Han hjælper aldrig til :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.091 visninger
43 svar
0 synes godt om
8. november 2012

Anonym trådstarter

Hej piger . Min mand og jeg har været sammen i 5 år og vi har en søn på 2 nu .

Han er lidt doven og hjælper næsten aldrig derhjemme. Hver gang jeg siger til ham ka du skifte ble eller gå med skraldespanden så broker han sig og siger jeg er træt jeg arbejder hele dagen bare fordi jeg er studerende så skal jeg alt herhjemme.

Jeg står op om natten, vasker op, laver mad, gør rent, passer vores søn indtil han kommer hjem kl 19 . Og så har jeg stadigvæk ikke fri. Vi spiser aftensmad og jeg tager mig af opvasken og lægger vores søn til at sove . Og derefter laver jeg lektier.

Om morgen gør jeg ham klar og min mand kører ham i vuggestue.

Han er rigtig god til at lade skabsdøre stå åben, lad sin tallerken være på bordet. Og alt sådan noget . Jeg er træt af at sige det til ham hver eneste dag. og når jeg gør så siger han at han føler sig lukket inde og han knokler da jeg beder ham om alt .

Gør jeg noget forkert elller er jeg alt for sød ? jeg ka snart ikk mere. Vi skændes hele tiden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Marts<3

I nogle familier er fungere det måske. Men hvis ikke du trives, og ikke føler at det er retfærdigt. Så syntes jeg klart du skal fortælle ham det, så han forstår det! Jeg syntes det er sejt gået, at du har fundet dig i det så længe. 

Det er ikke retfærdigt, og det skal du på en eller anden måde få ham til at forstå. 

Det er meget okay du ikke syntes det er ok. 

Håber i finder en fælles løsningen, inden tingene tager overhånd. 

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

Jamen jeg siger det også , men føler bare han er god til at give mig skylden for det hele og føler mig skyldig så sker der intet . Han er god til at sige jamen jeg vil gerne nyde mik fri dag til at slappe af og spille PlayStation . Og vare hvis jeg siger vi skal vaske tøj så bliver han helt skøre og siger ka vi ikk gør det en anden dag og sådan så ender det altid med jeg gør det

Anmeld

8. november 2012

LilleSmølf

Det ville jeg aldrig finde mig i.

Jeg kan forstå hvis den ene er syg i en uge eller to, at man måske ikke har alt for meget overskud til at hjælpe.

Men at du skal gøre det hele "bare" fordi du er studerende? Jeg har svært nok ved at følge med (jeg studerer) og jeg skal ikke engang tænke på børn endnu.

Snak med ham og venligt, men fast fortæl, at du ikke gider at finde dig i, at du laver det hele selv. Bare fordi du ikke får penge for det er det jo ikke mindre arbejde at lave mad, vaske op, passe barn, studere, etc.

Han har jo selv valgt at være i den familie så han må tage de ting, der følger med.

Håber det løser sig

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

Odense92 skriver:

Det ville jeg aldrig finde mig i.

Jeg kan forstå hvis den ene er syg i en uge eller to, at man måske ikke har alt for meget overskud til at hjælpe.

Men at du skal gøre det hele "bare" fordi du er studerende? Jeg har svært nok ved at følge med (jeg studerer) og jeg skal ikke engang tænke på børn endnu.

Snak med ham og venligt, men fast fortæl, at du ikke gider at finde dig i, at du laver det hele selv. Bare fordi du ikke får penge for det er det jo ikke mindre arbejde at lave mad, vaske op, passe barn, studere, etc.

Han har jo selv valgt at være i den familie så han må tage de ting, der følger med.

Håber det løser sig

Gid det var så nemt jeg siger det hver gang og han forstår det bare ikk . Han gad heller ikk gå med vores om morgen indtil jeg virkelig blev ved og ved så til sidst han gav op .

