Børn i sengen - nej tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2012

Gardenia

bøllen skriver:

En Holding både manden og jeg altid har haft. Ikke fordi vi ikke syntes det er hyggeligt men fordi vi sover så dårligt.

det har aldrig været et problem med de store tvillinger, da de delte værelse til de var 8 år. Så det var mest morgen hygge i sengen mens vi så tegnefilm 

men nu er vi kommet til lillebror på 3 år, han har altid sover i egen seng på sit værelse uden problemer. Så fik han sengelampe op og et værre roderi startede. Med at vågne og tænde lampen , men blev i sengen. Men de sidste 14 dage til 3 uger er  han kommet ind til os . I starten fulgte vi ham ind igen men må indrømme den konstante afbrudte søvn sætter sine spor ( på moar her ) hvis jeg spørg hvorfor han ikke vil sove i sin seng siger han der er monster . Så ofte har vi bare givet efter, og han har sovet hos os.

jeg har prøvet , at blive siddende ved ham til han faldt i søvn igen. Men må erkende det er for hårdt. Da jeg ikke får så meget søvn ( døjer med kroniske smerter så har behov for min søvn ) nogle nætter vågner han så snart vi går i seng, og andre lidt senere. Der er ingen problemer fra han bliver lagt til vi går i seng.

har prøvet at tage kampen op, og det endte med han sov i sin seng hele natten uden opvågninger. Så faldt vi i til weekenden og nu er vi tilbage igen.

er er lidt blandet i mine følelser, for vil gerne han sover i egen seng men omvendt hvis han er bange er det jo også synd. Han er MEGET mor syg og kan ikke finde ud af om det spiller ind.  

Andre som har været igennem noget lignende og hvad har i gjordt ??

Vores dreng på 2½ har aldrig sovet i vores seng. Vi har heller ikke en madras eller andet til ham inde i soveværelset eller noget inde på hans værelse, han vågner meget sjældent og har aldrig udtrykt behov for at komme ind til os og sove.

Har du snakket med ham om det monster? Vores dreng havde en periode med en statue han synes stod inde på hans værelse, den sørgede vi for at få talt godt igennem. Statuer står udenfor, nede på banegårdspladsen kan du huske den min skat?
I dit tilfælde ville jeg da holde på at monstre ikke fandtes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

bøllen

Gardenia skriver:

Vores dreng på 2½ har aldrig sovet i vores seng. Vi har heller ikke en madras eller andet til ham inde i soveværelset eller noget inde på hans værelse, han vågner meget sjældent og har aldrig udtrykt behov for at komme ind til os og sove.

Har du snakket med ham om det monster? Vores dreng havde en periode med en statue han synes stod inde på hans værelse, den sørgede vi for at få talt godt igennem. Statuer står udenfor, nede på banegårdspladsen kan du huske den min skat?
I dit tilfælde ville jeg da holde på at monstre ikke fandtes?

Vi har heller ikke haft problemer før nu . Startede som sagt med han fik en lampe ved sengen . Som udløste at den bliver tændt i tide og utide . Nu har monsteret overtaget og han søger indtil os . vi har afskaffet tegnefilm ( scooby doo ) og lege der indvoldvere monster . Og vi snakker om de ikke findes men syntes ikke lige at hjælpe .

Anmeld

7. november 2012

bøllen

Giraffen skriver:

jeg har ikke lige læst alle svarene så undskyld hvis det her er en gentagelse

Men hvis det var en mulighed ku han måske også komme ind til tvillingerne at sove? så er der tryghed, men måske ikke den samme fristelse at komme op og ligge i smørhullet - sådan fællesskab uden forældresyge

Tak for ideen men det dur ikke - de er nu på hver deres værelse og skal ikke forstyrres . De skal op i skole og skal selvfølgelig være udhvilet . 

Anmeld

7. november 2012

bøllen

Carina:-) skriver:

Vi har en kingsize seng.

Men de bliver puttet i deres egen seng,og så kommer de i løbet af natten.

Men det er ikke hver nat,efterhånden som de bliver ældre sover de jo mere og mere igennem.

Men de vd muligheden er der,hvis behovet opstår.

Lige nu sover ham på 7 mdr der hver nat fra omkring kl 02. 

