Børn i sengen - nej tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2012

Nadia&Daniel

bøllen skriver:

hmm første gang vi oplever dette - han sover så snart han lander på vores seng. Men jeg får bare ikke sovet  og det holder desværre ikke.

Kan godt forstå Jer - nattesøvn er vigtigt for den næste dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

dorthemus

bøllen skriver:

Syntes det er super hyggeligt med ham i sengen - men sover bare SÅ dårligt. Og det dur bare ikke  Både manden og jeg sover dårligt og det holder jo bare ikke. Så vi skal finde en løsning som dur for os alle. Silas sov også hos os da han var spæd, men der fyldte ham ikke så meget Nu moser han rundt, sparker til højre og venstre.

Sad også hos ham i starten, når han vågnede men har jo så givet efter. Da jeg bare ikke kan undvære søvnen. Og nu er vi så ved start igen.

Og ønsker jo virkelig og give ham den trykhed men vil også gerne selv sove

Jamen jeg forstår skam godt dilemmaet, står selv midt i det og det er rigtig træls

Anmeld

7. november 2012

bøllen

dorthemus skriver:

Jamen jeg forstår skam godt dilemmaet, står selv midt i det og det er rigtig træls

Åh læste det IKKE som du ikke forstod det :-)

fik bare skrevet en stil

ja det er lidt trælst , og har svært ved at vælge hvilken løsning der er den rigtige 

lade ham sove i sengen - eller tage kampen op.

bliver du så bare siddende hos runa ? Vågner hun flere gange ?

for det Er ski lidt hårdt

Anmeld

7. november 2012

dorthemus

bøllen skriver:

Åh læste det IKKE som du ikke forstod det :-)

fik bare skrevet en stil

ja det er lidt trælst , og har svært ved at vælge hvilken løsning der er den rigtige 

lade ham sove i sengen - eller tage kampen op.

bliver du så bare siddende hos runa ? Vågner hun flere gange ?

for det Er ski lidt hårdt

Ja det gør jeg...sad oppe en hel time en nat med en rasende datter

Normalt tager det dog ti min. Sidder også hos hende når hun skal soive ellers står hun op ti tusind gange.

Min datter er søvnmæssigt en kæmpe udfordring for mig.

Anmeld

7. november 2012

bøllen

dorthemus skriver:

Ja det gør jeg...sad oppe en hel time en nat med en rasende datter

Normalt tager det dog ti min. Sidder også hos hende når hun skal soive ellers står hun op ti tusind gange.

Min datter er søvnmæssigt en kæmpe udfordring for mig.

Pu ha :-(

havde nok givet op ... 

Sejt du tar " Kampen " op .

må indrømme jeg er blank på dette område , de store sov igennem fra de var 4 mdr og der har ALDRIG været noget .

silas er en gåde .. Siger du til når du har fundet en god løsning :-)

Vågner hun så flere gange i løbet af natten ?

Anmeld

7. november 2012

Gardenia

bøllen skriver:

Vi har heller ikke haft problemer før nu . Startede som sagt med han fik en lampe ved sengen . Som udløste at den bliver tændt i tide og utide . Nu har monsteret overtaget og han søger indtil os . vi har afskaffet tegnefilm ( scooby doo ) og lege der indvoldvere monster . Og vi snakker om de ikke findes men syntes ikke lige at hjælpe .

Jae, kender godt til problemet. Her fik han en Peter Plys plakat, den skulle hænge over hans seng og nu har vi så evig samtale om det skrammel

Men det lyder da som om du er på rette vej? Det tager jo tid sådan noget, men god ide at få fjernet monstre fra dagligdagen..

Anmeld

7. november 2012

bøllen

Gardenia skriver:

Jae, kender godt til problemet. Her fik han en Peter Plys plakat, den skulle hænge over hans seng og nu har vi så evig samtale om det skrammel

Men det lyder da som om du er på rette vej? Det tager jo tid sådan noget, men god ide at få fjernet monstre fra dagligdagen..

Ha ha altså- håber jeg vi er.

hver gang han nævner monster siger vi de IKKE findes. Nu er han lige puttet og vi kikkede under sengen . Fik en snak om de IKKE findes.

Håber det hjælper

Anmeld

7. november 2012

dorthemus

bøllen skriver:

Pu ha :-(

havde nok givet op ... 

Sejt du tar " Kampen " op .

må indrømme jeg er blank på dette område , de store sov igennem fra de var 4 mdr og der har ALDRIG været noget .

silas er en gåde .. Siger du til når du har fundet en god løsning :-)

Vågner hun så flere gange i løbet af natten ?

jeg har lært at tage det som det kommer og jeg tager gerne kampen op for jeg er alene med min datter så det kan ikke nytte noget, at jeg giver op...problemet er der jo stadig dagen/natten efter

Runa har nætter hvor hun sover hele natten uden at vågne, men har bestemt også nætter hvor intet virker og hun er meget ked af det.

Desuden er et-tre års alderen det børnelægen Vibeke Manniche kalder "sengetidsmodstands"-alderen..pga den store motoriske og kognitive udvikling der sker i de år.....dét gir mening for mig. Måske også for dig

Anmeld

7. november 2012

Gardenia

bøllen skriver:

Ha ha altså- håber jeg vi er.

hver gang han nævner monster siger vi de IKKE findes. Nu er han lige puttet og vi kikkede under sengen . Fik en snak om de IKKE findes.

Håber det hjælper

Vi krydser fingre

Anmeld

7. november 2012

bøllen

dorthemus skriver:

jeg har lært at tage det som det kommer og jeg tager gerne kampen op for jeg er alene med min datter så det kan ikke nytte noget, at jeg giver op...problemet er der jo stadig dagen/natten efter

Runa har nætter hvor hun sover hele natten uden at vågne, men har bestemt også nætter hvor intet virker og hun er meget ked af det.

Desuden er et-tre års alderen det børnelægen Vibeke Manniche kalder "sengetidsmodstands"-alderen..pga den store motoriske og kognitive udvikling der sker i de år.....dét gir mening for mig. Måske også for dig

Ja du har helt ret  

Det er jo bare svie til egen r.. 

Det har jeg aldrig hørt om men er sikker på det giver mening. Tror jeg prøver at tage kampen op igen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.