Att: Alle græsenker med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2012

Sildefisk

TaAsJu skriver:

Ja de kære mænd 

MeN han er heldigvis blevet rigtig glad for og sejle på kutteren og er kommet på en rigtig god besætning.. Så tror han bliver der 

Det lyder lovende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Fenja09

TaAsJu skriver:

Han er overkonstabel og han sejler tuluaq. Det er en lille sø opmålings fartøj der sejler oppe langs grønlands kyst.. De laver fiskerikontroller og ja søopmåling.. De har deres sejl planer et år frem... Det er så dejligt for vi ved hvad hvornår han er hjemme sådan ca.. 

Jeg har lavet en nedtællings orm. Som de læse orme man lavede i skolen. Så hver dag tager vi en af så kan pigerne se der bliver korter og kortere til far kommer hjem.. Den store lukker helt af og vil ikke snakke med ham før en uge før han kommer hjem.. Det er meget nyt for os og undvære hinanden.. Vi har boet i grønnedal i 2 år og derfør var han i Frederikshavn.. Og derfør i grønnedal med hans x kone og den store.. ( hun er ikke min bio) så det er rigtig hårdt for hende i en alder af 7 år og er fars pige at han ikke er hjemme.. 

Den mellemste på 3 er meget ked af det når han lige er taget afsted, hun er krop umulig den første uge.. Og mens han ikke er hjemme vil hun ikke så gerne sove i sin seng.. Der er ingen problemer når han er hjemme.. Men ellers snakker hun med ham når han ringer hjem.. 

Den lille har altid været vant til det. Hun er syg, så jeg var hjemme for og føde og måtte så ikke komme op igen. men hun er rigtig skæg for min mand ligner sin far rigtig meget og når han er afsted ELSKER hun farfar, men når han er hjemme kan farfar slet ikke bruges.. Så der er det vidst hårdest for farfar

Hvordan klare dine børn det og har i altid vært vant til det??? 

Kunne ikke lige lade være med at kommentere dit indlæg  Min kæreste og jeg mødte nemlig hinanden på Grønnedal - han var dengang i SV og jeg var på ferie. Efterfølgende søgte vi om at komme derop at bo, men desværre blev min mor syg, så vi måtte takke nej. Ville godt have haft den oplevelse med. Idag er det så lukket ned, så nu er muligheden der ikke længere.

Min kæreste er idag i Hæren, men han har da overvejet SV igen - han vil bare ikke have de lange ture, altså 3 måneder ude. Han vil gerne have de eftertragtede, 14 dage ude, 14 dage hjemme

Nå, undskyld jeg lige blandede mig

/Fenja

Anmeld

8. november 2012

Jibbe

myr81 skriver:

Jeg synes altid den sidste uge inden er helt udholdelig

Ja den sidste uge er uudholdelig. Man gider ikke vente mere og vil bare have dem hjem

Anmeld

8. november 2012

TaAsJu

Fenja09 skriver:

Kunne ikke lige lade være med at kommentere dit indlæg  Min kæreste og jeg mødte nemlig hinanden på Grønnedal - han var dengang i SV og jeg var på ferie. Efterfølgende søgte vi om at komme derop at bo, men desværre blev min mor syg, så vi måtte takke nej. Ville godt have haft den oplevelse med. Idag er det så lukket ned, så nu er muligheden der ikke længere.

Min kæreste er idag i Hæren, men han har da overvejet SV igen - han vil bare ikke have de lange ture, altså 3 måneder ude. Han vil gerne have de eftertragtede, 14 dage ude, 14 dage hjemme

Nå, undskyld jeg lige blandede mig

/Fenja

Ihh det er altid dejligt og høre fra nogen der har oplevet det unikke ved grønnedal.. Vi var super glade for og bo der oppe. Men fordi den lille har forlavt stofskifte og vi høre med under udstationerings reglerne som familie måtte jeg og den lille ikke komme "hjem" igen før hun ville have vært stabil medicineret i et år.. Men var det stadig noget som hed grønnedal var vi taget op igen

Ja det er super synd det er lukket.. Det gør så ondt og tænke på hvor fantastisk et sted det var.. 

Det var da rigtig træls at i ikke kom afsted.. Det har vært den bedste oplevelse i mit liv

Anmeld

8. november 2012

Fenja09

TaAsJu skriver:

Ihh det er altid dejligt og høre fra nogen der har oplevet det unikke ved grønnedal.. Vi var super glade for og bo der oppe. Men fordi den lille har forlavt stofskifte og vi høre med under udstationerings reglerne som familie måtte jeg og den lille ikke komme "hjem" igen før hun ville have vært stabil medicineret i et år.. Men var det stadig noget som hed grønnedal var vi taget op igen

Ja det er super synd det er lukket.. Det gør så ondt og tænke på hvor fantastisk et sted det var.. 

Det var da rigtig træls at i ikke kom afsted.. Det har vært den bedste oplevelse i mit liv

Ja, jeg må også erkende at jeg er dødmisundelig på dig  Men jeg havde nogle pragtfulde uger deroppe og min kæreste sejlede i flere måneder så han fik også set lidt.

