Gardenia skriver:
Forstå mig nu ret når jeg siger at jeres skilsmisse har jeres barn intet at gøre med. Det er vand under broen, begge parter skal videre og ja, det skal kun og udelukkende handle om jeres barn.
Hvis du mener han mistrives er det en sag for statsforvaltningen, skolen kan hjælpe med at berigtige dine argumenter (Udtalelser fra lærerne stiller de til rådighed) og så må de få vurderet om det er en holdbar situation.
Men jeg vil stadig påstå det overhovedet ikke gavner at man står i hver sit ringhjørne, med hver sine allierede og bekriger hinanden fra afstand. Jeres barn kan mærke det uanset om I lader det vise, børn ved alt og det er altid deres skyld.
Ring dog til ham, fortæl ham at I bliver nødt til at få styr på det her, jeres barn er ked af det og du er villig til atlade fortid være fortid og få lavet et fælles skema for jeres barns dagligdag? Lægger han på, så smid en sms - men ræk dog ud istedet for at sidde her og blive mere og mere indebrændt?
jeg har prøvet SÅ mange gange og jeg giver mig så mange gange. Jeg flytter rundt på aftaler i hjemmet for at han kan få ændret samvær hvis han skal noget andet osv.
Jeg er håndsrækkeren konstant, men hvad nytter det når han ikke tager tlf når jeg ringer, når han ikke vil mødes og snakke om tingene osv?
Jeg synes ikke jeg kan gøre mere for at oprette et godt samarbejde, jeg synes jeg har prøvet ALT! Men jeg føler mig modarbejdet konstant!!
Jeg er i gang med et brev til SFV for reducering af samvær og for at ansøge om børnesagkyndig rådgivning. (hvilket vi har været til en gang, eller dvs jeg kom og faren blev væk)
vi snakker i perioder godt sammen og tingene fungerer, men det er i perioder hvor jeg giver efter med alt og nu ifm julen vil jeg simpelthen holde fast i at det er uholdbart for vores barn at skulle overnatte hos ham - først komme hjem d 24 om formiddagen og skulle bruge hele eftermiddagen på omstillingen fra far til mor. En omstilling vores barn har svært ved. Dette kan faren ikke acceptere og så starter hele møllen. Men skal jeg så bare, efter din mening, give efter og kigge væk fra hvad vores barns behov er?