Jeg gider bare ikk ha det skal være så svært . Han er rigtig god til at give mig skylden hver gang jeg tager emnet op :/

Anmeld

8. november 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Jamen jeg siger det også , men føler bare han er god til at give mig skylden for det hele og føler mig skyldig så sker der intet . Han er god til at sige jamen jeg vil gerne nyde mik fri dag til at slappe af og spille PlayStation . Og vare hvis jeg siger vi skal vaske tøj så bliver han helt skøre og siger ka vi ikk gør det en anden dag og sådan så ender det altid med jeg gør det

Men da han sagde ja til at få børn og stifte en familie sagde han jo også nej til at nyde sin fridag og bare kunne spille så længe han ville. Når man er en familie må alle bidrage for at få det til at løbe rundt og frihed til at spille og dase må forgå når junior bliver passet eller er kommet i seng. Jep livet er hårdt men din mand må give dig en hånd med ellers ender det jo med du går din vej i ren frustration over ham.. 

Hvad med at tage en weekendtur med en veninde, lidt væk og lad far klare junior, å kan det være han får øjnene op for hvor meget du laver.. 

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

AnjaB skriver:

Men da han sagde ja til at få børn og stifte en familie sagde han jo også nej til at nyde sin fridag og bare kunne spille så længe han ville. Når man er en familie må alle bidrage for at få det til at løbe rundt og frihed til at spille og dase må forgå når junior bliver passet eller er kommet i seng. Jep livet er hårdt men din mand må give dig en hånd med ellers ender det jo med du går din vej i ren frustration over ham.. 

Hvad med at tage en weekendtur med en veninde, lidt væk og lad far klare junior, å kan det være han får øjnene op for hvor meget du laver.. 

Jeg tog hos en veninde engang og han ringede og sagde han ikk ku få ham til at sove og at sku komme :/

Hvis jeg presser ham meget så tager han hen til sine venner som bor i København og bliver der i to dage for at få fred

Anmeld

8. november 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Han er lidt doven og hjælper næsten aldrig derhjemme. Hver gang jeg siger til ham ka du skifte ble eller gå med skraldespanden så broker han sig og siger jeg er træt jeg arbejder hele dagen bare fordi jeg er studerende så skal jeg alt herhjemme.

Jeg står op om natten, vasker op, laver mad, gør rent, passer vores søn indtil han kommer hjem kl 19 . Og så har jeg stadigvæk ikke fri. Vi spiser aftensmad og jeg tager mig af opvasken og lægger vores søn til at sove . Og derefter laver jeg lektier.

Han er rigtig god til at lade skabsdøre stå åben, lad sin tallerken være på bordet. Og alt sådan noget . Jeg er træt af at sige det til ham hver eneste dag. og når jeg gør så siger han at han føler sig lukket inde og han knokler da jeg beder ham om alt .

Gør jeg noget forkert elller er jeg alt for sød ? jeg ka snart ikk mere. Vi skændes hele tiden.

Det sagde min kæreste også altid engang, så sagde jeg fint (vi har fællesøkonomi) så betaler vi 50/50 og vi laver ting hjemme 50/50, den holdte ikke engang én dag så syntes han at den gamle ordning var meget bedre - det var jo hårdt at lave ting derhjemme.

Han har så i alt den tid jeg har studeret altid sagt at det ikke er hårdt at gå i skole, hvor jeg gang på gang har forklaret at det er det altså . Nu er han selv på kursus og han kom selv hjem i går og sagde undskyld - han kunne nu godt se hvad jeg mente med at det er hårdt at skal lære noget hele tiden  

Så winwin herhjemme nu  Tror du skal prøve din kæreste lidt af ligesom jeg gjorde, tit skal de føle før de forstår 

Anmeld

8. november 2012

christina92

Anonym skriver:

Så hold op Lad lortet stå. vask dig og sønnens tog og tag dig af ham og lad resten flyde. han bliver jo nok træt af det på et tidspunkt, specielt når der ikke er flere rene underbukser!

Anmeld

8. november 2012

Åse

Det der med skabsdøre der står åben, det gør min mand også og jeg forstå det slet ikke. Er dette sådan en mande ting???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.