Chokerende afstemning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

A&F

Forkasteligt siger jeg bare!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

bette bebs

Jeg tager stort afstand fra sex mellem slægtninge. Men omvendt forstår jeg heller ikke der skal være en lov om det er ok eller ej. Hvis 2 voksne over 18 år vil have sex, så bestemmer man i mine øjne selv med hvem og hvordan!
Jeps, så er der nogle der vil smide genetisk defekt kortet. Men hvis man læser artiklen, eller en af de artikler i forbindelse med spørgsmålet, så udtaler en professor fra cbs sig om netop dette spørgsmål. Han siger at vi i Dk gjorde det lovligt for folk med genetiske sygedomme hvor der er 50% arvlighed at få børn med genetiske defekter.
Folk uden nogle genetisk sygdom har 5% risiko for at få et barn med en genetisk defekt , hvis man er i familie, stiger denne procent sats til 8%.
Så i mine øjne er det fuldstændigt tåbeligt at lovgive om man må have sex med et familie medlem. Det er så op til en selv om det er en særlig god ide!
Og sex skal selvfølgelig altid være mellem 2 der har lyst til hinanden! Vi snakker ikke om incest men folk der er over 18 år!

Anmeld

6. november 2012

Annette A

Det er helt igennem underligt.. Håber da virkelig det er en fejl og ikke almindeligt at folk bifalder sådan noget.. Det er jo helt forkert.

Anmeld

6. november 2012

Ansemusen

I min verden hedder det incest uanset alder, når far og datter, mor og søn eller andre inden for familien har sex med hinanden! Myndige eller ej! Jeg forstår GODT at det er forbudt! Præcis, som det er forbudt for professionelle at have sex med deres patienter/klienter osv. Der er nemlig en stor risiko for, at den ældste (eksempelvis forældrene) indirekte og uset kan presse den yngre person til det. Det kan godt være, at nogle meget få frivilligt vil have sex med deres forældre, men jeg tror dog ikke på at disse få har haft en normal, kærlig og tryg opvækst, og jeg tror dermed kan man tale om, hvorvidt det så er det frie valg, der spiller ind, når alt kommer til alt. Hende den 16-årige pige i bornholmersagen sagde også, at hun selv ville have sex med sine forældre, hvilket hun sandsynligvis også ville have sagt, hvis misbruget af hende og søsteren var kommet frem, når un var blevet myndig. Dette udtaler hun dog på baggrund af et årelangt seksuelt misbrug fra begge forældres side!

INGEN børn med en god opvækst og normale forældre ønsker at have sex med sine forælde, og INGEN normale, raske forældre ønsker at have sex med deres børn!

BASTA

Anmeld

6. november 2012

Fenja09

Jeg synes det er dybt skammeligt at vi i dagens Danmark overhovedet skal have den debat "om det er ok at have sex med sit barn, eller søster/bror".

Selvfølgelig er det ikke i orden at f.eks far og datter har et seksuelt forhold, også selvom datteren er myndig. Det første jeg tænker er, at sådan et barn kommer fra en dysfunktionel familie og dermed ikke af lyst, men måske "hjernevaskelses" og total grænseløs barndom ikke ved bedre. Der kan også lægger trusler bag og hvis det så er lovligt gør det bare situationen endnu værre for dette barn.

Når søskende og andre familiemedlemmer dyrker sex, så vil jeg mene at det skyldes en opdragelse som har påvirket dem på sådan en måde, at der ingen grænser er for hvad der er "rigtig" og "forkert".

Jeg er af den opfattelse at et helt almindelige og normalt tænkende menneske ( kan godt være det lyder stødende) har en helt naturlig og ubevidst "funktion" som gør at man ikke bliver tiltrukket af f.eks sin mor. Det er en "fejl" i opdragelsen, hvis det sker.

/Fenja

Anmeld

6. november 2012

MortilElias2010

Hvem? skriver:

Der er satme et eller andet galt med Danmark, at man tillader dyresex, giver 2 års fængsel for voldtægt - men 8 for narko, og snakker om sex med slægtninge - det fandeme klamt!

(Mangler en smiley der brækker sig i flæng) 

Anmeld

7. november 2012

Ina33

bette bebs skriver:

Jeg tager stort afstand fra sex mellem slægtninge. Men omvendt forstår jeg heller ikke der skal være en lov om det er ok eller ej. Hvis 2 voksne over 18 år vil have sex, så bestemmer man i mine øjne selv med hvem og hvordan!
Jeps, så er der nogle der vil smide genetisk defekt kortet. Men hvis man læser artiklen, eller en af de artikler i forbindelse med spørgsmålet, så udtaler en professor fra cbs sig om netop dette spørgsmål. Han siger at vi i Dk gjorde det lovligt for folk med genetiske sygedomme hvor der er 50% arvlighed at få børn med genetiske defekter.
Folk uden nogle genetisk sygdom har 5% risiko for at få et barn med en genetisk defekt , hvis man er i familie, stiger denne procent sats til 8%.
Så i mine øjne er det fuldstændigt tåbeligt at lovgive om man må have sex med et familie medlem. Det er så op til en selv om det er en særlig god ide!
Og sex skal selvfølgelig altid være mellem 2 der har lyst til hinanden! Vi snakker ikke om incest men folk der er over 18 år!

Præcis

Anmeld

7. november 2012

Zelinasmor

Det er ulækkert, forkert og INCEST uanset om begge er over 18 år! Fy for helvede at nogen kan bakke op omkring det. Er ved at kaste op.

Anmeld

7. november 2012

B&J

De  personer der har trykket ja til det håber jeg godt nok bliver indlagt eller søger hjælp for man er da ikke helt rask når man trykker ja til at have sex med sine børn FØJ

Anmeld

7. november 2012

baby012

Fy for fanden 

det er jo for klamt (mangel på bræk smily)

håber ved gud at der er noget galt med den der afstemning, elers er der da noget helt galt med danmark, det er slemt nok at dyresex er lovligt, men direkte at lovliggøre INSEST (er det uanset alder i min verden) det er jo forrykt.... en fallit erklærring i DK..... 

det er jo farligt at lovliggøre sådanne forhold, en far/ mor kan jo  lægge det i opdragelsen hos barnet igennem hele livet så det ser ud som om at det er ok. når andre ser detl... amen det er jo sindsygt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.