Synes I det burde være forbudt at ryge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2009

missKat

Mikkelmusen skriver:

Jeg ryger ikke men jeg synes det er helt okay folk må ryge udenfor div. steder, men mange steder står der en kæmpe flok rygere lige foran indgangen, og det kan da godt irritere mig at skulle igennem en kæmpe "sky". Men hvis folk gik lidt væk ville det være fint med mig. Hvis folk vil ryge må de jo selv om det, og jeg synes sgu også der er grænser for hvor mange regler man bør lave omkring rygning. Til sidst må folk vel ikke ryge i eget hjem?!

lige mine ord

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2009

cille22

LineD skriver:

Jeg har sagt NEJ.
Jeg synes det er helt iorden det er forbudt indendørs, men synes helt ærligt ikke folk skal have ejerfornemmelser over den friske luft uden for, rygere er et jagtet folkefærd, og som ikke ryger pt, men ryger af hjerte og sjæl er jeg ved at være lidt træt af det, når jeg røg ude hvor der var andre gik jeg altid lidt væk, trods det var udendørs...

Skal drankere så også forbydes at drikke udenfor? De lugter også og de fleste er ret generende ... Specielt på gågader m.m.m.

Synes det er hykleri at tro at fordi man ikke ryger er man meget bedre end alle andre og derfor skal have alt den friske luft i fred også.. Come on...

Som du spørger skal det så også forbydes at dranker drikker på gaden, kan jeg kun svare JA JA og atter JA.

Jeg syntes det er okay at fok gør mange dumme ting, men jeg behøver ikke at blive kastet ind idet, såsom når man skal ud fra café eller indkøbscentre og man så ender i en tyk røgsky fordi rygerne står lige ved udgangen.
Der er også tit mennesker der tænder deres cigeratter lige inden de går ud af toget. Og det er meget generende når man har et barn med svæt astma, at man partu skal gå ud fra fx. et overdækket stoppested fordi rygerne skal stå i læg der inde.

Jeg har ikke noget imod folks vaner, men syntes ryger skal tage hensyn.

Hilsen cecilie ikker rygeren...

Anmeld

2. juni 2009

ekzunz

Den er lidt svær, for mange steder kan jeg mærke at røgen generer mig selv om det er udendørs, og alligevel synesj eg jo at det efterhånden grænser til hysteri - og det er jeg da heller ikke interesseret i.....
jeg synes at et forbud er på sin plads ved busstoppesteder og lign - steder hvor man kan blive nødt til at opholde sig, men der skal selvfølgelig også være plads til rygerne i det offentlige rum - altså det udendørs.....

Vi holdte fødseldag i lørdags hvor vi grillede på terrassen og da havde vi da alligevel lavet et lille hygge-ryge-bord i skyggen lidt væk fra spisebordet. Selv om det er udendørs gider jeg ikke have røg i hovedet!!

Hvad mener du selv Eva??

Anmeld

2. juni 2009

LineD

cille22 skriver:

Som du spørger skal det så også forbydes at dranker drikker på gaden, kan jeg kun svare JA JA og atter JA.

Jeg syntes det er okay at fok gør mange dumme ting, men jeg behøver ikke at blive kastet ind idet, såsom når man skal ud fra café eller indkøbscentre og man så ender i en tyk røgsky fordi rygerne står lige ved udgangen.
Der er også tit mennesker der tænder deres cigeratter lige inden de går ud af toget. Og det er meget generende når man har et barn med svæt astma, at man partu skal gå ud fra fx. et overdækket stoppested fordi rygerne skal stå i læg der inde.

Jeg har ikke noget imod folks vaner, men syntes ryger skal tage hensyn.

Hilsen cecilie ikker rygeren...

Uha vi kan sagtens hurtigt blive enige om at nogle(sikkert de fleste) af "os" rygere skal lære at tage hensyn i sådanne tilfælde, og jeg kan personligt kun tale for mig selv når jeg siger, at jeg altid går lidt væk fra div. indgange.
Jeg kan TYDELIGT huske da jeg var mindre og dermed ikke røg hvor meget det generede mine øjne og lunger at skulle gå igennem en hel horde af mennesker der røg.
Jeg synes skal også at vi rygere skal gå lidt væk fra indgange, og tænde smøgerne udenfor, men jeg synes dog ikke at man kan tage patent på den udendørs luft, der er grænser for sippethed i min verden

Hilsen Line, der aaaaltid vil være ryger af hjerte og sjæl, og som for øvrigt synes hun er god til at tage hensyn Men tvinge folk hjem i deres egne hjem og ryge fordi en minoritet hader at de eksisterer, kan jeg ikke se rimelighed i

Anmeld

2. juni 2009

Honningblomst

Znuzke skriver:

Den er lidt svær, for mange steder kan jeg mærke at røgen generer mig selv om det er udendørs, og alligevel synesj eg jo at det efterhånden grænser til hysteri - og det er jeg da heller ikke interesseret i.....
jeg synes at et forbud er på sin plads ved busstoppesteder og lign - steder hvor man kan blive nødt til at opholde sig, men der skal selvfølgelig også være plads til rygerne i det offentlige rum - altså det udendørs.....

