Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Der sidder åbenbart flere syge mennesker bag skærmen, end man lige regner med. FØJ FOR S**** siger jeg bare!!!
bette bebs skriver: Jeg tager stort afstand fra sex mellem slægtninge. Men omvendt forstår jeg heller ikke der skal være en lov om det er ok eller ej. Hvis 2 voksne over 18 år vil have sex, så bestemmer man i mine øjne selv med hvem og hvordan! Jeps, så er der nogle der vil smide genetisk defekt kortet. Men hvis man læser artiklen, eller en af de artikler i forbindelse med spørgsmålet, så udtaler en professor fra cbs sig om netop dette spørgsmål. Han siger at vi i Dk gjorde det lovligt for folk med genetiske sygedomme hvor der er 50% arvlighed at få børn med genetiske defekter.Folk uden nogle genetisk sygdom har 5% risiko for at få et barn med en genetisk defekt , hvis man er i familie, stiger denne procent sats til 8%.Så i mine øjne er det fuldstændigt tåbeligt at lovgive om man må have sex med et familie medlem. Det er så op til en selv om det er en særlig god ide! Og sex skal selvfølgelig altid være mellem 2 der har lyst til hinanden! Vi snakker ikke om incest men folk der er over 18 år!
Jeg tager stort afstand fra sex mellem slægtninge. Men omvendt forstår jeg heller ikke der skal være en lov om det er ok eller ej. Hvis 2 voksne over 18 år vil have sex, så bestemmer man i mine øjne selv med hvem og hvordan! Jeps, så er der nogle der vil smide genetisk defekt kortet. Men hvis man læser artiklen, eller en af de artikler i forbindelse med spørgsmålet, så udtaler en professor fra cbs sig om netop dette spørgsmål. Han siger at vi i Dk gjorde det lovligt for folk med genetiske sygedomme hvor der er 50% arvlighed at få børn med genetiske defekter.Folk uden nogle genetisk sygdom har 5% risiko for at få et barn med en genetisk defekt , hvis man er i familie, stiger denne procent sats til 8%.Så i mine øjne er det fuldstændigt tåbeligt at lovgive om man må have sex med et familie medlem. Det er så op til en selv om det er en særlig god ide! Og sex skal selvfølgelig altid være mellem 2 der har lyst til hinanden! Vi snakker ikke om incest men folk der er over 18 år!
Men - ville du opfatte det som uantasteligt, hvis en far indledte et seksuelt forhold til sin datter dagen efter hendes 18-årsfødselsdag, for nu lige at trække linjerne skarpt op?
aarhusmor skriver: Der må være en fejl i den afstemning. Jeg kan ikke forestille mig at folk synes sådan
Der må være en fejl i den afstemning. Jeg kan ikke forestille mig at folk synes sådan
Tænkte præcis det samme! Det nægter jeg simpelthen at tro på, så det må være en ommer!
Hvor er jeg glad for at læse at de fleste af jer tager afstand til denne diskusion. Det er kvalmende og ganske forkasteligt.
Jeg fatter ikke at vi i dagens Danmark kan være så forskruede at vi overhovedet kan finde på at diskuterer om lovgivningen på dette område skal ændres. Faktisk burde vi snakke om, at den skulle strammes op. Og som flere nævner, burde der i stedet være fokus på loven omkring dyresex og voldtægtsforbrydere.
Sjovt nok så ville jeg i går ind og se hvordan afstemningen havde udviklet sig, men kan ikke finde den. Så ved ikke om de måske har fjernet den helt.
...Øh...
Hvorfor skulle det være ulovligt??? Det forstår jeg virkelig ikke. Hvis begge parter er myndige, bør det da ikke være op til staten at regulere.. Og straffeloven omkring voldtægt vil jo være gældende...
Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår, hvorfor det vil være nødvendigt at have en lov, der forbyder det. Og det samme angående søskende.
Milla-Victoria's mor skriver: Hvor er jeg glad for at læse at de fleste af jer tager afstand til denne diskusion. Det er kvalmende og ganske forkasteligt. Jeg fatter ikke at vi i dagens Danmark kan være så forskruede at vi overhovedet kan finde på at diskuterer om lovgivningen på dette område skal ændres. Faktisk burde vi snakke om, at den skulle strammes op. Og som flere nævner, burde der i stedet være fokus på loven omkring dyresex og voldtægtsforbrydere. Sjovt nok så ville jeg i går ind og se hvordan afstemningen havde udviklet sig, men kan ikke finde den. Så ved ikke om de måske har fjernet den helt.
Men det er da interessant, at man har gjort det lovligt i Holland, Sverige, Spanien, Frankrig og Italien. Altså er det langt fra "Dagens Danmark", der står alene, såfremt afstemningen er repræsentativ for danskernes holdning.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128