Ok respekt for jeres beslutning og i praktisere samsovning .

men det er ikke lige mig ( hi hi ) gider ikke det roderi om natten . Sover dårligt i forvejen og hver gang jeg vågner bruger jeg hundrede år på at falde i søvn .

Anmeld

7. november 2012

bøllen

SussieThyssen skriver:

Vi satte en udtræksseng op til sønneke i soveværelset, og så lærte han hurtigt at lægge sig der, uden at vække os.
I det mindste havde man da så sin egen seng i fred.

Kærligst
Sussie

Hi hi ja en mulighed . Satser på det er en overgang og satser på en midlertidig løsning :-)

Anmeld

7. november 2012

Nadia&Daniel

Laura (2 år) falder i søvn i sin egen seng - imellem kl. 1-4 (forskelligt fra dag til dag), vågner hun op - og kommer ind i vores seng. Andre nætter sover hun i sin egen seng kl. xx-08

Vi har valgt at hun godt må sove i vores seng - ingen af os mærker det, eller sover dårligere pga det.

Anmeld

7. november 2012

bøllen

Nadia&Daniel skriver:

Laura (2 år) falder i søvn i sin egen seng - imellem kl. 1-4 (forskelligt fra dag til dag), vågner hun op - og kommer ind i vores seng. Andre nætter sover hun i sin egen seng kl. xx-08

Vi har valgt at hun godt må sove i vores seng - ingen af os mærker det, eller sover dårligere pga det.

Og har det stået på længe ? kan se mange andre har faser hvor de vågner og kommer ind?

her måtte han også gerne sove i sengen hvis nu det ikke påvirkede vores søvn.

Anmeld

7. november 2012

Nadia&Daniel

bøllen skriver:

Og har det stået på længe ? kan se mange andre har faser hvor de vågner og kommer ind?

her måtte han også gerne sove i sengen hvis nu det ikke påvirkede vores søvn.

Det er i perioder.. Vi har valgt at tage hende ind i vores seng, istedet for bruge timer på at få hende til at falde til ro (nogle gange tager det timer). For lige så snart hun kommer ind til os, sover hun med det samme. Og vi kan alle tre være der  Men i nat sov hun kl. 20.30-07 i sin seng og så kl. 7-8 i vores seng (med mig) Så må vi se hvad hun gør i nat..

Anmeld

7. november 2012

bøllen

dorthemus skriver:

Fra Runa blev født til hun var et år sov hun i min seng og det var daaaaajligt Fra hun var et år til hun var to år sov hun fem ud af syv nætter hos mig og resten i sit egen seng på sit værelse.

Nu er hun 2, 5 år og sover hos sig selv de fleste nætter, også selvom hun vågner og vil op. så sidder jeg ved siden af hende til hun falder i søvn igen...Runa har også en irriterende vane med at vågne når jeg går i seng
Jeg sover mega skidt med hende i sengen nu (desværre), men nogle nætter er hun så ked og så er HENDES behov at være hos mig, også selvom jeg ikke får sovet så godt

Syntes det er super hyggeligt med ham i sengen - men sover bare SÅ dårligt. Og det dur bare ikke  Både manden og jeg sover dårligt og det holder jo bare ikke. Så vi skal finde en løsning som dur for os alle. Silas sov også hos os da han var spæd, men der fyldte ham ikke så meget Nu moser han rundt, sparker til højre og venstre.

Sad også hos ham i starten, når han vågnede men har jo så givet efter. Da jeg bare ikke kan undvære søvnen. Og nu er vi så ved start igen.

Og ønsker jo virkelig og give ham den trykhed men vil også gerne selv sove

Anmeld

7. november 2012

bøllen

Nadia&Daniel skriver:

Det er i perioder.. Vi har valgt at tage hende ind i vores seng, istedet for bruge timer på at få hende til at falde til ro (nogle gange tager det timer). For lige så snart hun kommer ind til os, sover hun med det samme. Og vi kan alle tre være der  Men i nat sov hun kl. 20.30-07 i sin seng og så kl. 7-8 i vores seng (med mig) Så må vi se hvad hun gør i nat..

hmm første gang vi oplever dette - han sover så snart han lander på vores seng. Men jeg får bare ikke sovet  og det holder desværre ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.