Vi holdte fødseldag i lørdags hvor vi grillede på terrassen og da havde vi da alligevel lavet et lille hygge-ryge-bord i skyggen lidt væk fra spisebordet. Selv om det er udendørs gider jeg ikke have røg i hovedet!!

Hvad mener du selv Eva??

Jeg synes det er svært...men altså, jeg mener jo at mennesker skal have lov til at ryge, men vigtigst at ikkerygere skal have lov til IKKE at ryge.
Hvis man kan lde være med at ryge indenfor på en restaurant, så kan og bør man også udenfor.
Så som dig, mener jeg at det bør være forbudt de steder hvor der er andre der skal/kan/må opholde sig...men på den anden side, så forstår jeg slet ikke at rygere ikke helt automatisk tager de hensyn.
Knus Eva..som er sikker på at forbudet kommer en dag og især hvis ikke der bliver taget de fornødne hensyn fra rygernes side...

Anmeld

2. juni 2009

linemus

LineD skriver:

Jeg har sagt NEJ.
Jeg synes det er helt iorden det er forbudt indendørs, men synes helt ærligt ikke folk skal have ejerfornemmelser over den friske luft uden for, rygere er et jagtet folkefærd, og som ikke ryger pt, men ryger af hjerte og sjæl er jeg ved at være lidt træt af det, når jeg røg ude hvor der var andre gik jeg altid lidt væk, trods det var udendørs...

Skal drankere så også forbydes at drikke udenfor? De lugter også og de fleste er ret generende ... Specielt på gågader m.m.m.

Synes det er hykleri at tro at fordi man ikke ryger er man meget bedre end alle andre og derfor skal have alt den friske luft i fred også.. Come on...

Det er lige nøjagtig sådan nogle kommentarer JEG er rigtig træt af. Jeg har ikke ejerfornemmelse af den friske luft, men omvendt har rygerne vel heller ikke patent på at få lov at forurene den luft, jeg gerne vil have. Det kan godt være, at rygerne er et jagtet folkefærd (synes selv det lyder plat), men prøv du lige at være eneste ikke-ryger og igen igen bede de andre om ikke at ryge så meget eller gå udenfor, fordi det i den grad generer dig. Det er da bestemt ikke, fordi jeg er meget bedre end dem, at jeg gerne vil kunne trække vejret... Come on...

Anmeld

2. juni 2009

LotteN

jeg har skrevet NEJ.
Godt nok er jeg MEGET antiryger og kommer ikke til fødselsdagen hvor der bliver røget, når Lærke skal med...!
Men synes nu alligevel rygerne også skal ahve lov til at være her, så udenfor synes jeg er okay!

Anmeld

2. juni 2009

4xGreve

Syntes det er okay udenfor, så længe de viser hensyn til andre mennesker, for der er mange der ikke kan tåle det og ikke bare er sarte, jeg selv og min mand er bare sart, men min lille pige kan slet ikke tåle det pga. lunger og hjerte....
Men igen der skal være plads til alle, syntes det er rart de ikke kan ryge inden for men udenfor skal de har lov, dog igen syntes jeg de skal vise hensyn...

Anmeld

2. juni 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Nej, jeg synes ikke det skulle være forbudt at ryge udenfor.
Ja, det er da vildt irriterende at stå ved et busskur med sine børn og så står der en derinde og ryger os ind i hovedet... men jeg synes nu alligevel at de fleste rygere er ret hensynsfulde. Og jeg tror nu ikke at der er nogen der tager skade af at komme til at indånde et par åndedrag røg engang imellem... selvom det er ulækkert

Anmeld

2. juni 2009

Becks

Jeg sys det er på grænsen til hysteriske...

Jeg er selv ryger, men tager hensyn, kommer der nogen ind i bus-skuret imens jeg ryger, ja så går jeg - Ikke fordi jeg har lyst, men fordi jeg føler et stort pres fra dem omkring mig, som kigger ondt på én eller ber én om at gå...

Hvorfor skal vi fratages retten til at færdes udenfor? Jeg sys det er fair nok, at tage hensyn, specielt når der er børn...

Jeg ryger ikke selv i mit hjem, men kun ude på altanen - Hvorfor? Jeg gider ikke mit hjem lugter, for ja gu er det da en grim lugt... Men hvis man ikke må ryge udenfor, ja så kan jeg jo ligeså godt stoppe (læs tvinges) med at ryge...

Så nej, gu er det ej i orden, hvis der kommer et rygeforbud udenfor... Jeg har været glad for de andre rygeforbud indendøre, da jeg ikke selv gider lugte til røg når jeg spiser... Men udenfor - ej come on...

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.