givet op nu syntes du skal sige til ham at du snart ikke kan mere og i ikke kan blive sammen vis han ikke tager sig sammen søde syntes helt klart du skal stoppe med at lave mad til ham når han alligevel ikke sætter pris på dig start med det og se hvad der sker 

Anmeld

9. november 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

En ide: at ansætte en rengøringshjælp, som din man skal så betale for.

Anmeld

9. november 2012

FrkLarsen

Anonym skriver:

Hej piger . Min mand og jeg har været sammen i 5 år og vi har en søn på 2 nu .

Han er lidt doven og hjælper næsten aldrig derhjemme. Hver gang jeg siger til ham ka du skifte ble eller gå med skraldespanden så broker han sig og siger jeg er træt jeg arbejder hele dagen bare fordi jeg er studerende så skal jeg alt herhjemme.

Jeg står op om natten, vasker op, laver mad, gør rent, passer vores søn indtil han kommer hjem kl 19 . Og så har jeg stadigvæk ikke fri. Vi spiser aftensmad og jeg tager mig af opvasken og lægger vores søn til at sove . Og derefter laver jeg lektier.

Om morgen gør jeg ham klar og min mand kører ham i vuggestue.

Han er rigtig god til at lade skabsdøre stå åben, lad sin tallerken være på bordet. Og alt sådan noget . Jeg er træt af at sige det til ham hver eneste dag. og når jeg gør så siger han at han føler sig lukket inde og han knokler da jeg beder ham om alt .

Gør jeg noget forkert elller er jeg alt for sød ? jeg ka snart ikk mere. Vi skændes hele tiden.

Åh altså hvor jeg kender det alt for godt.

Jeg er er dog singlemor nu, og kan seriøst ikke mærke nogen forandringer i hverdagen angående min datter og de huslige pligter.

Jeg synes at du skal banke i borde NU, og forstår han det ikke så må han jo sulte, gå i beskidt tøj osv. Du skal ikke ordne hans ting så

Kamilla

Anmeld

9. november 2012

Anonym trådstarter

EllaRo skriver:

En ide: at ansætte en rengøringshjælp, som din man skal så betale for.

Han har selv sagt han vil ha vi får os en rengøringsassistent men jeg vil ikk ha det. Jeg brokker mig ikk fordi vores hjem er rodet men fordi min mand ikk hjælper til

Anmeld

9. november 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Philla skriver:

Du kommer aldrig til at ændre ham. Han skal ændre sig selv. Det er det, som han prøver at sige til dig.

Men du kan starte i dig selv (når du peger på ham, så peger du lige så meget på noget i dig selv)

Du skriver også, at du er en dårlig kone. Jeg tror, at du skal starte med at finde ud af, hvilken rolle du vil have i jeres parforhold/hjem. Hvis du ikke er afklaret med den rolle, så kan du heller ikke forvente, at han er afklaret i sin rolle. Det er lige over - hvis du forstår 

Der er intet galt i, at du gør alle tingene, som konerne gjorde i gamle dage, men hvis du ikke er afstemt med den rolle, så bliver du ked af det og frustreret over, at han ikke hjælper dig.

Så spørg dig selv først - hvilken roller ønsker du at tage i jeres parforhold?

Anmeld

14. november 2012

Sabsy

Anonym skriver:

Han har lært af sin kære mor at hun altid har gjort ting for ham. Selv dengang jeg havde født vores søn vis kejsersnit da lå han og sov på sygehuset istedet for at skifte ble eller hente sygehus mad til mig. Han sagde han var meget træt og ville sove

Jeg har virkelig taget mig af hans lort og nu går det først op for mig at det gider jeg længere ikk. Jeg prøvede på at være en god hustru men han har taget mig for givet

Jeg tager en sidste snak med ham og glemmer han igen at hjælpe til eller bare han kun gjorde rent efter sig selv så er det nok :/

Jeg skred.. Min eksmand lyder som din mand.. Det tog mig også et år før jeg turde at sige stop, men for helved hvor har han lært af det nu.. Det er selvfølgelig ikke en løsning for alle, nogen mænd er vare inderst inde forelsket i en pige som ligner deres mor.. Har idag fået en faaaantastisk kæreste som tager del i hverdagen, har aldrig haft så meget "fritid".. Jeg henter barn, tager opvask klare den lille og lidt støvsugning, han klare alt fra indkøb til gåtur med hunden- og til tider er det hyggeligt at hjælpes med opvasken..

Fortæl ham hvor trættende det er og at du i længden ikke kan holde til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.