Hvad kan jeg gør for at hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2012

Moma

Nadia&Daniel skriver:

En herinde fra, har været så fantatisk at give et par vinterstøvler i str. 24 (og det er lige den størrelse hun bruger)..  

Super

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

LilleSmølf

Selvom jeg virkeligt er ked af det på din venindes vegne er det alligevel en lidt dejlig tråd at "vågne op til" - elsker, at der stadig findes folk, der gerne vil hjælpe.

Hvis det stadig har interesse kan man også søge julehjælp her:

http://www.facebook.com/Julehjaelpen?ref=ts&fref=ts

eller søge "Julehjælpen" på facebook.

Det bliver doneret alt fra tøj og gaver til julemad og oplevelser derinde, og det er person-til-person. Altså er det ikke noget, der går gennem foreningen, de hjælper bare folk med at finde hinanden og så sørger man for resten selv.

Det er i hvert fald et kig værd.

til jer alle, I er fantastiske.

Anmeld

31. oktober 2012

Klumpe-dumpe

Nadia&Daniel skriver:

Hun bruger str. 24  har fået et par fine vinterstøvler til hende af en sød baby.dk'er

Super, ellers havde jeg også et par hun måtte få. Håber hun kommer på rette køl. Og hun skal huske, det er ALDRIG flovt at bede om hjælp, det er flovt ikke at bede om det

Anmeld

31. oktober 2012

Sildefisk

Nadia&Daniel skriver:

Hvad vil den koste??

Ingenting udover Porto

Anmeld

31. oktober 2012

ann-kristina

Hvor henne i landet bor hun?

Anmeld

31. oktober 2012

Aprilmor11

Nadia&Daniel skriver:

Hun har allerede fået delt det op, så godt de kan gør det for hende.. Men det er stadig mange penge om mdr.  Huslejen vil de kun dele op i 2 bidder

Er der noget julehjælp jeg kan sige til hende, hun SKAL søge (selvom hun nok er lidt stolt over det)

Man kan søge julehjælp, i mødrehjælpen, Dansk folkehjælp, mener også rødekors, og flere. Søg på nettet. Men Dansk folkehjælp og  mødrehjælpen saarbejder, så hvis hun søger begge steder, skal hun bare skrive det, og kan de se at de synes at hun har brug for det, så kigger de på hvem af dem der skal give det. Chancen er nok størst på den måde. Men husk at skriv at det er begge steder hun har søgt. Og der får man gavekort på 500 til Legeland eller BR ( kommer an på hvor hjælpen er fra ) Og ved Dansk folkehjælp er der også et gavekort på 500 til en sport butik, husker ikke hvilken en, plus alt det man skal bruge til julen, også mandelgave.

Anmeld

31. oktober 2012

Troldemommi

Jeg sidder og føler dybt med hende, hvor må det være en rigtig træls situation at sidde i og så her lige inden jul, vil du ikke sende hende en varm tanke og et knus fra mig, og hvor er hun heldig at have sådan en dejlig veninde som dig.

Monica

Er helt ked af jeg ikke har noget tøj i hendes datters størrelse, men min Johanne er stadig kun 1 år, ellers ville jeg med glæde sende det til hende.

Anmeld

31. oktober 2012

Lilje82

Nadia&Daniel skriver:

Er så ked af det på min venindes vejne

Hun er alene med en datter på 2 år (præcis 1 mdr. ældre end vores Laura) - far er helt ude af billedet.

Hun er på kontanthjælp (har været i løntilskudsjob - men det er hun færdig med nu) - og troede hun havde mødt drømmemanden.

Dog er der gået meget ged i den - han er nu ude af hendes og datterens liv, og GODT for det, for han er startede et morfin-misbrug i slutningen af forholdet, pga han mistede sit job.

Men nu står min veninde tilbage med 2 x bøder på 2500.- til politet (fordi han har taget hendes bil og kørt i den UDEN kørekort, UDEN hendes viden) samt flere parkeringsbøder (fra før han mistede sit kørekort) - alle i hendes bil. Plus en husleje som er helt i 2, fordi der var en mdr. hun ikke havde råd til den, pga ham.

Han skylder hende flere 1xxx.- pga hun gav ham penge, da han mistede sit job.

Nu står hun med 1½ husleje denne mdr. og næste mdr. - har ikke råd til julegaver til familien og har ikke fået købt flyverdragt til datteren endnu. Hun går rundt i tynde strik og en vest - det er hendes vintertøj, og joggingsko.. Er så ked af det på hendes vejne, og vil så grne hjælpe, men økonomien er bare ikke til det hjemme hos os. Hvad kan jeg gør for hende??

Jeg har ikke læst de andre svar. Der er en del julehjælp man kan søge, men hvordan ved jeg ikke.

Men jeg ved der på facebook er en side der hedder julehjælp, der kan hun søge.

Anmeld

31. oktober 2012

Nadia&Daniel

Skulle hilse fra min veninde Tina - og sige 1000 tak for alle Jeres kram og søde tanker og donationer.. Det varmer virkelig om hendes hjerte, og hun er så glad for det hele

Anmeld

31. oktober 2012

Laulund87

Jeg har en masse tøj osv der alligevel står og skal til Mødrehjælpen.. Hvis hun mangler noget bestemt, så skriv det så kigger jeg om det er noget jeg har

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.