Der er bare noget helt fantastisk over sådan en lille by / lille isoleret samfund og så den udsigt - hvad kan slå den! Kan du huske hvad bjerget hed? Det alle talte om, som man kunne se når man kiggede mod Ivitut.

Havde de ikke lukket det, så havde vi bestemt også søgt om at kommer derop igen.

Anmeld

8. november 2012

TaAsJu

Fenja09 skriver:

Ja, jeg må også erkende at jeg er dødmisundelig på dig  Men jeg havde nogle pragtfulde uger deroppe og min kæreste sejlede i flere måneder så han fik også set lidt.

Der er bare noget helt fantastisk over sådan en lille by / lille isoleret samfund og så den udsigt - hvad kan slå den! Kan du huske hvad bjerget hed? Det alle talte om, som man kunne se når man kiggede mod Ivitut.

Havde de ikke lukket det, så havde vi bestemt også søgt om at kommer derop igen.

Jeg har et billede inde i mit FOTO album af kugnait som bjeret hedder.. Det er jo noget af det bedste og stå op til hver morgen jeg elskede det..  Jeg har tabt mit til det sted og til Grønland..

så kan godt forstå i gerne ville have været der oppe..  Det bedste ved samfundet der oppe var jo ens største bekymring var moskus okser, ræve og havet... Ellers sendte man jo bare ungerne ud og lege.. Og tiden man havde med sin familie og vennerne har man bare ikke her hjemme!!

Anmeld

9. november 2012

Fenja09

TaAsJu skriver:

Jeg har et billede inde i mit FOTO album af kugnait som bjeret hedder.. Det er jo noget af det bedste og stå op til hver morgen jeg elskede det..  Jeg har tabt mit til det sted og til Grønland..

så kan godt forstå i gerne ville have været der oppe..  Det bedste ved samfundet der oppe var jo ens største bekymring var moskus okser, ræve og havet... Ellers sendte man jo bare ungerne ud og lege.. Og tiden man havde med sin familie og vennerne har man bare ikke her hjemme!!

Ja, kan godt huske når vi skulle ud at gå at der var skilt med moskusokser  Og min moster og onkels børn ( som boede deroppe) var også ude at "bade", hold da op et ramaskrig - det ene sekund kan man bunde og det næste er der flere meter ned, uhyggeligt!

Udover naturen var der også ganske hyggeligt på Nokken hehe var det ikke det de kaldte det? husker vist at det hed Nanok  Det er mange år siden, jeg var 16 år og idag er jeg 30

Hvad fik du dagene til at gå med deroppe? Var der et lille arbejde til dig eller?

Anmeld

9. november 2012

TaAsJu

Fenja09 skriver:

Ja, kan godt huske når vi skulle ud at gå at der var skilt med moskusokser  Og min moster og onkels børn ( som boede deroppe) var også ude at "bade", hold da op et ramaskrig - det ene sekund kan man bunde og det næste er der flere meter ned, uhyggeligt!

Udover naturen var der også ganske hyggeligt på Nokken hehe var det ikke det de kaldte det? husker vist at det hed Nanok  Det er mange år siden, jeg var 16 år og idag er jeg 30

Hvad fik du dagene til at gå med deroppe? Var der et lille arbejde til dig eller?

Ha ha ja nokken.. Uha der er lavet mange minder der oppe.. Jamen jeg var med som kone og var på barsel i noget af min tid der oppe også har jeg vært nede i bamsemut (børnehaven/vuggestuen) hvor jeg havde mine egene børn også var jeg bargast (bartender) på nokken.. Det var super hyggeligt.. Ja så er det ved og være nogle år siden...

men ellers brugte vi tiden sammen som familie og tog på hytteture og havde tiden sammen... Som der bare ikke er tid til på samme måde her hjemme.. 

Anmeld

9. november 2012

Fenja09

Ha ha ja nokken.. Uha der er lavet mange minder der oppe.. Jamen jeg var med som kone og var på barsel i noget af min tid der oppe også har jeg vært nede i bamsemut (børnehaven/vuggestuen) hvor jeg havde mine egene børn også var jeg bargast (bartender) på nokken.. Det var super hyggeligt.. Ja så er det ved og være nogle år siden...

men ellers brugte vi tiden sammen som familie og tog på hytteture og havde tiden sammen... Som der bare ikke er tid til på samme måde her hjemme.. 

Ja, det lyder rigtig hyggeligt som dagplejer for egne børn

Husker tydeligt nokken, har brugt mange timer der  - jeg kom derop om sommeren, og et par dage efter var der sommerfest med Michael Falck ( der mødte jeg kæresten) det var en af de sjoveste fester jeg har været med til. Dødgod stemning hos alle

Og ja, der er en helt anden ro, noget vi godt kunne lære lidt af herhjemme - selvom den storslåede natur nok har en del med det at gøre

Anmeld

9. november 2012

Sildefisk

Jibbe skriver:

Ja den sidste uge er uudholdelig. Man gider ikke vente mere og vil bare have dem hjem

lige præcis, hvordan går det med jer?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.